• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 20:32
Beste Tweakers,

Het is tijd voor een nieuwe televisie thuis.

Ik zoek een?
Ben opzoek naar een televisie van rond de 48 á 50 inch. Het liefst zo goed mogelijk beeld, al die toeters en bellen interesseren mij niet echt (zoals 3D en netflix etc.)

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 800 euro. Aangezien de btw vrije dagen van media markt eraan komen kan de prijs wat duurder zijn, als het uiteindelijk maar rond de 800 euro is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er vooral voetbalwedstrijden op kijken en af en toe een film (.mkv) via de externe hardeschijf kijken.
Dus het liefst zo vloeiend mogelijk beeld tijdens voetbalwedstrijden, en .mkv en .srt ondersteuning voor films.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen 4 televisies. 3 zijn van Sony en 1 van Panasonic.

Sony KDL-50w755c (pricewatch 689 euro) (actie met btw vrije dagen van MM dus voor 593 euro)
http://tweakers.net/price...ia-kdl-50w755c-zwart.html

Sony KDL-50w805c (pricewatch 739 euro)
http://tweakers.net/price...ia-kdl-50w805c-zwart.html

Sony KDL-50w809c (pricewatch 839 euro) (actie bij platte tv voor 750 euro)
http://tweakers.net/price...ia-kdl-50w809c-zwart.html

Panasonic TX-50cx700 (pricewatch 899 euro)
http://tweakers.net/price...ra-tx-50cx700-zilver.html

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag mij af welke het beste beeldkwaliteit heeft. Als het goed is zijn ze allemaal 100hz en allemaal 50 inch. Qua prijs verschillen ze niet heel veel. Ik heb zelf de sony modellen met elkaar vergeleken maar het enige wat ik er wijzer van werd is dat de 755c geen 3d heeft. Voor de rest kom ik er helaas niet achter wat de verschillen zijn.

Mocht iemand een ander merk/model aanraden, dan is dat altijd welkom.

Alvast bedankt!

[Voor 6% gewijzigd door crobo op 22-01-2016 12:21]

• tg1997
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-11 20:20
Ik zou in dit geval de cx700 nemen. Het is 4k en 100hz. Dit model heeft erg goede reviews en een goede beeldkwaliteit. Ook is dit voor de toekomst beter omdat 4k nu de standaard is en de content erg in opkomst is. De 4k bluerays zijn beschikbaar binnenkort en op youtube en netflix wordt al 4k aangeboden.

In mijn mening is het een no brainer en zou ik voor de panasonic gaan maar het is jou keuze.

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:10
Een film afspelen via een externe harde schijf kan bij de Panasonic een probleem geven. Deze heeft namelijk niet DTS ondersteuning (Ben zelf eigenaar van een 55cx700). Mocht je van plan zijn een mediaspeler aan te schaffen of ben je al in het bezit van een mediaspeler, dan zou ik deze tv wel aanraden vanwege het superieure beeldkwaliteit, zie reactie tg1197. Voor vrijwel hetzelfde geld vind ik de cx700 toch wat meer futureproof met 4k i.c.m. HDMI 2.0 (60pfs 4K). Echter geef je wel aan dat je vooral voetbal zal kijken wat toch uitgezonden word op 1080i, dus dan heb je vrijwel niks aan de 4K mogelijkheid (geldt ook voor de .mkv. films). Wat ik wel moet toegeven is dat ik de smart omgeving van de cx700 (firefox OS) niet echt top vind, denk dat de android omgeving van de sony dan toch beter scoort. Het ligt dus maar net aan waar je voorkeuren liggen..

• crobo
Heel erg bedankt voor de tips tweakers. Ik zelf heb ook hele goede dingen gelezen over de panasonic.

Kom er nu net achter dat het verschil tussen de sony w755c en w805c/w809c enkel de 3D mogelijkheid.

De Sony w755c zal hoogstwaarschijnlijk meedoen met de btw vrije dagen van mediamarkt en dan zal deze net geen 600euro kosten. De Panasonic komt eigenlijk ietjes boven mijn budget uit, namelijk 900euro.

Geen DTS ondersteuning is helaas voor mij best wel een big deal, aangezien je weet wel films dat vaak hebben. De smart tv boeit mij verder niet veel, al moet ik zeggen dat android mij meer trekt aangezien ik een android toestel heb (ik ben bekend met de vele problemen/bugs van android op de Sony tv's)

Nu neig ik toch naar de w755c van Sony aangezien het prijsverschil 300euro is. Wat denken jullie, enigszins verstandig om voor de w755c te gaan of is die panasonic de 300euro echt waar?

