Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-08 16:48
Beste Tweakers,

Normaal gesproken kom ik er wel uit maar nu loop ik ergens op vast wat echt vervelend is.

Een poos terug is de kabel kapot getrokken van beneden ( woonkamer naar boven ( zolder )
in de oude situatie ging er een kabel van beneden naar boven een switch in.

De kabel ging kapot en er kwam een TL-PA4010P Powerline Adapter. Nu krijg ik het NIET voor elkaar om een switch werkend te krijgen, Als ik de kabel uit de powerline in Port1 doe werkt enkel port 2 en de rest is gewoon niet actief.

conclusie, powerline werkt 1 op 1, of doe ik iets verkeerd?

Link Powerline
http://www.tp-link.com/en/download/TL-PA4010P.html#FAQs

Uitgesloten:
-Switch is goed
-Op een router is ook ook, of wifi signaal of 1 apparaat op de switch
-Netwerk kaart is goed

Als ik een laptop verbind ziet hij de kabel gewoon niet eens. :S

[ Voor 19% gewijzigd door interlude op 21-01-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voor switch? Managed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Het is een LINKSYS SD205 unmanaged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 23:37
Oke, dus als ik het goed begrijp, steek je de kabel in de powerline, en daarna in je laptop, waarbij de laptop de kabel niet herkent?

Dit is een probleem waar bij je geen signaal aan het eind van de kabel is, niks met je switch dus.

Of de kabel is kapot of de powerline adapter

[ Voor 21% gewijzigd door Stemis op 22-01-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Werkt de powerline wel op een ander stopcontact ? (ik had zelf ook het probleem dat het niet op alle stopcontacten goed werkte, ook al zaten ze in de zelfde ruimte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Harlow schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 00:17:
Oke, dus als ik het goed begrijp, steek je de kabel in de powerline, en daarna in je laptop, waarbij de laptop de kabel niet herkent?

Dit is een probleem waar bij je geen signaal aan het eind van de kabel is, niks met je switch dus.

Of de kabel is kapot of de powerline adapter
Totaal niet waar het om gaat maar bedankt voor je toevoeging.

Powerline werkt MAAR enkel op 1 apparaat

Dus het probleem Powerline>Switch>1 computer herkend de kabel ( de rest krijgen geen IP en ziet niet eens dat er een kabel in geplugd is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 23:20
Werkt de switch enkel op port 2 of werkt ie ook als je de kabels in poort 1 en 3 steekt?
Dus eigenlijk zolang je maar max 2 kabels gebruikt werkt ie en anders niet?

Wat zit er aan de andere kant van de powerline?
Is dat een modem/router die IP-adressen uitdeelt via DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 17:30
Gebruik je de kabel geleverd bij de powerline adapter? Check de kabel ik had een kabel waar de blauw/wit en bruine ader verwisseld waren en dat gaf rare dingen met de switch. normaal is de volgorde Oranje/wit - oranje - groen/wit - blauw - blauw/wit - groen - bruin/wit - bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-09 15:22
Misschien denk ik te simpel. Maar als er al een kabel heeft gelegen is er dus al een weg. Er moet alleen een nieuwe kabel in komen te liggen. Waarom zou je dan moeilijk gaan doen met powerline adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Oaquasis schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:55:
Werkt de switch enkel op port 2 of werkt ie ook als je de kabels in poort 1 en 3 steekt?
Dus eigenlijk zolang je maar max 2 kabels gebruikt werkt ie en anders niet?

Wat zit er aan de andere kant van de powerline?
Is dat een modem/router die IP-adressen uitdeelt via DHCP?
Als ik in poort 1 de kabel vanuit de powerline doe werkt enkel poort 2.
Skywalker27 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:06:
Gebruik je de kabel geleverd bij de powerline adapter? Check de kabel ik had een kabel waar de blauw/wit en bruine ader verwisseld waren en dat gaf rare dingen met de switch. normaal is de volgorde Oranje/wit - oranje - groen/wit - blauw - blauw/wit - groen - bruin/wit - bruin.
Ja! volgens mij is het de bijgeleverde kabel, ik ga strax een andere kabel testen!
Wouter_96 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:07:
Misschien denk ik te simpel. Maar als er al een kabel heeft gelegen is er dus al een weg. Er moet alleen een nieuwe kabel in komen te liggen. Waarom zou je dan moeilijk gaan doen met powerline adapters?
Dit zou de perfecte situatie zijn. Maar mijn vader is een knijpert en ik kan iemand inhuren om een kabel te trekken. Als de powerline situatie echt niet gaat werken komt een vriend me helpen.

bedank voor jullie input tot zo ver! , ik krijg vandaag ook een managed switch binnen ik ga kijken wat die daarmee doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
interlude schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:01:
[...]
ik krijg vandaag ook een managed switch binnen ik ga kijken wat die daarmee doet
8)7 Volgens mij had je inmiddels al wel drie keer een nieuwe kabel kunnen trekken met alle investeringen die je hebt gedaan.

Ik zou eerst beginnen met bevestigen dat een directe verbinding tussen router, via powerline, naar laptop goed werkt.
Vervolgens dubbelchecken dat je kabels goed zijn (en allemaal dezelfde kleurvolgorde hanteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
Luit schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:18:
[...]

8)7 Volgens mij had je inmiddels al wel drie keer een nieuwe kabel kunnen trekken met alle investeringen die je hebt gedaan.

Ik zou eerst beginnen met bevestigen dat een directe verbinding tussen router, via powerline, naar laptop goed werkt.
Vervolgens dubbelchecken dat je kabels goed zijn (en allemaal dezelfde kleurvolgorde hanteren).
verbinding tussen router en switch werkt wel. de powerline is dus echt het probleem.

En JA je hebt gelijk, een kabel trekken was uiteindelijk goedkoper geweest :P

Bol.com heeft vandaag mijn pakketje geleverd met managed switch ( dacht ik ) maar hier zat een bed overtrek in in plaats van de switch 8)7.

We gaan toch maar een kabel trekken dit weekend
Pagina: 1