Voorlopig hebben we thuis enkel een laptop (Macbook Pro Retina 15). Echter willen we in de bureau graag een vaste PC zetten. Hieronder wat meer uitleg
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor video en fotobewerking. Fotobewerking met lightroom en videobewerking met Premiere Pro. Beeldmateriaal komt van EOS 6D, gopro hero 3 black en phantom 3 advanced. Voorlopig schiet ik dus maximaal in 2K (Phantom). Echter zal ik in het komende jaar waarschijnlijk mijn 6D vervangen en de kans is groot dat ik dus ook 4K editing zal doen. Daarnaast zal er ook een beetje gegamed worden (voornamelijk Borderlands, GTA V, racegames).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Foto - en Videografie is mijn grote hobby, maar ik verdien hier maar sporadisch wat geld mee. Daarom blijft het budget beperkt. Liefst blijf ik rond de 1200 euro inclusief scherm, met een absoluut maximum van 1400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis, maar dat is alles.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De moeilijkheid ligt denk ik vooral in de keuze tussen het evenwicht CPU/GPU. Hoeveel winst maak ik met een i7 in vergelijking met een i5. Is een GTX960 genoeg voor FullHD Gaming?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een intel processor, de rest maakt niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC zou toch een jaar of 5 moeten meegaan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht het meeste hulp in de keuze tussen het CPU/GPU evenwicht. Ook vind ik de keuze van de monitor moeilijk! 27 inch lijkt me heerlijk om video op te bewerken, maar de prijzen gaan direct de hoogte in. Daarenboven verwacht ik een redelijke correct kleurwaarden, maar absoluut professioneel materiaal hoeft zeker niet
.
Bij deze mijn eigen voorstel:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor video en fotobewerking. Fotobewerking met lightroom en videobewerking met Premiere Pro. Beeldmateriaal komt van EOS 6D, gopro hero 3 black en phantom 3 advanced. Voorlopig schiet ik dus maximaal in 2K (Phantom). Echter zal ik in het komende jaar waarschijnlijk mijn 6D vervangen en de kans is groot dat ik dus ook 4K editing zal doen. Daarnaast zal er ook een beetje gegamed worden (voornamelijk Borderlands, GTA V, racegames).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Foto - en Videografie is mijn grote hobby, maar ik verdien hier maar sporadisch wat geld mee. Daarom blijft het budget beperkt. Liefst blijf ik rond de 1200 euro inclusief scherm, met een absoluut maximum van 1400 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis, maar dat is alles.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De moeilijkheid ligt denk ik vooral in de keuze tussen het evenwicht CPU/GPU. Hoeveel winst maak ik met een i7 in vergelijking met een i5. Is een GTX960 genoeg voor FullHD Gaming?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een intel processor, de rest maakt niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC zou toch een jaar of 5 moeten meegaan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht het meeste hulp in de keuze tussen het CPU/GPU evenwicht. Ook vind ik de keuze van de monitor moeilijk! 27 inch lijkt me heerlijk om video op te bewerken, maar de prijzen gaan direct de hoogte in. Daarenboven verwacht ik een redelijke correct kleurwaarden, maar absoluut professioneel materiaal hoeft zeker niet
Bij deze mijn eigen voorstel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 213,90 | € 213,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5 | € 210,50 | € 210,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 325,- | € 325,- |
| 1 | Crucial CT4K4G4DFS8213 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 166,74 | € 166,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.221,01 | |