Ipad 1 of 2 kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Ik zie regelmatig goedkope Ipads (1 en 2) langskomen op Marktplaats.
Nu ze toch zo goedkoop zijn geworden, wil ik toch maar eens overwegen om een 2e handse Ipad te kopen.
Ik doe er eigenlijk niets bijzonders mee, vnl. lezen van boeken / handleidingen , muziek luisteren en een Youtube filmpje kijken evt.

Welke zouden jullie mij adviseren, de versie 1 of 2? Ik weet dat versie 2 sneller is, maar heb gehoord en gelezen dat het bijna niet uitmaakt qua snelheid omdat de nieuwe IOS zo traag is tov de oude IOS die de Ipad 1 heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Voor de iPad 1 komen geen nieuwe iOS-updates meer uit en qua gewicht is hij vrij zwaar. Of de iPad 2 nog in de lifecycle voor iOS zit weet ik niet. maar de 2 was wel een stuk beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 18:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Uit mijn hoofd kan de iPad 1 maar tot iOS 5.x. Ook is de iPad 2 een stuk lichter en heeft hij camera's.

* MisteRMeesteR zou voor de iPad 2 gaan.

Al zou ik eigenlijk voor minimaal de iPad 3 gaan, in verband met het retina display.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik heb er eigenlijk ook niet zoveel geld voor over, vandaar dat ik zat te denken aan de Ipad 1. Maar als dat ding zo nutteloos is dan kan ik beter gelijk voor een 2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Een hoop apps zullen niet meer werken op de iPad 1 aangezien ze een hogere versie van iOS vereisen. iPad 2 gaat sowieso t/m iOS 8; volgens mij zelfs ook versie 9.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 09:07
iPad 1 lijkt me geen optie, die loopt hopeloos achter qua updates. Een goedkope iPad 2 is de beste optie, die is voor nu nog up-to-date, al verwacht ik niet dat die nog lang updates ontvangt. Met een iPad 3 kun je nog wat langer doen maar als het budget klein is dan is een iPad 2 prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Kan ik niet oudere versies van bepaalde apps instaleren op de Ipad 1?
Ben alleen de volgende apps nodig: Youtube, Spotify, Bladmuziek lees app (ben pianist) en een app om ebooks mee te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

iPad 3 Retina!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Scherm het liefst zo groot mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn zoontje heeft 2.5 jaar geleden via zijn school de 2 gekregen.
We gbruiken hem dagelijks voor precies de dingen die je noemt. (er zit een erg handig rubberen beschermding om waarin hij op allerlei standen gezet kan worden.)
Hij doet het prima, maar persoonlijk vinden we de basic Android tablet fijner, maar die mist de makkelijke stand dus voor evn een filmpje kijken is het toch de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
IPad 2 krijgt nog steeds de laatste IOS. Het is niet heel snel maar werkt nog wel, zolang je het geheugen maar niet volplempt. Alleen niet alle moderne apps kunne het aan, omdat die retina, meer geheugen of meer rekencapaciteit nodig hebben. Vergelijkbaar me het kopen van een oude laptop waar je nog wel win10 op kunt zetten, maar FalOut4 mpecht nooit op zal kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Je zou ook de iPad mini kunnen overwegen? Ik weet niet wat deze nu tweedehands kost, maar gezien de relatief lage introductieprijs zou dat mee moeten vallen. Ik gebruik hem nog altijd naar tevredenheid (browsen, youtube, spotify, enkele spelletjes). Is niet meer super snel, maar snel genoeg voor dat gebruik. Hij heeft in principe dezelfde internals als de iPad 2 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Pepper92 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:54:
Je zou ook de iPad mini kunnen overwegen? Ik weet niet wat deze nu tweedehands kost, maar gezien de relatief lage introductieprijs zou dat mee moeten vallen. Ik gebruik hem nog altijd naar tevredenheid (browsen, youtube, spotify, enkele spelletjes). Is niet meer super snel, maar snel genoeg voor dat gebruik. Hij heeft in principe dezelfde internals als de iPad 2 overigens.
saken schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:33:
Scherm het liefst zo groot mogelijk.
;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Ik dacht wel genoeg informatie te hebben na zijn eerste drie posts in dit topic door te lezen. O-)
Maar alsnog: als het goed is presteert de iPad 2 hetzelfde als de iPad mini, en dat is voor zijn gebruik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 23:38
Ik zou inderdaad gaan voor de iPad 3 door het betere scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:14:
Ik zou inderdaad gaan voor de iPad 3 door het betere scherm :)
Werd die niet erg warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 23:38
Nooit echt van gemerkt. Alleen in de zomer in de volle zon werd hij wel eens warm, anders dan dat valt het reuze mee. Tijdens het tegelijkertijd laden en een grafisch intense spel spelen wordt hij wel wat warmer, maar niet zorgwekkend. Gebruik op het moment nog steeds een iPad 3 overigens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 11:06
Ik zou de Ipad 2 ook links laten liggen. Wij hebben er 1 hier thuis en ik word zo langzaamaan gek van dat ding. Hij is inmiddels zo traag aan het worden dat ik op zoek ben naar een vervanger, want afgezien van een filmpje kijken is het niet prettig om mee te werken.

