Welke hardware heeft invloed op lag ingame?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-02-2023
Al een tijdje speel ik de COD reeks, en steeds als er een nieuwe versie uitkomt, heb ik veel problemen met ingame lag.

Dan bedoel ik niet zozeer stotteren en rubberbanding, maar eerder dat een tegenstander mij eerder ziet dan ik hem, waardoor ik veel 1vs1 fights verlies omdat ik altijd al 2 kogels in mijn donder heb voordat ik uberhaupt terug kan schieten.

Zo dus ook bij Blackops 3. Ik heb op internet veel verhalen gelezen van mensen die dit probleem ook ervaren en er worden talloze oplossingen aangedragen, maar geen van allen lijkt te werken.

Dit is mijn huidige PC:

Intel Core i7-4790 Boxed
ASRock B85 Pro4
Geforce GTX 780 Ti
16 Crucial Ballistix Tactical
Asus RT-AC66U

Volgens mij een meer dan voldoende krachtige pc.

Maar mijn vraag is nu eigenlijk. Welke hardware heeft effect op de lag/delay die ik ervaar ingame?

Kan iemand mij dat hier vertellen en ook uitleggen waarom dat zo is?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groeten,

Boogiemachine19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Volgens mij ligt het niet zo zeer aan de hardware, maar meer aan je internet verbinding en de hoeveelheid lag compensatie die een game toepast. Ik heb er op de PS4 ook last van met het snelste Ziggo abonnement. Ook in BO3 had ik het. En als ik dan mijn Torrents aan gooi, zie ik ineens iedereen eerder en win ik alle 1 op 1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke hardware heeft effect op de lag/delay die ik ervaar ingame?
Je internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:33
Wat voor scherm heb je ?

Al speel je op een 60hz scherm en je tegen stander op een 144hz scherm is het wel logies dat de tegenstander je iets eerder ziet ;)

Daarnaast is via de wifi spelen nooit aan te raden mits niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Komt vrijwel altijd door een vorm van netwerk compensatie. Is tegenwoordig zo erg dat je met snelle verbinding daadwerkelijk in het nadeel bent. Doe je niks aan behalve je verbinding vertraging.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Zeker heeft een scherm invloed,je ziet tegenstanders veel beter met een 144 scherm, omdat je geen lag/ blur hebt als je de muis heen en weer beweegt. Het blijft eigenlijk altijd zo goed als scherm. En zoek dus een scherm met een lage input lag, zeker belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

In principe alle hardware, maar de 3 grootste zijn je netwerkverbinding, internetverbinding en monitor.

Netwerkverbinding: Kwaliteit en snelheid van de apparatuur, verbindingsvoorkeur is altijd bekabeld > powerline > WiFi puur kijkend naar de latencies en stabiliteit.

Internetverbinding: Opnieuw; Kwaliteit en snelheid van de apparatuur. Latencies via xDSL zijn altijd een stuk hoger dan via kabel, en het verschil met glas is vaak al helemaal gigantisch.

Monitor: Responsetime en nog belangrijker inputlag kunnen flink roet in het eten gooien bij (snelle) shooters.

Houd daarnaast rekening dat er bij multiplayer altijd een first move first see principe geld, als ik jouw al kan zien op mijn client zie jij mij pas nadat alles van mijn client via de server naar jouw verstuurd is.
dylan111111 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:29:
Al speel je op een 60hz scherm en je tegen stander op een 144hz scherm is het wel logies dat de tegenstander je iets eerder ziet ;)
freaky35 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:41:
Zeker heeft een scherm invloed,je ziet tegenstanders veel beter met een 144 scherm, omdat je geen lag/ blur hebt als je de muis heen en weer beweegt.
Niet per definitie, en sowieso heeft dat weinig met het scherm te maken maar meer met het principe wat ik hierboven al schets.

