Ik wil kijken of het haalbaar is om mijn apparaten iets beter te gebruiken en om mijn "veiligheid" op internet iets te verhogen. Alle bovenstaande services (minus de VPN, dat is te zwaar en komt later) draaien nu op mijn NAS (Synology 411) en hij heeft het er nogal druk mee. Binnenkort wil ik ook graag via VPN naar het internet verbinden en dan trekt hij het echt niet meer.
Aanwezig:
Eventueel wil ik dus wel wat extra apparatuur aanschaffen. Wie kan mij helpen?
Aanwezig:
- Ziggo 40/4 verbinding. De oplossing hoeft dus niet sneller te worden dan deze verbinding, mag wel om op de toekomst voorbereidt te zijn
- WNDR3700v2. Een al wat oudere router, iig niet geschikt om ook een VPN te draaien. Eventueel is het mogelijk om een nieuwe aan te schaffen met genoeg rekenkracht en ddwrt om een VPN te draaien
- RPI2 met OpenElec. Deze loopt dus 95% van de tijd uit zijn neus te vreten. Eventueel wil ik nog een extra Pi aanschaffen als dit moet. Kodi moet iig altijd goed blijven draaien
- Synology 411. Paar jaar oud en door alle pakketten loopt hij vaak op zijn max. Recentelijk SABnzb vervangen door NZBget wat veel scheelt. Nu heb ik echter SSL aangezet voor alle nieuwsgroep providers die ik heb waardoor ik niet meer de maximale snelheid van mijn internetverbinding haal (3 MB/s ipv 4.6 MB/s). Op de Syno draait wel een VPN server om met mijn mobiel te internetten. Deze VPN wil ik dus eerder in de keten plaatsen zodat mijn thuisapparatuur ook allemaal verbinding maken via de VPN
Eventueel wil ik dus wel wat extra apparatuur aanschaffen. Wie kan mij helpen?
[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 22-01-2016 11:52 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme