Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel voorrraadbeheer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik wil graag een file in excel maken voor het beheren van onze voorraad met behulp van een scanner (Symbol LS2208). Ik heb in de kolom A1 de codes uitgetypt, deze komen als barcodes op de producten te staan. Graag wil ik met behulp van de scanner zodra ik een barcode scan dat deze het correcte product pakt en 1 van de voorraad afboekt.

Iemand suggesties?

Alle reacties

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een simpel 3 of 4 stappenplan:

1: begin met je in te lezen. Hier op GoT zijn al tig topics te vinden over barcode gebruik: http://gathering.tweakers...%5B%5D=10&keyword=barcode

Zo leer je al waar je tegen aan gaat lopen.

2: Verdiep je in VBA

3: Schrijf een simpel macrootje dat doet wat je wilt. :)
3b: vraag en krijg ondersteuning op GoT bij het schrijven van de macro.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoeveel verschillende producten je hebt maar ik zou dit zeker niet in Excel doen. Het blijft een rekenprogramma en niet een database-programma. Ik zou hier eerder een (open source) voorraadbeheerprogramma voor installeren. De scanner die je hebt werkt daar doorgaans ook goed mee, de barcode die je scant is niks anders dan een aantal karakters achter elkaar.