Netwerk probleem met Plotter HP Designjet

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb een probleem met het netwerk en de plotter.

We hebben een plotter een HP Designjet 500 + hpgl/2 kaart er in
en ook een HP jet direct

Nu is de plotter aangesloten via het UTP 10/100 netwerk,
De plotter bevat 96MB intern geheugen, wat genoeg is voor meer dan 100 tekeningen AO formaat.

Nu is het zo als ik van uit onze CAD programma wil plotten naar de HP plotter gaat dat meestal goed maar
als ik meerdere tekeningen doorstuur dan lopen er heel vaak tekeningen vast in de plotterrij van Windows
Dan stuurt hij hem door en blijft hij hangen op 28KB meestal bijna altijd.

Ik ben al diverse keren aan het zoeken geweest waar het probleem zou kunnen liggen,
heb al met de HP support gebeld maar die zijden dat het aan het netwerk moest liggen,
Plotter werkt overigens perfect er zit de nieuwste Firmware in en bovendien zijn de laatste drivers van de plotter geïnstalleerd.
Ons tekenpakket Arkey druk ook af via het HPGL/2 protocol, we draaien hier op de server NT4+SBS6 met geloof ik het laatste servicepack.

Wie kan mij verder helpen waar de kink in de kabel zich bevindt

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
hmm, wachtrij windows uitzetten? je zegt zelf dat de printer geheugen genoeg heeft..

(staat ergens in de opties van de windows spooler, direct naar printer afdrukken)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Hebben hier zelf ook wel eens gezeur gehad met de HP plotters. Een driver-upgrade deed wonderen.

Aannames zijn fataal.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Wij hebben het probleem ook gehad bij een designjet 450c/a0.

We hebben de drivers een update gegeven en de windows wachtrij uitgeschakeld. (De novellqueue in ons werkt toch al als wachtrij)

Daarna ging hij als een zonnetje.

Dit is echter op een Netware 5 netwerk. Ik kan niet zeggen hoe dit op een MS NT SBS netwerk draait.

• Padje
Ik zal het eens proberen met de wachtrij uit

Alvast bedankt. Ik laat het wel weten

• Padje
Het heeft niks geholpen om de windows Plotterrij uit te zetten, wie weet nog iets waardoor ik dit probleem kan verhelpen.

Want ik wordt er een beetje gek van, van de problemen met de plotter.

Dus als iemand mij ermee kan helpen graag. :)

Of anders heb ik waarschijnlijk een HP designjet 500 te koop voor weinig >:)

• Padje
Niemand een andere oplossing...

Verwijderd

He Padje,

Ik heb ook problemem hoor met de designjet 500.
Er zit, dacht ik 256 MB geheugen in. CAD tekeningen gaan goed, maar zodra er grote afbeeldingen (bv 90 cm x 210 cm )vanuit CorelDraw geprint worden krijg ik out of memory errors in de printer.

De printer gaat wel printen maar zodra het 'moeilijke gedeelte' in de afbeelding eraan komt krijg je de out of memory error.

Ik heb ook al zitten zoeken op internet en nou las ik dat sommige lui de te printen bestanden eerst converteren naar het RTL formaat. Ik ben nog bezig om te kijken hoe dat werkt.

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
Padje schreef op vrijdag 22 juni 2001 @ 13:00:
Niemand een andere oplossing...
Het zou toch aan het geheugen kunnen liggen ...
92 mb is wel heel erg weinig, zeker als je zoveel (cad) documenten in de wachtrij heeft staan.
Verder natuurlijk driver upgrade.

Om uit te sluiten dat het aan het netwerk ligt kun je de printer 1 op 1 aan een pc of mac hangen en dan de zelfde hoeveelheid cad tekeningen afdrukken.

Komt dit probleem dan nog terug dan is het geen netwerk probleem, Doet hij het dan wel dan is het toch echt een netwerk probleem.

Verwijderd

Ik denk dat het na 4 jaar wel ongeveer opgelost is ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.