Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Ik zou altijd naar het totaal plaatje kijken.
Vooral als je een auto nodig gaat hebben ipv met de fiets, kan je daar meerdere honderden euro's per maand voor moeten uittrekken.
Maar de groeipotentieel is natuurlijk interessant, als je merkt dat je bij de huidige functie aan het limiet begint te komen. Kan de overstap sowieso een kans bieden.
Bruto-uurloon zou ik niet doen. Gewoon bruto jaarsalaris nemen (maar dan ook wel inclusief alles). Dat rekent makkelijker dan uurlonen, vind ik zelf. Hoewel je dan de vrije dagen moet gaan verrekenen, maar is ook niet te lastig.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vergeet ook niet te kijken naar andere secundaire arbeidsvoorwaarden zoals pensioen, ziektekosten, telefoon, laptop, reiskostenvergoeding, opleidingsbudget enz. Zoals hierboven al gezegd: maak een totaalplaatje in Excel zodat je alles goed 1 op 1 kan vergelijken, en je weet wat je echt onder de streep overhoudt.

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 22-01-2016 13:11 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik zou ook zeker in dit verhaal de kosten van de auto meenemen. Bij laatste overgang had ik keuze tussen 2 werkgevers, waarbij er 1 baan incl. lease auto en de andere zonder. Hierbij heb ik ook aangeven bij de werkgever zonder lease auto dat ik een andere baan in het zicht had met lease auto maar ze hadden hier al rekening mee gehouden met loon+reiskosten vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 14:04
Mijn advies is om allereerst de totale werkgeverslasten uit te rekenen. Dan weet je hoeveel je mag kosten, en dat kan heel verhelderend werken.

De tweede vraag is in hoeverre het pakket bij jouw wensen aansluit. Een leaseauto is leuk, tenzij je liever op de fiets naar je werk gaat en het liefst zo min mogelijk aan een auto besteedt. Dan heb je het geld liever in de vorm van brutoloon, 13e maand of een beter pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
DarkKnight schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:56:
Ik zou altijd naar het totaal plaatje kijken.
Vooral als je een auto nodig gaat hebben ipv met de fiets, kan je daar meerdere honderden euro's per maand voor moeten uittrekken.
Maar de groeipotentieel is natuurlijk interessant, als je merkt dat je bij de huidige functie aan het limiet begint te komen. Kan de overstap sowieso een kans bieden.
Bruto-uurloon zou ik niet doen. Gewoon bruto jaarsalaris nemen (maar dan ook wel inclusief alles). Dat rekent makkelijker dan uurlonen, vind ik zelf. Hoewel je dan de vrije dagen moet gaan verrekenen, maar is ook niet te lastig.
Als ik kijk naar bruto jaarsalaris dan ga ik er al snel op vooruit omdat ik nu 11 weken vakantie heb. Zodra je vrije dagen gaat verrekenen kan je net zo goed met bruto uurloon rekenen toch?
Stel je brutojaar is nu 50k (i wish) met 40 weken werken.
Andere baan heeft 50 weken werken en bied 62,5k brutojaar. Dat lijkt een enorme stijging terwijl het bruto uurloon precies hetzelfde is. Zou je dan ook nog gecompenseerd moeten worden voor de auto dan zou je op een brutojaar van zo'n 65k uit moeten komen.
Op dit moment zijn mijn vrije dagen mij nog niet zo veel waard, dus vraag ik me af of ik bij bovenstaand voorbeeld niet ook tevreden zou moeten zijn met 60k.
t_captain schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:39:
Mijn advies is om allereerst de totale werkgeverslasten uit te rekenen. Dan weet je hoeveel je mag kosten, en dat kan heel verhelderend werken.

De tweede vraag is in hoeverre het pakket bij jouw wensen aansluit. Een leaseauto is leuk, tenzij je liever op de fiets naar je werk gaat en het liefst zo min mogelijk aan een auto besteedt. Dan heb je het geld liever in de vorm van brutoloon, 13e maand of een beter pensioen.
Members only:

Volgens mij zijn de secundaire voorwaarden vrij summier, ik hoop er maandag meer over te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 14:04
Tehh schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:55:
[...]

Members only:
Werkgeverslasten in een notendop:

Tel eerst je primaire loon op (12x bruto maandloon + vakantiegeld en vaste eindejaarsuitkering/13e maand).

Dan de sociale zekerheid:
* premies werknemersverzekeringen --> reken op 16 a 17% van het totale brutoloon tot een plafond van 52k per jaar.
* inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet --> 6.75% over brutoloon tot 52k
* pensioenpremie werkgeversdeel (afhankelijk van CAO, meestal 5% tot 15% van salaris boven de AOW-franchise).

En tenslotte de secundaire arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vergelijk heel makkelijk..

Huidig nettoloon + evt sec arbeidsvoorwaarden (auto etc.)

Nieuw nettoloon + evt sec arbeidsvoorwaarden (auto etc.)

Mocht je dus dingen kwijt raken in je secundaire voorwaarden (auto bv), dan wil ik dan enigzins terugzien in een stijging van netto loon.

Krijg je betere voorwaarden, bv eerst geen auto en nu wel auto, dan moet je kijken of de evt daling in nettoloon (na bijtelling), dus nog acceptabel is of niet.
Pagina: 1