Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 10:35
Ik heb een tijdje geleden een update gekregen van de Rabobank app. Sindsdien werkt de app niet meer.

Ik had de nieuwe app van Rabobank al (dus die nieuwe lay-out waar heel veel mensen niet blij mee waren). Maar ik vond het prima. Na een tijdje kreeg ik een melding dat ik vanaf een bepaalde datum deze versie van de app niet meer kon gebruiken, en dat ik moest updaten. Ik dacht meteen van, dan update ik hem direct. En sindsdien werkt het niet meer.

Als ik de app verwijder, dan vanuit de appstore de nieuwste versie download kan ik wel mijn pas weer registeren, als dat is afgerond loopt hij weer vast in het menu en gebeurt er niks.

Ik gebruik ook de app van ABN amro en SNS bank. Hier heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Mijn telefoon:
Xiaomi Redmi Note 2 Prime

Android versie : 5.0.2 LRX22G
MIU versie : MIUI 7 by xiami.eu 5.9.24 | Beta (ik krijg ook nooit updates voor de telefoon ? )

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want zelfs de klantenservice van de Rabobank weet het niet :9

[ Voor 4% gewijzigd door egelalexander op 22-01-2016 13:16 ]

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Heb je ook al cache verwijderd van de app? en daarna pas volledig verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-05 16:55

Kiswum

Gadget reviewer

Even de laatste update op je telefoon zetten? Je hebt 20 weekelijkse updates "gemist".
Als OTA werkt, dan werkt die alleen op de laatste release. Vandaag komt weer een nieuwe release uit op xiaomi.eu.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Galinsky schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:28:
Heb je ook al cache verwijderd van de app? en daarna pas volledig verwijderd?
Ik heb de app verwijderd en dan heb ik ook z'n app die mijn telefoon opruimt (waaronder ook cache). Of is er nog een andere manier waarop ik dit ook kan doen. Bedankt.
Kiswum schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:31:
Even de laatste update op je telefoon zetten? Je hebt 20 weekelijkse updates "gemist".
Als OTA werkt, dan werkt die alleen op de laatste release. Vandaag komt weer een nieuwe release uit op xiaomi.eu.
Als ik bij MIU 7 updater kijk en ik controleer op updates dan geeft hij aan geen updates beschikbaar. Moet dit op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Handmatig via xiaomi.eu. De instructies zijn daar te vinden, maar ook in mijn Redmi Note 2 prime review bij de tips.

De Rabo app kun je leegmaken via apps en daarna onder de Rabobank app. Daar zie je dat je data en cache kunt leegmaken. Verwijderen kan daar overigens ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:49
Probbleem met de MIUI rom en de Rabobank.
Ze hebben wel aangegeven eraan te werken maar een oplossing er vooralsnog nooit geweest meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waardeloze app idd. Op mijn Sony Z3C crasht ie ook vaak. Moet het proces dan killen en daarna werkt ie wel. Dit was een paar maanden geleden ook zo en was even gefixd, maar nu weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Op mijn z3c heb ik er weinig problemen mee eerlijk gezegd, al moet ik bekennen dat ik er maar 2-3 keer per maand in kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Kiswum schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:42:
Handmatig via xiaomi.eu. De instructies zijn daar te vinden, maar ook in mijn Redmi Note 2 prime review bij de tips.

De Rabo app kun je leegmaken via apps en daarna onder de Rabobank app. Daar zie je dat je data en cache kunt leegmaken. Verwijderen kan daar overigens ook.
Ik heb het laatste geprobeerd, maar dit levert geen verbetering op. De app werkt niet.

Wanneer ik die rom via jouw instructies installeer, raak ik dan niet mijn data/apps kwijt? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 22:08
Een beetje up to date blijven is meestal wel handig, gezien er vaak bugs worden gefixt. Maar als je wilt updaten specifiek zodat Rabobank weer werkt, dan hoef je niks te verwachten. Het is bij Rabobank bekend dat de app niet/niet goed werkt op Xiaomi telefoons. Wachten en hopen dus...
Apparently the Rabobank app has a problem with MIUI. So all Xiaomi phones are effected. The nice lady from the technical department also told me they were getting lots of complaints from Xiaomi phone owners, so they won't just ignore the problem. They are working hard on a new version of the app that will work on our phones.
https://twitter.com/rabobank/status/665881900217712640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
thefal schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:35:
Een beetje up to date blijven is meestal wel handig, gezien er vaak bugs worden gefixt. Maar als je wilt updaten specifiek zodat Rabobank weer werkt, dan hoef je niks te verwachten. Het is bij Rabobank bekend dat de app niet/niet goed werkt op Xiaomi telefoons. Wachten en hopen dus...

[...]

https://twitter.com/rabobank/status/665881900217712640
Bedankt voor het doorgeven, is het updaten zo te doen dat mijn apps en data blijven staan of werkt dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het updaten is niets meer dan de nieuwste versie downloaden. Als het goed is, is dat al een keer eerder gedaan met je huidige telefoon. Op de site staat beschreven hoe het moet, je behoudt je data, want je hoeft niets te wissen. Bestand downloaden en inladen via de updater app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Ja klopt, dat heeft toen iemand van Tweakers gedaan voor mij. Ik doe net via de updater de laatste rom, en dan geeft hij failed aan. Enig idee wat ik verkeerd doe ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik denk dat je een rom hebt gepakt die niet bij je telefoon hoort (zie handleiding) of de download was niet geheel afgerond, check het formaat van de file.
Deze uitleg gaat eigenlijk al verder dan waar je openeningspost om vraagt :)
Wellicht vind je alle extra informatie gewoon in het Redmi Note 2 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Kiswum schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:33:
Ik denk dat je een rom hebt gepakt die niet bij je telefoon hoort (zie handleiding) of de download was niet geheel afgerond, check het formaat van de file.
Deze uitleg gaat eigenlijk al verder dan waar je openeningspost om vraagt :)
Wellicht vind je alle extra informatie gewoon in het Redmi Note 2 topic.
Ik wilde dit eigenlijk ook proberen om te kijken of de Rabobank app misschien weer zou werken, niet geschoten is altijd mis. Bedankt in ieder geval voor de informatie. Hopelijk doet Rabobank snel wat voor de Redmi gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:20
Eigenlijk niet het juiste topic maar deze kwam het beste in de buurt.

Wie ontwikkeld die app eigenlijk?
Check de naam helemaal onderin.

Rabobank
Pagina: 1