Windows RE uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnHemel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:16
Beste Tweakers,

Tijdens het uitvoeren van een clean install van Windows 10 is de recovery partitie van mijn Surface Pro 3 beschadigd. Op mijn C schijf staan nu twee lege recovery partities, een van 360mb (waarschijnlijk Windows 8 ) en een van 5,57gb (waarschijnlijk windows 10).

Dit heeft tot gevolg dat ik niet meer kan herstellen of refreshen vanuit de ssd.
Daarnaast, krijg ik een boot foutmelding als ik vanaf een usb bootable wil starten.

als ik in comand reagentc /info uitvoer krijg ik te zien dat Windows re is uitgeschakeld.
Deze zou ik graag weer activeren naar een verborgen herstel partitie zoals oorspronkelijk.
Het lukt me echter niet dit voor elkaar te krijgen.
De uitleg van andereforaa krijg ik ook niet aan de praat.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 10:17
https://www.microsoft.com...e?os=windows-8.1-update-1

Updaten naar windows 10 staat daar uitgelegd.

Heb je bij de surface nog dvd's meegekregen? Want zoals het nu klinkt is je recovery partitie redelijk kaduk. Wellicht een belletje naar MS wagen als je geen dvd/usb hebt. Wellicht willen zij je er 1 opsturen. Of win 10 installeren, maar dan tijdens installatie al je partities weggooien.

Is ook een optie. Ik weet niet hoe dierbaar je win 8 is?

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welke foutmelding krijg je bij de bootable USB?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnHemel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:16
Het probleem van het booten zat in de micro sd slot, als daar een kaart inzit boot hij niet van usb.
Het probleem blijft echter dat wanneer van 8 naar 10 wordt geupdate dat de recovery partitie wordt beschadigd.
Of dit ook gebeurt als voor een upgrade ipv clean install wordt gekozen ga ik nu achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bij de clean install wis je beter de gehele disk.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8