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:10
Zoals ik het lees ben je een gebruiker die vooral voetbal en wat films gaat kijken in .mkv formaat en niet zo snel (als dat in de toekomst mogelijk is) 4k films zal 'verkrijgen'. Als geld niet uitmaakt dan zou ik voor de Panasonic gaan. Als dat wel zo is, zou ik voor de w755c gaan. Waarschijnlijk zul je vrij weinig tot geen gebruik maken van de 4K functionaliteit. Dat zou je echter wel 200-300 euro extra kosten, daar komt nog bij de aanschaf van een mediaspeler. Je kunt in jou geval altijd over een aantal jaar een 4K tv kopen als dat wat meer de standaard is geworden.

Edit: Ga nog wel even na of die Sony DTS ondersteund!

[Voor 4% gewijzigd door 1990Maikel op 22-01-2016 13:22]

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Ik zou persoonlijk voor één van de Sony's gaan en je keuze tussen die modellen laten afhangen van de noodzaak van 3D. De Panasonic is een prima televisie maar in mijn ogen is het voor dit moment nog zonde van het geld. De meerwaarde van 4K is sowieso discutabel; in de gemiddelde huiskamer zit je daarvoor te ver van het scherm. Er is nog steeds een beperkt aanbod aan content er zitten nog veel ontwikkelingen in de pijplijn zoals HDR, 10 bit en rec.2020. Verder is de ontwikkeling van OLED natuurlijk zeer interessant.

Op den duur zal de markt echt wel een overstap maken op 4K. Maar voor dit moment zou ik nog gaan voor een leuk full-hd model, wat geld uitsparen en over een aantal jaar een 4K OLED kopen die aan alle specificaties zal voldoen.

• crobo
@1990Maikel en @D vd V

Precies wat jullie beschrijven. 4K vind ik een goede ontwikkeling maar ik wacht liever nog een aantal jaar voordat ik er een koop, omdat ze dan een stuk goedkoper zullen zijn en we zeker 100% weten welke technologie de standaard wordt (waar D vd D over schrijft).

Zit nu alleen met een probleempje. De w755c is bijna nergens meer op voorraad bij Media Markt.
En als ik het goed begrepen is, krijg je het prijsverschil niet terug als je online besteld. Als dat zo is, dan is dat best balen voor mij.

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 10:22
Hier al gekeken voor je vraag omtrent online bestellen: Mediamarkt BTW actie 2016 vanaf 27 Januari ?

• crobo
@dhhdante

Ja ik hoor helaas verschillende dingen. De een zegt kan de ander niet...

Ik zie wel dat de w755c in Bergen op Zoom op voorraad is. Daar ga ik dus na werktijd even naartoe rijden vanavond.

Stel de sony w755c is tijdens de btw actie in alle winkels uitverkocht/niet op voorraad, kan ik dan alsnog mijn btw verschil terugkrijgen (van uitgaande dat ik de tv vanavond koop)?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:44
crobo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:09:
@dhhdante

Ja ik hoor helaas verschillende dingen. De een zegt kan de ander niet...

Ik zie wel dat de w755c in Bergen op Zoom op voorraad is. Daar ga ik dus na werktijd even naartoe rijden vanavond.

Stel de sony w755c is tijdens de btw actie in alle winkels uitverkocht/niet op voorraad, kan ik dan alsnog mijn btw verschil terugkrijgen (van uitgaande dat ik de tv vanavond koop)?
Ik was zonet in de Mediamarkt. en de mevrouw van de tv afdeling verteld mij dat de btw aktie inderdaad komt.
En dat ik verschil later terug kan halen indien de tv meedoet.

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-11 14:43
Aggressor schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:57:
[...]

Ik was zonet in de Mediamarkt. en de mevrouw van de tv afdeling verteld mij dat de btw aktie inderdaad komt.
En dat ik verschil later terug kan halen indien de tv meedoet.
Weet je ook waar je kan zien wat allemaal in aanmerking komt voor de aktie?
Zo te horen aan haar reactie doet dus niet ieder toestel mee.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:44
anders kan je hem altijd weer terugbrengen en geld terug. of ruilen voor een ander toestel vertelde ze

• crobo
Zolang de verpakking ongeopend is, lijkt mij?

Zojuist een Sony KDL-W755C rijker. Hopen dat ik volgende week het "btw" bedrag terug kan krigen.

Iedereen, bedankt voor de tips en antwoorden.

• crobo
Ben best tevreden met de Sony KDL-W755C. Beeld is prima, dunne bezels en robuuste materialen.

Ik moet wel eerlijke bekennen dat ik amper verschil merk met mijn enkele jaren oude Samsung UE40F5500. Dit komt misschien omdat ik ze niet naast elkaar heb gezet om ze te testen (wellicht doe ik dat over enkele dagen) en omdat ik verre van een tv expert ben.

De Android tv (smart tv) vind ik persoonlijk niet echt boeiend, maar zoals ik al aangaf boeit dat mij ook niet echt. Enkele keren per jaar op Youtube en de rest alleen maar films bekijken vanaf een externe hardeschijf. Het app aanbod is naar mijn mening erg beperkt en de interface had wat simpeler gekund.

