APU PC blijft hangen/rebooten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-07 16:09
Goedemorgen!

Ik heb wat problemen met onderstaande PC. Op random momenten blijft hij compleet hangen, er is dan geen event te zien in de event viewer. Soms merk ik ook "display driver has recovered".
Uiteindelijk was het gisteravond zo erg dat ik tijdens het gamen (WoW, dus niet zo veeleisend) een complete reboot voor m'n neus kreeg.

Ik heb de SMART van de HDD's (zit ook een oude 1TB HDD in), en dat was goed. Memtest wordt de volgende stap, maar ik dacht heeft iemand hier ervaring mee?

Wat heb ik gedaan:

1.) Reinstall PC (Format)
2.) Reinstall Drivers
3.) Bios up to date
4.) SMART
5.) verschillende applicaties testen. Het lijkt sneller te zijn met een browser open 8)7 Geen idee waarom.

Edit1:

Dit probleem heb ik 1x eerder gehad met deze PC, toen stond in de bios dat de GPU vanaf de PCI kwam. Uiteraard klopt dit niet, toen onboard gezet en is het enkele maanden goed gegaan. Helaas dus niet meer. Staat nog steeds op Onboard, dat weer wel.

Edit2:

Clock_Watchdog_Timeout is nu een blue screen die langskomt. Even snel in google kijken leert me dat dit een hardware related error is. >_> Zit dus nu te denken, of de memory, of de CPU is brak.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7850K Boxed€ 130,95€ 130,95
1ASRock FM2A75 Pro4+€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master K280€ 39,91€ 39,91
1Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master B500 ver.2€ 42,95€ 42,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 44,95€ 44,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 258,76

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 22-01-2016 08:56 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Wat is de temperatuur van de cpu als je een game speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Anoniem: 660294 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:53:
Wat is de temperatuur van de cpu als je een game speelt?
60-65 graden, het rare is nu dat het ook tijdens browsen is, dan is hij nog koeler dan dat.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je het geheugen in andere slots geprobeerd? Met 1 stick tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Anoniem: 660294 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:08:
Heb je het geheugen in andere slots geprobeerd? Met 1 stick tegelijk?
Excuses, vergeten aan te geven :) Ook geprobeerd, helaas nog geen ander geheugen getest.

Net wat aparts gevonden. PC startte niet goed op, pas toen ik een oude logitech reciever van een muis eruit had gehaald (muis wordt niet gebruikt) werkt het weer goed. Dit is niet goed, want de PC is toch nog redelijk onstabiel, maar wel een verbetering.

[ Voor 32% gewijzigd door corset op 22-01-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat laatste is ook nog wel verstandig om te doen.

Heb je het bios zelf geupdate of stond de goede versie er al op? In het geval van het laatste een cmosreset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

clock watchdog timeout heeft wel met het geheugen te maken. Daarnaast gebruikt de apu ook geheugen. Heb je beide rammetjes 1x getest? probeer anders ander ram en als dat niet werkt is de geheugen controller of de cpu niet helemaal oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het was helaas teveel gehoopt. USB stick heeft niks uitgemaakt..

ik kan vanavond een Trust 450 Watt voeding ophalen bij m'n ouders, zou genoeg moeten zijn. Kijken of dat werkt. En ook gelijk een memtest laten draaien.

Snap er echt niks meer van.. anders wordt het kale installatie weer proberen, poging 2 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:25

ResuCigam

BOFH

Een andere mogelijkheid is om te booten van een Linux Live usb stick, als je dan nog problemen hebt dan weet je zeker dat het hardware is en niets met Windows te maken heeft. Dan kan je de herinstallatie overslaan.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk uit met die Trust. Is een zogenaamde 'plofvoeding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Aah, dan die trust maar niet :) bedankt voor de tip!

@Resu, is ook een optie. Ik ga eerst een reinstall proberen op windows 7, kijken of dit gewoon goed gaat. Drivers erop, Ninite applicaties en alleen installeren wat ik nodig heb. Kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Een update;

PC compleet reinstalled naar windows 8. Dit ging goed, bij de installatie via Ninite was het gelijk een crash (bluescreen). Weer de Clock_Watchdog_Timeout error.

Dus, herstart, alles nagekeken en het ging weer goed. 1x Geheugen eruit gehaald en het lijkt weer goed te gaan.. Dus ik denk toch het geheugen helaas. Binnenkort maar kijken voor wat vervanging ervan.

Edit:

Geheugen strip terug gezet en kijken wat er allemaal gebeurt. Wel apart, monitor komt nu niet van standby af bij starten, doet hij met 1 strip wel :S

Edit2:

Scherm issue staat er los van, en ook geen groot probleem, is nu met 1 strip ook.Heb de 2e eruit moeten halen, gelijk al een blue screen. Thread stuck in device driver..

Gaat goed zo :p

[ Voor 32% gewijzigd door corset op 24-01-2016 12:10 ]

Pagina: 1