Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 13:44
hallo ik heb een ECS H81H3-M4 het probleem is dat als ik mijn processor in de sockett doe en sluit mijn sockett klepje zodra er dan druk op komt te staan doet het niks meer als ik het klepje dan weer open doe en de pro ligt er los op gaat mijn cpu fan weer spinnen maar start niet op naar de bios iemand een idee wat het probleem kan zijn.

al geprobeert met de 'Intel Pentium G3240 en de G1820.

mvg wim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Heb je al naar de socket gekeken of er geen kromme pinnetjes zijn ?
Zo ja heb je een groot probleem ,en ik zou nooit een systeem testen waar de processor los in ligt.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post eens een foto van het socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinda
nee pinnetjes zijn allemaal recht en ja ik hoorde het al van iemand nooit los liggen alleen de rede niet waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinda
ok zou de sockett er vanavond opzetten via een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinda schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:04:
nee pinnetjes zijn allemaal recht en ja ik hoorde het al van iemand nooit los liggen alleen de rede niet waarom
Hoe wil je de cpu koelen als hij er los op ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinda
de cpu met koeler erop doet die helemaal niks en doe het met een testbench maar als ik de socket klepje open zet en heel eventjes de koeler er naast zet gaan de koeler spinnen en dan staat er geen druk op de cpu zodra het klepje weer sluit druk die de cpu weer aan en doe die niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 20:44

Genius-General

Expect the Unexpected

Tinda schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:27:
de cpu met koeler erop doet die helemaal niks en doe het met een testbench maar als ik de socket klepje open zet en heel eventjes de koeler er naast zet gaan de koeler spinnen en dan staat er geen druk op de cpu zodra het klepje weer sluit druk die de cpu weer aan en doe die niks
Dus als ik het goed begrijp doet hij het niet wanneer doe koeler er op staat? En hij doet het wel als je de koeler er af haalt en het klepje open doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Is dit het eerste systeem wat je assembleert? Zo, ja uit besteden. Of iemand inroepen die wel verstand van zaken heeft. Want wanneer je dit soort "basic" vragen hebt, kan je er beter misschien niet aan beginnen.

Verder zat er een boekje bij het moederbord, waar in dit soort zaken meestal goed uitgelegd worden.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinda
Genius-General jij zit eindelijk in de goede richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 20:44

Genius-General

Expect the Unexpected

Tinda schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:07:
Genius-General jij zit eindelijk in de goede richting
Oké wel een apart verhaal, met hoeveel geweld doe je dat klepje dicht? Of gaat dit gewoon normaal. Doet hij het wel met het klepje erop zonder cpu cooler? Heb je de mobo speaker ook aangesloten? Zoja piept ie ook oid?

[ Voor 0% gewijzigd door Genius-General op 22-01-2016 18:49 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Laatst in de V&A hebben er een aantal bordjes, van dit type, te koop gestaan met dit probleem. Ik neem aan dat je deze hebt overgenomen?

Ik vermoed dat er te veel druk op het socket komt te staan waardoor de pinnetjes te ver buigen en wellicht elkaar raken. Je zou voor de grap eens kunnen kijken of je het metalen deel van het socket los kunt halen en van een ander moederbordje over zetten? Wellicht dat het een beetje naar binnen gevouwen is en de waarschijnlijk te grote druk verklaart?

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinda
ja dat zijn de bordjes die koop stonden dat gaat boven mijn pet socket loshalen heb je daar een YouTube video van .
Pagina: 1