Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verhaal over aanhalingstekens in het Nederland kan beter

Pagina: 1
Acties:

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jullie schrijven in nieuws: Franse overheid wil alternatief voor azerty het volgende: „De dubbele chevron '« »' is de Franse manier van het optekenen van een quote, wat in het Nederlands de dubbele aanhalingstekens zijn, ofwel " ".”

Dat laatste stukje klopt niet, Nederlanders gebruiken geen " of ", maar „ ” of “ afhankelijk van wat we willen. Zie ook Wikipedia: Aanhalingsteken. Als je dan spreekt over « en » dan moet je het ook hebben over de specifieke aanhalingstekens in het Nederlands en niet over de algemene.

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Je hebt helemaal gelijk! * letatcest herinnert zich dat ie vroeger nog „ en ” gebruikte... al zie je het bijna nooit meer in online-tekst.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Verwijderd

Nederlanders schrijven ook 99,9% van de gevallen: dit ding (dat ik aanbied) verkeerd in goede staat.
Ik begrijp niet waarom je dan al zeurt over aanhalingstekens. En als er iets bij wordt gehaald dat met Fransen te maken heeft, dan haak ik meteen af, met aanhalingstekens.