Worst case zie je op 144Hz een frame ~6.9ms later dan op een 60Hz paneel. Andersom is de worst case scenario bijna het dubbele met ~16.6ms. Overall heeft dit niet bijzonder veel invloed, maar als je echt het onderste uit de kan wil halen heb over het algemeen wel voordeel aan een 120 of 144Hz paneel. Voor latency is de monitor over het algemeen de laatste bron die aan moet worden gepakt, de winst daar is 9/10x minder als 5ms.

Je ziet absoluut niet 'beter' met 144Hz, en blur (ik denk dat jij Ghosting bedoelt) heeft te maken met de responsetime en niet de refreshrate.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 21-01-2016 22:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

freaky35 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:41:
Zeker heeft een scherm invloed,je ziet tegenstanders veel beter met een 144 scherm, omdat je geen lag/ blur hebt als je de muis heen en weer beweegt. Het blijft eigenlijk altijd zo goed als scherm. En zoek dus een scherm met een lage input lag, zeker belangrijk.
Op 60Hz zie jij geen enkele blur en geen enkel computerscherm heeft (merkbare) input lag.

Zoals al eerder opgemerkt is het ergste wat je kan overkomen tussen 60Hz en 144Hz een verschil van een paar honderste seconden. Geen enkel mens kan daar iets mee, al zeker geen 2 kogels.

144Hz valt in de categorie "Platinum kabels met gouden connectoren". Marketingpraat, niet meer, niet minder.

TS' probleem ligt 99.9% aan de netwerk verbinding. Waarschijnlijk niet eens in de PC zelf maar de hardware na de PC. Dus, TS, kijk eens naar je interne netwerk topologie; hoe zit je PC aan het internet aangesloten? Kijk daarna eens op welke servers je speelt; zit je tegenstander wellicht veel dichter bij de server?

[ Voor 17% gewijzigd door Croga op 21-01-2016 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
@ Croga,duideijk heb je nog nooit gegamed op een 144hz scherm.

Ik kom zelf van een 27 inch 60 hz scherm af en er is wel degelijk een veerschil.
Op 144 hz merk je geen motion blur meer met 60 hz zeker wel,dat is mijn ervaring .Door de hoge beeldverversing.
Het heeft wel degelijk invloed wanneer je je tegenstander ziet naar mijn mening.

Verder is het gewoon belangrijk om de hele keten goed te hebben dat begint al met de goede provider,internetaansltuing en ook je router.En natuurlijk de computer zelf.
Bekabeld internet heeft altijd de voorkeur tenopzichte WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Croga schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:47:
[...]

Op 60Hz zie jij geen enkele blur en geen enkel computerscherm heeft (merkbare) input lag.
Mwhah, genoeg panelen (IPS voornamelijk) zitten aan de 15ms, in combinatie met alle overige delays is dat verschil zeker merkbaar.
Zoals al eerder opgemerkt is het ergste wat je kan overkomen tussen 60Hz en 144Hz een verschil van een paar honderste seconden. Geen enkel mens kan daar iets mee, al zeker geen 2 kogels.

144Hz valt in de categorie "Platinum kabels met gouden connectoren". Marketingpraat, niet meer, niet minder.
Wat ik eerder schetste was puur kijkend naar eventuele latencies tussen A en B. 144Hz levert echter een hele hoop andere voordelen waardoor deze verre van marketingpraat zijn.
freaky35 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:55:
Het heeft wel degelijk invloed wanneer je je tegenstander ziet naar mijn mening.
Daar valt geen mening over te vormen, het is meetbaar. En in de meeste scenario's te verwaarlozen.

Met de nadruk op meeste, want worst-case kan de delay dus inderdaad ~16ms zijn (maar nooit meerdere frames achter elkaar).

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 21-01-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111

Verschil is er zeer zeker, zelf heb ik 3x Asus MG279Q Zwart, als ik 1 scherm op 60hz zet en de andere op 144hz en dan een venster op de helft van 2 schermen zet hakkelt het 60hz scherm achter het 144hz scherm aan.