Ik zou kijken naar minaal een Ipad 3 of hoger. Zeker als het je eerste Ipad word, want anders ga je er geen prettige ervaringen mee hebben en dat zou zonde zijn want het zijn fijne apparaten.

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:38
Cassiuskleij schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:24:
Ik zou de Ipad 2 ook links laten liggen. Wij hebben er 1 hier thuis en ik word zo langzaamaan gek van dat ding. Hij is inmiddels zo traag aan het worden dat ik op zoek ben naar een vervanger, want afgezien van een filmpje kijken is het niet prettig om mee te werken.

Ik zou kijken naar minaal een Ipad 3 of hoger. Zeker als het je eerste Ipad word, want anders ga je er geen prettige ervaringen mee hebben en dat zou zonde zijn want het zijn fijne apparaten.
De iPad 3 heb ik op een gegeven moment verkocht omdat hij te traag was (iOS 8.x) wel is het scherm van de iPad 3 vele malen beter als van de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ipad 1 is zo dood als een pier, (iOS 5 max). do not buy. Ipad 2 is dan al een stuk beter en heeft een fatsoenlijke CPU/GPU. Ipad3 is een high-res versie van de ipad2 maar de GPU schaalt niet voldoende door, zodat deze langzamer kan aanvoelen als een iPad2.... maar het scherm is dan wel echt beter.
Ipad4 bevat dan tenminste een high-res scherm en een adequate CPU/GPU combo..... maar dan toch.... de iPad's zijn met 700 gram gewoon zware dingen. Zodra je een Air (2) of mini hebt vastgehouden besef je pas echt dat een apparaat voor consumptie niet te zwaar moet zijn. En de oude Ipad's hebben dat toch allemaal.

Ik begrijp dat de prijs ook meeweegt, dan is een Ipad mini 1 wellicht de beste deal: dit is de hardware van de iPad2 (qua CPU/GPU) en ook dezelfde hoeveelheid pixels (maar kleiner scherm, dus hogere pixeldensity) maar qua gewicht een stuk prettiger.

* Delerium heeft iPhone5 gekocht puur vanwege het gewicht. Drastisch onderschat gebruikspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoerivanhal
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-01-2021
Er bestaat ook nog de mogelijkheid om een refurbished Ipad te kopen.
Weet niet helemaal wat je max geldbedrag is maar soms staan hier nog wel goede deals op:
http://www.apple.com/nl/shop/browse/home/specialdeals/ipad

Er zijn natuurlijk ook nog altijd andere sites die refurbished Ipads aanbieden.
aanbod is van tijd tot tijd verschillend.

Persoonlijk zou ik er wat meer geld tegen aangooien en niet voor de oudere versies gaan maar juist eentje waar je nog even mee vooruit kunt. Zou jammer zijn als apps niet meer werken of niet geïnstalleerd kunnen worden. En daarnaast is het meestal wel goedkoop is duurkoop. Ik zou zelf kiezen voor een Ipad 3 of een Ipad Air(1), kun je ook nog even mee vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Als ik alles zo lees dan zou ik haast overwegen om een goedkope Android tablet te kopen. Misschien ga ik een topic maken in het Android forum hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 08:43
iPad 1 is echt geen goede keus meer. Je kan maar max tot iOS 5.1 en dat werkt echt ongelooflijk bagger erop. De iPad 1 heeft maar 256mb ram, en dat is echt veel te weinig. Heb er hier nog een liggen op iOS 4.2.1 wat nog enigszins te doen is, maar dan kun je amper apps downloaden uit de App Store.

De 2 is een stuk beter wat dat betreft, met 512mb ram gaat het een stuk beter, maar nog steeds een traag ding.

Eerlijk gezegd is het een beetje jammer van je geld als je nu nog een 1 of 2 aanschaft. Ga op z'n minst voor een 3 of hoger. De 3 heeft 1gb ram, en dat maakt echt een wereld van verschil. Niet te vergeten het scherm dat echt gigantisch veel mooier is dan bij de 1 of 2.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:22:
Uit mijn hoofd kan de iPad 1 maar tot iOS 5.x. Ook is de iPad 2 een stuk lichter en heeft hij camera's.

* MisteRMeesteR zou voor de iPad 2 gaan.

Al zou ik eigenlijk voor minimaal de iPad 3 gaan, in verband met het retina display.
eens, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de 2 een stuk sneller is als de Retina. Daar zit een enorme lag in het toetsenbord onder iOS 9. Ook het starten van Apps duurt langer.

