Toon posts:

inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik ga zelf een moederbord inbouwene voor het eerst..... maar nu heb ik al eens gehoort van een anti statische mat en polsbandje..... zijn echt nodig?.... moet ze allebei hebben of alleen mat of bandje?

llama

Verwijderd

het is wel veiliger voor je spullen...maar echt nodig?...huidige hardware is niet meer zo gevoelig....heb er nog geen problemen mee gehad...

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Het kan in ieder geval NOOIT KWAAD.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

backupdevice

No Risk , Full Push

Als je die spullen hebt zou ik het gebruiken. Heb je die spullen niet kan je voor de zekerheid elke keer als je een component pakt ff de kachel aanraken. Helpt ook.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

ik heb zo een polsband en geeft mij gewoon een fijner idee als ik aan het rommelen ben ;)

Sommige mensen....

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Gewoon de verwarming aanraken op een plaats waar geen verf zit en geen dikke wolle trui aan trekken ;)

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 14:14
Of als je een voeding hebt met fysieke powerknop aan de achterkant: Sluit de voeding aan op een geaarde stekker, terwijl de voeding zelf uitstaat.

Zo is de hele kast geaard, en kan je die gewoon af en toe aanraken voordat je met componenten gaat rommelen.

Draag geen (wollen) truien of slippers, die willen nog wel eens zorgen voor vonken! :-)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Die wollen trui is niet slim inderdaad... Sommige vloerbedekking is ook statisch. Ik heb ooit een simmetje gesloopt door 'm op de vloer neer te leggen |:(

Verder je zooi gewoon netjes bij de randjes beetpakken, niet op de contacten, dan gaat 't echt wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ya want zo`n mat kost 50 gulden en bandje 20 gulden....... is dat het waard?

llama

Verwijderd

Bij mij is nog nooit wat kapot gegaan in verband met statitische electriciteit.
Ik doe altijd wel mijn horloge af (schijnt ook te helpen). En ik onlaad me bijna altijd effe aan de verwarming.
Ik ken niemand in mijn omgeving die iets heeft gesloopt met statiche electriciteit.

suc6

Verwijderd

nee.....dat is het niet waard.....gewoon als je iets geplaatst hebt ff jezelf aarde maken en aanwijzingen volgen van de tweakerz hiervoor.

Greetz

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op donderdag 21 juni 2001 09:30 schreef Blue_White_Army het volgende:
Als je die spullen hebt zou ik het gebruiken. Heb je die spullen niet kan je voor de zekerheid elke keer als je een component pakt ff de kachel aanraken. Helpt ook.
TSSSS verbrande vingers.... >:)

Freelance tweaker

Verwijderd

Topicstarter
k thnx

llama
Pagina: 1