Ook in games zie ik een behoorlijk verschil, maar je doet er beter aan om eerst een kabel of powerline adapter te gaan gebruiken.

Maar goed, dit valt in een categorie als je het beste van het beste hebt.
geen enkel computerscherm heeft (merkbare) input lag.
Haha sure :F :F :F ;w , er zijn zeker schermen die merkbare input lag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
bram1984 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:25:
Volgens mij ligt het niet zo zeer aan de hardware, maar meer aan je internet verbinding en de hoeveelheid lag compensatie die een game toepast. Ik heb er op de PS4 ook last van met het snelste Ziggo abonnement. Ook in BO3 had ik het. En als ik dan mijn Torrents aan gooi, zie ik ineens iedereen eerder en win ik alle 1 op 1's.
Ik heb het middelste abbo van Ziggo, en dat zou toch voldoende moeten zijn om lagloos te gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Ik heb het middelste abbo van Ziggo, en dat zou toch voldoende moeten zijn om lagloos te gamen!
Dat wel maar omdat je via de wifi gaat is dus dit niet het geval, al zou je hem via de kabel of powerline adapter aansluiten zou het beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
freaky35 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:55:
@ Croga,duideijk heb je nog nooit gegamed op een 144hz scherm.

Ik kom zelf van een 27 inch 60 hz scherm af en er is wel degelijk een veerschil.
Op 144 hz merk je geen motion blur meer met 60 hz zeker wel,dat is mijn ervaring .Door de hoge beeldverversing.

Verder is het gewoon belangrijk om de hele keten goed te hebben dat begint al met de goede provider,internetaansltuing en ook je router.En natuurlijk de computer zelf.
Bekabeld internet heeft altijd de voorkeur tenopzichte WiFi.
Ik heb een Benq 144hz monitor, heb een goede ASUS router, game met bekabeld internet.

Voor mijn volledige setup zie: gallery: Boogiemachine19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Klopt. Helaas is het alleen vaak zo dat je in het nadeel bent met een goede verbinding. Vandaar het torrent voorbeeld. Probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Heb je wel een aparte router,je gebruikt niet de het modem als router?Dus de modem in bridge mode en dan apart een router erbij aan.

Aha ik zie nu je spec lijst,daar is helemaal niets mis mee nee,ik zou niet kunnen zeggen wat het probleem is,want je gebruikt allemaal goede spullen.

[ Voor 36% gewijzigd door freaky35 op 21-01-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Tsurany schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:40:
Komt vrijwel altijd door een vorm van netwerk compensatie. Is tegenwoordig zo erg dat je met snelle verbinding daadwerkelijk in het nadeel bent. Doe je niks aan behalve je verbinding vertraging.
Heb dit soort trucjes al vaak geprobeerd, gespeeld met wireless, downloads aanzetten, youtube film aanzetten op de achtergrond, niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

freaky35 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:00:
Heb je wel een aparte router,je gebruikt niet de het modem als router?Dus de modem in bridge mode en dan apart een router erbij aan.
Dat maakt (zeker bekabeld) geen drol uit. Sterker nog je steekt een extra apparaat in je netwerk welke voor meer latency zorgt.

Ga je eens inlezen voordat je hier reacties post. 8)7
Boogiemachine19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:00:
[...]

Heb dit soort trucjes al vaak geprobeerd, gespeeld met wireless, downloads aanzetten, youtube film aanzetten op de achtergrond, niks helpt.
Gewoon, bekabeld, spelen zonder onzin erbij te draaien. Ik kan je haast verzekeren dat je meer voordeel gaat putten uit het beter worden in het spel dan je hardware te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Boogiemachine19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:00:
[...]

Wat is je ping trouwens ingame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
[...]

