Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik de mening van professionele mensen in deze kwestie willen hebben:

Voor mijn werk, architectuur/ multimedia, heb ik 2 DELL Ultrasharp U2713H 27" aangeschaft maar het lukt mij niet dmv scherminstellingen om ze "gelijkgestemd" te krijgen.

Je kunt ze softwarematig kalibreren maar dan heb je een X-Rite i1 Display PRO nodig. Ik ben maar een klein ondernemer en 200, euro vind ik al een opgave... Bedrijven die het verkopen kunnen/ willen mij geen antwoord op dit specifiek onderwerp geven!

Mijn vraag is: als ik die X-Rite i1 Display PRO aanschaf krijg ik wel die 2 schermen met dezelfde kalibratie instellingen?

Alvast bedankt,

Pires

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 12:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kunnen we heel kort over zijn, ja ;)

Overigens voordat we "waarom niet huren" vragen krijgen, omdat beeldschermen naar verloop van tijd ouder worden en veranderen. Regelmatig kalibreren zorgt dat je accurate kleuren blijft houden. Met twee beeldschermen ga je na verloop van tijd waarschijnlijk verschil zien. Je zou dan weer een i1 moeten huren/lenen etc. Naar mijn mening kun je hem dan beter kopen ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Ventieldopje op 22-01-2016 14:40 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord. Heb een 3-tal bedrijven gevraagd of zij dat apparaat konden/ wilden verhuren maar het antwoord was altijd: niet mogelijk! Ik zal het moeten kopen... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je in de buurt van Arnhem woont mag je hem van mij best huren maar kopen is toch echt een stuk makkelijker denk ik ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De kans is groot dat je ook met calibratie (kleine) verschillen zult houden tussen de schermen, maar de overeenkomst (en de 'absolute overeenkomst met de kleur') zal vermoedelijk wel veel beter worden. Ik heb ook zo'n i1 Display Pro, op zich wel een prima apparaat, maar als ondernemer moet je ook vooral kijken of het een zinvolle investering is (ik zou zeggen dat het 'relatief' wel te verantwoorden is, gerelateerd aan wat je nu voor je schermen hebt uigegeven en eventuele andere of toekomstige schermen)

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 22-01-2016 15:34 ]