In therorie is het volgens mij niet al te lastig, maar ik hoop op wat feedback van mensen uit de praktijk.
Ik wil binnenkort een kennis helpen met de migratie van een mac. Mijn Mac kennis is niet je van het, maar de zijne nog minder.
Hij heeft een nieuwe MacBook gekocht en wil daar de dat van zijn oude MacBook op plaatsen. Vervolgens kan iemand anders uit zijn gezin overstappen op die MacBook van een nog oudere MacBook.
MacBook A: OS X 10.11 El Capitan (nieuw in doos)
MacBook B: OS X 10.8.5 Mountain Lion (met user 1)
MacBook C: OS X 10.6.8 Snow Leopard (met user 2)
Mijn plan is alsvolgt:
Nog tips?
Ik wil binnenkort een kennis helpen met de migratie van een mac. Mijn Mac kennis is niet je van het, maar de zijne nog minder.
Hij heeft een nieuwe MacBook gekocht en wil daar de dat van zijn oude MacBook op plaatsen. Vervolgens kan iemand anders uit zijn gezin overstappen op die MacBook van een nog oudere MacBook.
MacBook A: OS X 10.11 El Capitan (nieuw in doos)
MacBook B: OS X 10.8.5 Mountain Lion (met user 1)
MacBook C: OS X 10.6.8 Snow Leopard (met user 2)
Mijn plan is alsvolgt:
- Vragen of ze de apps op de oude laptops willen updaten en daarna een TimeMachine backup willen maken.
- Nieuwe laptop inrichten conform standaard Migratie Assistent met ethernetkabel ertussen
- Testen of alles werk zoals verwacht.
- Als ik het goed begrijp moet je hier bepaalde applicaties opnieuw registeren? Office e.d. neem ik aan?
- Volgende stap is MacBook C middels Migratie Assistent overzetten naar MacBook B.
- Kan dit zomaar? Moet ik niet eerst MacBook B leeg maken? En blijft de data van user 1 op MacBook B staan? Zet je de gegevens van user 2 naast die van user 1? Hier kan ik niets van vinden. Ik kom alleen maar migraties tegen naar nieuwe (lege) Macs.
- Als deze migratie succesvol is verlopen, dan kan MacBook C leeg worden gemaakt. En afgemeld worden van iCloud en iTunes.
Nog tips?