TS' probleem ligt 99.9% aan de netwerk verbinding. Waarschijnlijk niet eens in de PC zelf maar de hardware na de PC. Dus, TS, kijk eens naar je interne netwerk topologie; hoe zit je PC aan het internet aangesloten? Kijk daarna eens op welke servers je speelt; zit je tegenstander wellicht veel dichter bij de server?
Hoi Croga,

Mijn internet komt in de halkast binnem via de standaard meegeleverde modem van Ziggo (toendertijd nog UPC). Deze modem staat in bridgemode naar mijn ASUS waarop ook mijn NAS ingeplugd staat. Vanuit de ASUS modem gaat er een netwerkkabel naar de mini-pic in de woonkamer, 1 naar een router op de 1e verdieping en 1 naar de zolder waar de netwerkkabel in een router gaat voor het wireless signaal op zolder en vanuit deze router gaat de netwerkkabel naar mijn pc waar ik op game. Verder is er ook nog een webcam aangesloten op het wifi-netwerk en 2 telefoons en 2 laptops. als ik op mijn pc een speedtest uitvoer haal ik 12 MB download speed en 6 MB Upload. Ik heb al een geprobeerd om alles los te koppelen van mijn modem en alleen mijn pc boven er rechtstreeks op aan te sluiten en dit had GEEN ENKEL resultaat op de game-ervaring.

Kun je mij vertellen hoe ik kan zien op welke server ik zit?

Dank voor je reactie1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
freaky35 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:07:
[...]

Wat is je ping trouwens ingame?
Mijn ping is vaak het laagste van de hele lobby, zeg rond de 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
dylan111111 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:59:
[...]

Dat wel maar omdat je via de wifi gaat is dus dit niet het geval, al zou je hem via de kabel of powerline adapter aansluiten zou het beter moeten gaan.
Ik game altijd met kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
NVM

[ Voor 102% gewijzigd door dylan111111 op 21-01-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Boogiemachine19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:10:
[...]

D4NG3R schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:03:
Ik kan je haast verzekeren dat je meer voordeel gaat putten uit het beter worden in het spel dan je hardware te wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
Ik kan je haast verzekeren dat je meer voordeel gaat putten uit het beter worden in het spel dan je hardware te wijzigen.
Ik deel deze mening ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

bram1984 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:59:
Klopt. Helaas is het alleen vaak zo dat je in het nadeel bent met een goede verbinding. Vandaar het torrent voorbeeld. Probeer het maar eens.
Mee eens. Veel moderne shooters hebben een shitload aan prediction en antilag voor het netwerk, dat spelers met minder (goede) internetverbinding probeert te compenseren. En dat heeft inderdaad ook hier tot gevolg dat als je een stabiele verbinding hebt naar een server met een ping kleiner dan 10, dat je flink in het nadeel bent ten opzichte van iemand met 25% packetloss op een instabiele verbinding die schommelt tussen de 200 en 300.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Beetje flauwe opmerking die mijn hele vraag hier ondermijnt. Ik weet dat ik echt niet slecht ben in het spel, maar ik heb gewoon een probleem met de delay. Als je zoveel delay hebt valt daar niet tegenop te "trainen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Vergeet ook niet dat er legio cheaters in games zitten.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Boogiemachine19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:28:
[...]

Beetje flauwe opmerking die mijn hele vraag hier ondermijnt. Ik weet dat ik echt niet slecht ben in het spel, maar ik heb gewoon een probleem met de delay. Als je zoveel delay hebt valt daar niet tegenop te "trainen".
Sorry, maar het probleem is gewoon niet je hardware of verbinding. Het probleem ligt bij het spel en/of jezelf.

Zeker in de snellere competieve shooters als CoD of CS:GO is het verschil tussen bovengemiddeld, goed en pro gewoon gigantisch. Het is niet bijzonder moeilijk om beter te spelen dan het gemiddelde. Maar om echt goed te worden moet je er gewoon tonnen tijd in steken. Omgaan met latency is daar een deel van.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 21-01-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

D4NG3R schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:38:
[...]