Mocht ik het "media markt btw" bedrag terugkrijgen volgende week, dan vind ik de tv voor het geld (593 euro) een zekere aanrader.

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 10:22
Ik ben bang dat je pech hebt. Ik ben zojuist ook naar de MM gegaan om hem van te voren te halen, maar tijdens de rit er heen hadden ze de prijs weer verhoogd, dit keer naar 749,-. Dat betekent dat de tv 619,- kost (als het voor woensdag niet weer verhoogd wordt). Ik wacht daarom toch maar tot woensdag ipv nu te kopen.

De tv is de laatste dagen verhoogd van 699,- naar 717,- en nu naar 749,- Zoals het er nu naar uit ziet zal de tv je 619,- gaan kosten.

• crobo
Thnx voor de heads-up. Best balen eigenlijk maarja dat kan je krijgen als je van te voren koopt. Nu maar hopen dat het 749 blijft, ook al baal ik erg best van.

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 20:13
Ik heb zojuist de 50W805C besteld nij Mediamarkt. 660,29 EUR
Ik was er gaan kijken (let op nu nog btw actie) en tv ziet er goed uit. Ik ben nog bezig met wat aanpassingen in de woonkamer, dus had hem niet direct nodig en was op de fiets. :) Dus thuis maar even online besteld:

(Levering binnen 1 tot 7 werkdagen) SONY KDL-50W805C

Resolutie 1920 x 1080 Energie-efficiëntieklasse A+ Type apparaat LED 3D ja Beeldschermdiagonaal (inch) 50 inch Beeldschermdiagonaal (cm) 125.7 cm Smart TV ja 3D-techniek Actief Beeldresolutie Full HD Schermdesign Flat 1 660,29 EUR

• Anoniem: 148406
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Altijd voor de Panasonic gaan. Kans dat die stuk gaat gaan is nog iets kleiner dan bij de Sony.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 15:11
Anoniem: 148406 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:50:
Altijd voor de Panasonic gaan. Kans dat die stuk gaat gaan is nog iets kleiner dan bij de Sony.
TV is al lang aangeschaft. "Zojuist een Sony KDL-W755C rijker."

Nickname does not reflect reality

• Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:55:
[...]

TV is al lang aangeschaft. "Zojuist een Sony KDL-W755C rijker."
Ok Bad Pritt, ik hoop dat je er blij bent! Gaf gewoon nog rap mijn mening. Jaren een hersteldienst gehad, nooit geen Panasonic gezien. Veel Samsung, veel Philips en heel soms eens een Sony. Vandaar als ik kan kiezen pak ik de Panasonic.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 15:11
Anoniem: 148406 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:00:
[...]
Jaren een hersteldienst gehad, nooit geen Panasonic gezien.
Woei, dat is vrij ernstig. Heb zelf ook een Panasonic dus niet leuk om zoiets te lezen.

Nickname does not reflect reality

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
Anoniem: 148406 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:00:
[...]

Ok Bad Pritt, ik hoop dat je er blij bent! Gaf gewoon nog rap mijn mening. Jaren een hersteldienst gehad, nooit geen Panasonic gezien. Veel Samsung, veel Philips en heel soms eens een Sony. Vandaar als ik kan kiezen pak ik de Panasonic.
Dat zou natuurlijk ook kunnen komen omdat Panasonic een stuk minder verkocht wordt dan die andere merken die je opnoemt ;)

The devil is in the details.

• Niet online
Hahn schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:03:
[...]
Dat zou natuurlijk ook kunnen komen omdat Panasonic een stuk minder verkocht wordt dan die andere merken die je opnoemt ;)
Of omdat Samsung barslechte elco's gebruikt en Panasonic niet :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tx voor de info techsolo, daar kunnen we wat mee.
Kan dat verhaal bevestigen voor een Samsung monitor, die begaf het ook na 1 maand na verlopen 3-jaar garantie. Toen besloot ik ook geen Samsung in principe meer. Mijn Dell monitor doet het wel onvoorwaardelijk al 9i jaar, maarja die schijnt dan ook erg populair in bedrijfleven, een 4:3 20 incher. Ok we hebben het over Tv's , tja waarom zou je de analogie niet via monitoren mogen toepassen.. Heb ook een Viewsonic, die heb ik wel laten repareren na 3 jaar, doet het nu al 8 jaar, dus dat was die 30 euro rep.kosten dik waard, is MVA TFT.
Brad Pitt schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:01:
[...]

Woei, dat is vrij ernstig. Heb zelf ook een Panasonic dus niet leuk om zoiets te lezen.
Heb hier ook Pana, maar ik vind het wel leuk nieuws...??

[Voor 118% gewijzigd door Sjah op 14-02-2016 14:39]

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee