Beste Tweakers,
Ik heb 1,5 jaar terug een pc in elkaar gezet met de volgende onderdelen:
Nu heb ik in die 1,5 jaar eens in de zoveel weken/maanden problemen met genoemde videokaart (Club3d r9 280x royal queen.).
Eens in de x aantal weken soms maanden geeft deze uit het niets geen beeld meer(aangesloten scherm geeft "no signal") de fans draaien wel gewoon, en de onboard kaart van mijn moederbord doet het dan nog wel gewoon (ik heb 2 schermen, 1 voor de r9 280x aangesloten via hdmi en 1 voor de onboard card via dvi).
Dan op miraculeuze wijze geeft de kaart een dag of een paar dagen later ineens wel weer beeld en lijkt het of er nooit iets aan de hand is geweest....
Op het moment dat het beeld wegvalt heb ik het volgende al geprobeerd:
- Andere HDMI kabel
- Videokaart eruit halen en opnieuw erin zetten
- De hele pc stofvrij gemaakt
- system -> Device manager -> display adaptors geeft aan r9 200 series "te zien"
- hw monitor laat de kaart met bijbehorende statistieken normaal wel zien maar nu niet
Niks hiervan werkt, maar na een random tijd wachten krijg ik dus wel altijd weer beeld
.
Verder heb ik alleen bij Counter Strike Global Offensive op windows 10 dat de kaart soms driverproblemen geeft, de drivers zijn wel up to date!
Kan het een defect aan de kaart zijn?
Kan het aan de voeding liggen?
Kan het aan het moederbord liggen?
Ik heb geen reserve onderdelen of vrienden in de buurt met een pc waarmee ik dit zou kunnen testen helaas...
Ik heb 1,5 jaar terug een pc in elkaar gezet met de volgende onderdelen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 208,95 | € 208,95 |
1 | Gigabyte GA-H97-HD3 | € 89,80 | € 89,80 |
1 | Club 3D Radeon R9 280X royalQueen | € 259,95 | € 259,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Turtle Beach Ear Force P11 Zwart | € 43,74 | € 43,74 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 59,- | € 59,- |
1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 859,24 |
Nu heb ik in die 1,5 jaar eens in de zoveel weken/maanden problemen met genoemde videokaart (Club3d r9 280x royal queen.).
Eens in de x aantal weken soms maanden geeft deze uit het niets geen beeld meer(aangesloten scherm geeft "no signal") de fans draaien wel gewoon, en de onboard kaart van mijn moederbord doet het dan nog wel gewoon (ik heb 2 schermen, 1 voor de r9 280x aangesloten via hdmi en 1 voor de onboard card via dvi).
Dan op miraculeuze wijze geeft de kaart een dag of een paar dagen later ineens wel weer beeld en lijkt het of er nooit iets aan de hand is geweest....
Op het moment dat het beeld wegvalt heb ik het volgende al geprobeerd:
- Andere HDMI kabel
- Videokaart eruit halen en opnieuw erin zetten
- De hele pc stofvrij gemaakt
- system -> Device manager -> display adaptors geeft aan r9 200 series "te zien"
- hw monitor laat de kaart met bijbehorende statistieken normaal wel zien maar nu niet
Niks hiervan werkt, maar na een random tijd wachten krijg ik dus wel altijd weer beeld
Verder heb ik alleen bij Counter Strike Global Offensive op windows 10 dat de kaart soms driverproblemen geeft, de drivers zijn wel up to date!
Kan het een defect aan de kaart zijn?
Kan het aan de voeding liggen?
Kan het aan het moederbord liggen?
Ik heb geen reserve onderdelen of vrienden in de buurt met een pc waarmee ik dit zou kunnen testen helaas...