Sorry, maar het probleem is gewoon niet je hardware of verbinding. Het probleem ligt bij het spel en/of jezelf.
Niet altijd, ik merk met BO2 MP dat ik tussen (ongeveer) 22:00 en 2:00 de beste k/d ratio heb, tussen de 2 en 4, daar voor meestal tussen de 0,75 en 1,5 en daarna ook weer beroerd. Het verschil, tussen die tijd zit ik rond de 140-160 ping, en op de andere tijden tussen de 30-40.

Hoge in-game ping tijden zijn door lag compensation en andere oorzaken vaak gunstiger.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt lage pings hebben wilt moet je voor glasvezel gaan, echte, en niet die van KPN met glasvezel tot aan de wijk. Glasvezel heeft latency's van minder dan 5ms vergeleken met Kabel of ADSL (ADSL met een bepaalde lijnfiltering geeft zelfs een hogere latency als gevolg).

Het is ook belangrijk actueele drivers van je netwerkkaart te hebben, en niet die van standaard windows. Er is software waarmee je prioriteit kunt instellen aan applicaties die van je internet gebruik maken. Maar om echt goed te kunnen gamen moet je upstream van je verbinding gewoon helemaal vrij & schoon zijn, dus geen torrents of andere meuk actief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
dylan111111 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:55:
Haha sure :F :F :F ;w , er zijn zeker schermen die merkbare input lag hebben.
Ja inderdaad... Ik merk prima verschil, zelfs tussen high-end modellen. SLI/CF voegt ook merkbare input lag toe. Als je veel speelt op 1 monitor en je speelt opeens op een "snellere" monitor, of je speelt veel op SLI/CF en je speelt opeens zonder (lagere settings om dezelfde FPS te krijgen), dan voelt de game opeens een stuk soepeler.

Je zal het niet echt zelf kunnen voelen, maar als je ze na elkaar probeert of de ene gewend bent en neemt de ander, dan merk je het wel.
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:43:
Als je echt lage pings hebben wilt moet je voor glasvezel gaan, echte, en niet die van KPN met glasvezel tot aan de wijk. Glasvezel heeft latency's van minder dan 5ms vergeleken met Kabel of ADSL (ADSL met een bepaalde lijnfiltering geeft zelfs een hogere latency als gevolg).
Ik heb zover ik weet gewoon glasvezel in m'n meterkast hangen en heb 500mbit kpn. 4ms ping met i3d.net's gameservers is ook niet uitzonderlijk.

speedtest.net beta result:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tWFJx0p.png

[ Voor 36% gewijzigd door Gamebuster op 22-01-2016 00:09 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wim-Bart schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:42:
ik merk met BO2 MP dat ik tussen (ongeveer) 22:00 en 2:00 de beste k/d ratio heb, tussen de 2 en 4, daar voor meestal tussen de 0,75 en 1,5 en daarna ook weer beroerd. Het verschil, tussen die tijd zit ik rond de 140-160 ping, en op de andere tijden tussen de 30-40.

Hoge in-game ping tijden zijn door lag compensation en andere oorzaken vaak gunstiger.
Exact wat ik dus zei. Als het probleem niet bij de speler (zijn of haar systeem) te vinden is dan kan je het zoeken bij de latency of server en vice versa.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 22-01-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:30
[...]

:D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:47:
[...]

Ik heb zover ik weet gewoon glasvezel in m'n meterkast hangen en heb 500mbit kpn. 4ms ping met i3d.net's gameservers is ook niet uitzonderlijk.

[afbeelding]
Dus dat ^ :)

Hier kan je in ieder geval uitsluiten dat je verbinding naar buiten toe niet langer het probleem is en in dit geval gewoon op de PC / hardware gezocht moet worden.

