4ch amp bruggen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
Beste medetweakers!

Ik heb sinds kort een composet in laten bouwen op een 4 kanaals versterker. de autoradio heeft achterop twee line out voor front en rear. nu heb ik op de 4 kanaals versterker gebrugd de composet en ook een sub woofer. alleen de sub woofer doet niks... heeft iemand enig idee wat hier fout gaat :| ? alles is btw doorgemeten dus alles werkt en er staat ook spanning op maar het lijkt wel alsof de sub woofer geen signaal krijgt..
helup! :?

compo set: Kicker CSS654
versterker: Crunch GPX1000.4 4-kanaals
sub woofer: Crunch GTS200 8"
Hu: (is al een oude) Denver CUT-301

alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 23:00

NeHoX

Gamer + PV

Waarom zou je zowel de composet als de subwoofer gebrugd aansluiten?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:40
Je moet de composet helemaal niet gebrugd aansluiten! De composet moet apart op je front left/right uitgang, de sub moet je wel gebrugd aansluiten en letop dat je deze lowpass aanstuurt.

Je moet het aansluiten als deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.jj-tuonti.com/images/gpx1000_05.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:09

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Is het een actieve subwoofer, of een passieve? Een actieve subwoofer heeft een ANT signaal nodig. Een passieve subwoofer niet.

Hoe bedoel je dat je de versterker hebt gebrugd? Is de compost een 4-setje? Of enkel voor? Ik zou je niet aanraden de subwoofer te bruggen over je rear-out als je 4 speakers hebt aangesloten. Sowieso is een 4ch versterker niet 100% geschikt voor je subwoofer. Deze is gemaakt voor lage tonen, niet voor fullrange. Zit er een high/low filter op? Of een bandpass?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb dacht ik dezelfde gehad, heb je je lowpass filter wel goed staan? Volgens mij zit er ergens een LPF switch die je om moet zetten.

edit,
http://www.audiodesign.de/downloads/manuals/GPX1000.4.pdf
Onderaan het document staan de plaatjes, heb je hem wel op de juiste uitgang?

edit, dus toch
If the amplifier is used to drive a subwoofer on the REAR channels, set the switch (Fig. 1, 2) to "LPF".
Set the desired cross-over frequency by using the controller (Fig. 1, 3). Thus to that only the frequencies
below the chosen cross-over frequency will be amplified and the subwoofer plays more precised and
efficient.
Point.Flare schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:58:
Hoe bedoel je dat je de versterker hebt gebrugd? Is de compost een 4-setje? Of enkel voor? Ik zou je niet aanraden de subwoofer te bruggen over je rear-out als je 4 speakers hebt aangesloten. Sowieso is een 4ch versterker niet 100% geschikt voor je subwoofer. Deze is gemaakt voor lage tonen, niet voor fullrange. Zit er een high/low filter op? Of een bandpass?
Deze versterker kan ook gewoon een sub aansturen, was initieel de reden dat ik die ook had :)

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 22-01-2016 12:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:09

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

SinergyX schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:00:
Deze versterker kan ook gewoon een sub aansturen, was initieel de reden dat ik die ook had :)
Ja, ik zie het. Ik dacht even uit zijn tekst te begrijpen dat hij hem over zijn achterspeakers had aangesloten... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:40
Is het een actieve subwoofer, of een passieve? Een actieve subwoofer heeft een ANT signaal nodig. Een passieve subwoofer niet.
Deze subwoofer is passief dus moet achter een versterker hangen.

Antenne aansluiting? ;(
Sowieso is een 4ch versterker niet 100% geschikt voor je subwoofer.
Deze versterker is prima geschikt om gebrugd een sub aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
hallo, bedankt voor de snelle reacties :)
euhm ik heb het precies zoals het op de afbeelding staat aangesloten.. maar de subwoofer doet niks. is btw een passiefe subwoofer met speakerkabel + - aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
euh nee de versterker is op de HU dmv front; links rechts aangesloten. en op de versterker zit dus de subwoofer. :)
Point.Flare schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Als je brugt moet je vaak ook fysiek iets bruggen. Kijk eens in de handleiding of je niet toevallig de twee leeg blijvende aansluitingen (RL+ en RL-) met elkaar moet verbinden? Anders heb je geen stroomkring :)
glenn-16 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:01:
euh nee de versterker is op de HU dmv front; links rechts aangesloten. en op de versterker zit dus de subwoofer. :)
Euhm, zit er überhaupt een kabel in de versterker op de tulp-aansluitingen voor rear? Anders is het best logisch dat rear niks doet :P

[ Voor 46% gewijzigd door Paul op 22-01-2016 14:04 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

glenn-16 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:51:
hallo, bedankt voor de snelle reacties :)
euhm ik heb het precies zoals het op de afbeelding staat aangesloten.. maar de subwoofer doet niks. is btw een passiefe subwoofer met speakerkabel + - aansluiting
Ook de LPF goed staan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14
glenn-16 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:01:

[...]
Is de lineout voor de sub wel aangesloten?

Dus de front lineout naar de ingangen voor de composet en de rear lineout naar de ingangen voor de subwoofer.

[ Voor 144% gewijzigd door MewBie op 22-01-2016 14:13 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-06 11:12
[...]
Euhm, zit er überhaupt een kabel in de versterker op de tulp-aansluitingen voor rear? Anders is het best logisch dat rear niks doet :P
Dit dus.

Als je de plaatjes van je versterker googled, zie je dat hij waarschijnlijk de pre-out van de HU op de "Front Input" heeft aangesloten. Gelukkig zit er een lus optie op de amp, door de andere twee tulp connectoren met elkaar te verbinden connect je ook je "Rear Input" met als gevolg signaal...

Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/10881/10881585-4-3-2-kanalovy-zesilovac-do-auta-crunch-gpx1000-4-2.jpg

Out (vanuit de Front Connectors) verbinden met de In op de Rear Connectors en je zou signaal moeten hebben. Als je geen extra tulp kabel hebt kun je om te testen de kabel die nu (hoogstwaarschijnlijk) op de Front Input is aangesloten even loshalen en op de Rear Input aansluiten. Dan zou je geen signaal meer moeten hebben op je composet maar wel op je sub.
Pagina: 1