Er is een reden dat de iPad 3 maar 6 maanden in de handel is geweest. De 4 had een stuk betere grafische chip aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 18:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

supersnathan94 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:45:
[...]
Er is een reden dat de iPad 3 maar 6 maanden in de handel is geweest. De 4 had een stuk betere grafische chip aan boord.
En niet vergeten de Lightning aansluiting i.p.v. 30-pins connector ;)

* MisteRMeesteR heeft iPad 1, iPad '4' gehad en nu een iPad Air 2.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik heb een Ipad 2 en deze is bijna niet meer te gebruiken. Apple heeft er een handje naar om bij elke nieuwe IOS versie het apparaat langzamer te maken. Het opstarten van Safari duurt nu ongeveer 5 seconden terwijl dat eerst max 2 seconden was. Het vervelende is dat je vaak apps hebt waar bugs inzitten of functionaliteit ontbreekt, wil je de nieuwe versie gaan gebruiken dan moet je vaak ook weer de nieuwste IOS versie hebben en ik weet ondertussen dat elke IOS ophoging vertraging betekent op oudere apparatuur :-(

Leuk voor lezen van PDF files maar echt werkzaam is de Ipad 2 niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Kheb alleen de 4 niet gehad. Voor de rest allemaal mee mogen spelen en de 3 is veruit de traagste van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb een iPad Mini die volgens mij qua hardware gelijk is aan de iPad 2 alleen dan een maatje kleiner. Het ding is echt te traag om nog prettig te gebruiken, zelfs als je alle achtergrond taken en grafische effecten uitschakelt. Echt niet kopen dus, het is niet voor niets dat ze voor zo weinig weg gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Bigs op 27-01-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:38
supersnathan94 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:45:
[...]

eens, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de 2 een stuk sneller is als de Retina. Daar zit een enorme lag in het toetsenbord onder iOS 9. Ook het starten van Apps duurt langer.

Precies, ik heb de 2 niet gehad. Maar wel de iPad 3 en die voelde sinds iOS 8 erg traag. Vooral die toetsenbord lag was een hel. Nu gelukkig een Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Bigs schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:29:
Ik heb een iPad Mini die volgens mij qua hardware gelijk is aan de iPad 2 alleen dan een maatje kleiner. Het ding is echt te traag om nog prettig te gebruiken, zelfs als je alle achtergrond taken en grafische effecten uitschakelt. Echt niet kopen dus, het is niet voor niets dat ze voor zo weinig weg gaan.
Ik heb er sinds maandag ook eentje en ik moet zeggen dat het me alles meevalt in vergelijking met de 3. Maar je hebt gelijk. In dat geval zou ik wel minimaal voor een mini retina (mini 2 dus) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk, maar in vergelijking met mijn iPhone 6S is de iPad mini dus echt onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
werken thuis nog met een ipad mini (1ste versie).
Ook die werkt prima op de laatste ios versie alleen met je daar de schijfruimte niet vol plempen met muziek (spotify afspeellijsten in ons geval). Dat maakt de ipad zo traag dat het lijkt alsof alles in het geheugen wordt weggeschreven.

maar om terug te komen op vraag van TS. Ik zou dan gaan voor een ipad 2. Maar als het budget toereikend is kijken of er een nieuwe versie beschikbaar is.

...

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Wij hebben hier een iPad Air 1 en een iPad 2 liggen, beide op iOS 9. De iPad 2 voldoet prima voor een beetje surfen en social media maar meer moet je er niet mee willen doen. De Air 1 kan wat meer (zwaardere games enz,) maar ook hier loop je tegen bepaalde zaken aan die gewoon gruwelijk irritant zijn (bijvoorbeeld het constante herladen van tabbladen in Safari als je van tab 1 naar tab 2 gaat).

De iPad 1 zou ik snel vergeten. Het ding was al verouderd toen hij in de winkels lag. Misschien nog leuk voor een digitaal fotolijstje ofzo :+

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 11-02-2016 14:31 ]

Strava

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:49
Ik heb hier ook nog een iPad 2 op IOS9 en dat werkt heel prima. Het is niet meer de snelste, maar surfen, e-books, youtube en simpele spelletjes gaan goed. iPad 1 zou ik niet meer aan beginnen.

[ Voor 12% gewijzigd door PhilipsFan op 11-02-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Vergeet de iPad 1, ik heb er een en die is te traag om Google te kunnen openen in Safari. Loopt regelmatig vast, crashes in zelfs de meest basic apps zijn aan de orde van de dag. Goedkoop is in dit geval echt duurkoop!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Gebruik zelf een iPad 1 en een Mini 2 (Retina). Werken allebei perfect. Heb zelf weinig problemen met de iOS5 YouTube en iBooks apps. Internetten met Chrome gaat redelijk.
Maar de iPad 2 is the one to get. De iPad 3 is een schandalig slecht apparaat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geyzes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-07 08:32
Ik kan bevestigen dat de Ipad 1 echt wel te traag is. Uit noodzaak een nieuwe gekocht. Als nieuwjaarsgeschenk enkele jaren geleden gekocht voor m'n moeder en nu wou ze deze nog gebruiken als E-reader op vakantie... 64GB moest volstaan voor voldoende boeken en films, maar helaas kan Ibooks al deze boeken niet vlot openen om aangenaam te noemen.

Ook de kwalitiet van de films die ik er op zet kunnen best naar beneden anders heeft VLC er zwaar moeite mee..

Ipad 1 zou ik zeker afraden op basis van mijn ervaringen...
Pagina: 1