Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 657533

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een paar dagen een probleem met mn pc, er stond redelijk veel software op en de laatste tijd duurde het altijd erg lang tegen dat de computer opstartte (windows opstarten) ondanks windows op een ssd staat... Het duurde eergisteren heel erg lang dus na een paar keer herstarten (reset en gewoon startknop blijven indrukken) zat de computer vast in een startup repair loop. Ergens had ik gelezen dat dat mss kwam door norton en dat ik antimalware programmas tijdens het booten moest uitleggen wanneer ik in het herstel menu ben (w10 trouwens) maar ook dit werkte niet.

Daarna heb ik dus simpelweg al mn schijven geformatteerd en w7 opnieuw geinstalleerd op de ssd. Na alle updates en updaten na w10 geen probleem.
Tot ik CS : GO speel en mn pc opeens freezed (gebeurde vroeger ook simpele herstart voldeed). Nu wil ik de computer herstarten en dan staat er opeens disk not found en dan verder bootmgr ontbreekt... Blijkbaar vindt mn computer zowel mn ssd als de ingebouwde hdd niet meer terug? Een hdd vanboven in een dock(?) zit en dus bloot zit vindt hij dan wel weer..

Nu is mijn vraag hoe fix ik dit? Is het een probleem met het mobo of met de ssd? Of wat zou er verder nog verkeerd kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:29
Hier kan je lezen hoe je je MBR kan herstellen:
http://www.thewindowsclub...r-boot-record-mbr-windows

Het lijkt er op dat de controller op het moederbord de schrijven niet herkend. Ziet de computer ze ook niet als je ze op andere poorten aansluit?

[ Voor 52% gewijzigd door LordSinclair op 22-01-2016 10:14 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal ik vanavond eens proberen.

Kan dit zomaar opeens? De keren dat ik de computer opstartte na de w10 update was er wel een scherm dat zei van disk not found ofzo wat vroeger niet het geval was maar na opstarten was er geen enkel probleem meer en had ik toegang tot alle schijven.

Ik heb al geprobeerd om de aansluiting aan het mobo eens uit te trekken en opnieuw in te steken in dezelfde poorten maar nog niet andere poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:29
Dingen gaan vaak "opeens" kapot ;) "Ja maar gisteren deed die het nog" is een veel gehoorde opmerking. Maar als je HHD's en SSD's niet in de bios zichtbaar zijn dan lijkt het heel erg op een moederbord probleem, vooral omdat het blijkbaar al vaker gebeurde.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Degene die via kabels aangesloten zijn op het moederbord worden idd niet herkend, dit probleem heb ik echter nog niet voorgehad :p ook is het zo dat ik vroeger een probleem had met mijn ssd zelf. Door een ontbrekende update van de drivers voor de ssd viel mijn pc om het uur uit. De drivers moest ik dan ook updaten voor het booten door ze op een usb te zetten. Dit was wel in w7, zou ik in w10 opnieuw de drivers voor de ssd moeten updaten aangezien ik de ssd ook heb geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het goede nieuws:

Computer herkent de 2 schijven weer.

Het slechte nieuws:

Bij het opstarten staat er nog steeds disk not found en pagina later bootmgr ontbreekt...
Het is wel zo dat wanneer ik deze methode probeer te volgen (http://www.thewindowsclub...r-boot-record-mbr-windows) en ik de eerste coderegel invoer de computer "windows.old" zoiets vind op de F: schijf (ssd is normaal C:) dus dit is het niet denk ik? Het is de enigste versie die de code bootrec /RebuildBcd vind.

Echter als ik kijk voor windows opnieuw te installeren adhv. de cd kan ik mooi alle schijven zien die ik zou moeten zien en zie ik duidelijk dat op partitie 0 de ssd waar windows op zou moeten staan nog 58 van de 119Gb vrij heeft?

edit: Poef!
Alles werkt weer... Na alle stappen gedaan te hebben opnieuw opgestart ditmaal was het BOOTMGR IS MISSING in het engels dus, na opnieuw opgestart te hebben eens geprobeerd op te starten via een andere schijf nl. de ssd zelf, geen probleem windows start gewoon op alsof er nooit iets aan de hand was. De bootsequentie was dus blijkbaar uit zichzelf veranderd. Hopelijk blijft het een toeval dat de computer de interne schijven niet herkend.. ahja we zien wel. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 657533 op 22-01-2016 11:20 ]

Pagina: 1