Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plaatsing Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sandeerius
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-02-2021
Hallo iedereen,

Ik zit met een vraag ivm de plaatsing van een switch om de netwerkpoorten van de router uit te breiden.
Ik zou deze graag plaatsen op de bovenverdieping om dat het dan gemakkelijk is om dan nog kabels bij te trekken op de bovenverdieping zelf.
De router bevindt zich op het gelijkvloers op ongeveer 25m van waar ik de switch wil plaatsen.
Ik vroeg mij nu af of je een switch mag plaatsen op zo een afstand en wat de maximale afstand mag zijn van een utp kabel inclusief de switch.

:) ;)

Beste antwoord (via sandeerius op 22-01-2016 12:26)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

sandeerius schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:22:
Hallo iedereen,

Ik zit met een vraag ivm de plaatsing van een switch om de netwerkpoorten van de router uit te breiden.
Ik zou deze graag plaatsen op de bovenverdieping om dat het dan gemakkelijk is om dan nog kabels bij te trekken op de bovenverdieping zelf.
De router bevindt zich op het gelijkvloers op ongeveer 25m van waar ik de switch wil plaatsen.
Ik vroeg mij nu af of je een switch mag plaatsen op zo een afstand en wat de maximale afstand mag zijn van een utp kabel inclusief de switch.

Een unmanaged switch kun je overal plaatsen in je netwerk. Maximale lengte is 100m voor koper,

www.google.nl

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

sandeerius schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:22:
Hallo iedereen,

Een unmanaged switch kun je overal plaatsen in je netwerk. Maximale lengte is 100m voor koper,

www.google.nl

• sandeerius
Dank u wel voor het snelle antwoord :)

• sandeerius
Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E en NETGEAR GS108 8-POORTS GIGABIT SWITCH ik twijfel nog tussen 2 verschillende switches naar welk 1 gaat jullie voorkeur uit? :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:24

D4NG3R

kiwi

:)

Pak lekker de pricewatch: TP-Link TL-SG1005D als je voldoende hebt aan 5 poorten of de pricewatch: TP-Link TL-SG108E als je er toch 8 nodig hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-11 15:41
sandeerius schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:31:
Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E en NETGEAR GS108 8-POORTS GIGABIT SWITCH ik twijfel nog tussen 2 verschillende switches naar welk 1 gaat jullie voorkeur uit? :)
De GS105E is semi managed (Windows interface om bv VLANs te configureren). Als je aan een simpele switch genoeg hebt kan je betere de GS105 nemen of de GS108 die je al linkte, afhankelijk hoeveel poorten je nodig hebt.
Pagina: 1