Nieuwe Game/Werk PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enerzijds gamen op hoge resolutie, games zoals: GTA V, FIFA16, CS:GO en Fallout 4. Maar ook voor het werk, hierbij zijn twee zaken van belang: Visual Studio en verschillende VM's die gelijktijdig moeten draaien. Vooral vanwege de VM's lijkt mij 16Gb geheugen geen overbodige luxe.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal tussen de 2000 euro. Assemblage ga ik zelf doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en beeldscherm wil ik meenemen. Op dit moment heb ik nog een 1080p scherm maar later dit jaar wil ik nog een 1440p of 2160p scherm aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen, behalve beeldscherm, toetsenbord en muis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik betaal liever wat extra voor betere kwaliteit dan voor het goedkoopste te gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem wil ik wel graag zo stil mogelijk hebben, energieverbruik en grootte zijn minder belangrijk.
Ook wil ik graag 6/7 jaar er mee vooruit kunnen, zonder dat ik veel/dure upgrades moet doen

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Kan ik met onderstaande build uit de voeten, past alles goed bij elkaar en is er geen overkill c.q. te dure onderdelen? Ik heb bijvoorbeeld een extra koeling erbij gedaan, maar aangezien ik niet ga overclocken weet ik niet of ik het wel nodig heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 335,50€ 335,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,95€ 87,95
1Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB€ 719,50€ 719,50
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Aerocool Aero-1000 Zwart€ 71,83€ 71,83
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 84,95€ 84,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Corsair RM650x€ 102,95€ 102,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.703,95

Alle reacties

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Extra koeler is stiller dan de stock fan, maar wat je gekozen hebt is hiervoor wel erg veel overkill. Een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO is meer dan zat qua koeling.

Moederbord is basic, een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B7 heeft een betere audiochip, en een atx case met m-atx moederbord vind ik ook nog eens erg lelijk.

Voeding is uitstekend, maar de 550 watt model is meer dan genoeg.

Nog een specifieke reden dat je voor deze 980ti uitvoering kiest?

• kh.romkes
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 14:47
Als je hier 6/7 jaar vooruit wil gaan zou ik wel een beetje nadenken over de kwaliteit van onderdelen, wat is de levensduur. (bijvoorbeeld ssd's kunnen soms sneller stuk gaan dan je lief hebt :))
En aangezien je dit ook voor je werk gebruikt, wil je dan bijvoorbeeld ook een backup mechanisme?
Dat kan hardwarematig, maar ook softwarematig.

ik zou zelf niet heel vrolijk worden als mn testlabje met mn vm's verloren gaat.

• Audiowaste
Bedankt voor je reactie.
Moederbord inderdaad een punt en even over het hoofd gezien. Die moet ik wijzigen naar een atx in plaats van een m-atx.

En de koeler scheelt ook weer een paar tientjes. Alleen de CM maakt meer geluid dan Be Quiet. Misschien dat ik wel nog een minder dure en net zo stille koeler kan vinden.

De reden waarom ik deze versie van de 980Ti heb gekozen, is omdat deze stiller zou zijn dan de gewone versie.

Ik heb de case naast mij op het bureau staan en stoor mij eraan als het te veel lawaai maakt
kh.romkes schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:43:
Als je hier 6/7 jaar vooruit wil gaan zou ik wel een beetje nadenken over de kwaliteit van onderdelen, wat is de levensduur. (bijvoorbeeld ssd's kunnen soms sneller stuk gaan dan je lief hebt :))
En aangezien je dit ook voor je werk gebruikt, wil je dan bijvoorbeeld ook een backup mechanisme?
Dat kan hardwarematig, maar ook softwarematig.

ik zou zelf niet heel vrolijk worden als mn testlabje met mn vm's verloren gaat.
Klopt, kwaliteit is belangrijk maar het moet wel in goede verhouding zijn met de prijs. Natuurlijk kan ik een SSD aanschaffen van 500 euro, maar dan heb ik geen zekerheid dat deze wel 6/7 jaar mee gaat en voor dat geld heb ik hem ook een keer vervangen ;)

Backups zijn niet nodig, alles verloopt namelijk via cloud oplossingen.

[ Voor 45% gewijzigd door Audiowaste op 22-01-2016 14:48 ]

Verwijderd

De pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P is gewoon ATX hoor. Lekker laten zitten, meer waar krijg je niet voor je geld.

De cpu koeler vind ik ook een mooie keuze. Qua looks zal er goed uit zien door het raam van je behuizing.

Geheugen zou ik wisselen voor pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13. Geeft minder compatibiliteitsproblemen dan de Ballistix Sport en 2400 MHz wordt toch teruggeklokt naar 2133 op een B150.

Voeding is overkill, 550w is genoeg pricewatch: Corsair RM550x al scheelt het qua prijs erg weinig met de 650w.

• Audiowaste
Ik zie inderdaad net dat het gewoon ATX is, die laat ik dan gewoon in de build zitten.
CPU koeler leek mij, ondanks hij een paar tientjes duurder is, ook een prima keuze aangezien deze erg stil is.
Geheugen inderdaad gewijzigd naar 2133 versie en de voeding van de 650x naar de 550x.

Is er manier hoe kan zijn hoeveel w ik daadwerkelijk nodig ga hebben? Er zijn wel sites maar ik vraag mij af hoe betrouwbaar deze zijn.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Zijn ze ook niet ;) Maar deze build kun je nog een zooi HDD's in hangen en waarschijnlijk zelfs nog iets overklokken op 550W. Piekbelating zal waarschijnlijk hooguit 350-400W zijn voor dat systeem zonder OC ;)
Pagina: 1