Crossfire / SLI geeft inderdaad input lag van een paar ms. Cruciale games waar een strakke pc nodig is zal hier sneller last van hebben dan een PC met een enkele kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Twarp schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:30:
Vergeet ook niet dat er legio cheaters in games zitten.
Oefenen helpt zeker,zelfs voor een ouwe zak als ik :).Maar ik heb hier ook ziggo, ook een ping van 30 ongeveer,maar ik ervaar dus niet geen lag waar de TS het over heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
Zeker nog nooit van je leven achter een 144Hz monitor gezeten... Je mag wel even langskomen om hier 1tje uit te proberen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rebellious
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-10 17:07
Misschien heb je hier wat aan: YouTube: CoD Black Ops 3 : Netcode Analysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien moet je kijken in de kringloop winkel, en zoeken maar een crt monitor. Dan heb je geen last meer van input lag. Een goed tft 60 Hz scherm, heeft minimaal een input lag van 10ms.

CRT is nog steeds een koning als het op inputlag aankomt.

[ Voor 13% gewijzigd door Lip op 22-01-2016 00:12 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Prachtige video :o En wij maar dure monitoren, videokaarten en netwerkverbindingen kopen om de lag te verminderen

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 22-01-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Na het lezen van een heeeele hoop onzin, eindelijk iemand die iets zinnigs te melden heeft. d:)b

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Duidelijke taal👍De developers hebben dus nog genoeg werkt te doen met COD black ops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
Boogiemachine19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:08:
[...]

Kun je mij vertellen hoe ik kan zien op welke server ik zit?

Dank voor je reactie1
Boogiemachine19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:10:
[...]

Zou je in het vervolg aub je reactie willen bijwerken als je zelf als laatste gepost hebt? Dubbel (of zelfs triple) posten is niet de bedoeling.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:03

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Boogiemachine19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:22:
Dan bedoel ik niet zozeer stotteren en rubberbanding, maar eerder dat een tegenstander mij eerder ziet dan ik hem, waardoor ik veel 1vs1 fights verlies omdat ik altijd al 2 kogels in mijn donder heb voordat ik uberhaupt terug kan schieten.
Als je dit baseert op de killcam/theater mode: niet doen. Killcam (en theater mode) is wat de server ziet en moet je alleen gebruiken voor waar je tegenstander ongeveer vandaan kwam, niet voor zaken zoals hoeveel keer er al geschoten is. Wat jij of de tegenstander ziet is heel anders. De verschillen tussen speler en server komen door ping en anti-lag/lag compensatie wat nodig is om de verschillen in ping te 'verhelpen'. Zonder wordt het een rare bedoeling, ook is je ping laag of hoog.

Verder is CoD, wanwege z'n Quake3/Tech3 engine verleden, specifiek behoorlijk aan je framerate gebonden, ook de netcode. Standaard stuurt een server 20x per seconde een update naar jou (sv_fps is standaard 20 en snaps, wat bepaald hoe vaak je een update kan opnemen van de server per seconde, is standaard ook 20 of 30), maar hoe vaak je een update naar de server kan sturen is jouw framerate gedeeld door een heel getal met de cl_maxpackets variabele als max. Cl_maxpackets is standaard 30, maar als ik die Battlefield Nonsense video bekijk, kan het best 60 zijn tegenwoordig (wat ook wel logisch is met de current gen console versies die op max 60fps lopen). Dus op 144fps stuur jij 144/3 = 48 updates per seconde naar de server. Kan iets afwijken aangezien de engine nog steeds ook je framerate afrond.

Ik zou me er geen zorgen om maken. Het blijft online en zelfs met de beste netcode blijf je rariteiten houden zoals doodgaan om een hoekje, zeker in fast paced games met snelle movement speed. En met CoD specifiek is er nog wel een beetje ruimte voor verbetering als de server framerate iets omhoog gaat (30 is mogelijk) en meer data kan versturen per update (kan ook zonder moeite), maar dat is iets wat de ontwikkelaar moet doen in samenwerking met de serverboer (nog steeds Gameservers.com volgens mij?)

[ Voor 7% gewijzigd door Gundogan op 22-01-2016 12:15 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Pagina: 1