Toon posts:

RMAN / Oracle 12 PITR van PDB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een CDB met een zooi PDB's erin en probeer op 1 PDB PITR toe te passen terwijl de anderen blijven draaien.
in het kort:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
alter pluggable database bla close immediate;
---
run {
set until SCN = 13618319230027;   
restore database bla;
recover database bla;
}

alter pluggable database bla open resetlogs;

Gaat allemaal prima, maar kom tot de conclusie dat ik toch een ander scn wil gebruiken.
Doe dus nogmaals hetzelfde met een ander scn.
Het restore gedeelte gaat goed, maar recovery mislukt met

code:
1
RMAN-05109: UNTIL SCN (13639618710784) is orphan incarnation of Pluggable Database bla

Ergens wel logisch want ik heb een resetlogs gedaan op de PDB.
Normaal gesproken zet ik de incarnation goed met 'reset database to incarnation n' maar dat wil ik niet want het gaat hier alleen om een incarnation voor de PDB en niet voor de CDB.

Er lijkt haast geen documentatie over te zijn en ik heb iets gevonden dat er een 'reset pluggable database to incarnation (cdb,pdb)' moet zijn, maar als ik dat probeer dan krijg ik een melding dat ie dat niet ondersteunt.

Vanaf hier lijk ik niets meer te kunnen behalve iets in de geest van: backup maken van nu, dan alle PDB's en de hele CDB restoren naar een andere tijd, de 'bla' PDB unpluggen, laatste backup terugzetten en 'bla' PDB pluggen.
Lijkt me dat er een beter optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48

JaQ

https://docs.oracle.com/d...rcmsynta2007.htm#RCMRF148

Die cdb,pdb in het commando staan voor de incarnatie id's van de cdb en pdb. (Weet je die wel?)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JaQ schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:32:
https://docs.oracle.com/d...rcmsynta2007.htm#RCMRF148

Die cdb,pdb in het commando staan voor de incarnatie id's van de cdb en pdb. (Weet je die wel?)
Deze pagina had ik ook al gezien maar kom er niet uit.
Hij laat nergens de incarnation zien van de pdb. Een list incarnation laat alleen de info zien van de cdb en de ' fully specified incarnation number ' waar ze het over hebben zie ik nergens terug.
Maar goed, ik weet dat ik in mijn situatie incarnation 0 wil hebben van de pdb omdat ik nooit eerder een resetlogs had uitgevoerd op de pdb en die volgens de documentatie wel 0 moet zijn.

Nu zal ie op dit moment na de verkeerde recoverypoging een ander getal hebben (waarschijnlijk 1 maar kennelijk niet altijd)
Dat is ook niet heel relevant want ik wil dus alleen de pdb weer op 0 krijgen.
De cdb wil ik op 14 hebben, dat weet ik zeker, maar dat staat ie al omdat er geen resetlogs is uitgevoerd op de cdb.
Pogingen als "reset database to incarnation (14,0);" resulteren in een error dat er na incarnation alleen een int mag voorkomen, dus die komma gaat ie al sowieso niet vreten.
Dus ik ben gaan raden naar een andere syntax...
Een zoekactie op google naar "reset pluggable database" levert 3 hits op (nu 4 vanwege dit topic :+ )
Eentje daarvan is officiele Oracle documentatie
Waarin heel karig staat If the database needs to be restored to an orphan incarnation, use the RESET PLUGGABLE DATABASE command.
Mooi, dus ik probeer bijv:
code:
1
reset pluggable database bla to incarnation 0;

Resulteert in:
RMAN-03002: failure of reset database command at 01/22/2016 00:43:22
RMAN-05108: Command is not supported for pluggable database

Ergens lijkt het alsof het mogelijk moet zijn. Ik kon kennelijk zelfs de pdb incarnation veranderen terwijl de cdb mounten en open was door recovery toe te passen op de pdb en daarna de pdb te openen dmv "alter pluggable database bla open resetlogs"
Het lijkt me dat ik dan ook een soort van "reset pluggable database" moet kunnen doen terwijl de overige pdb's in de cdb blijven draaien.
Maar goed, zelfs als dan niet kan zou ik al blij zijn als ik 'm uberhaupt kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar een schopje voordat ik het op ga geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48

JaQ

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:03:
Toch maar een schopje voordat ik het op ga geven.
Zooo... erg late reply (heb je het al opgegeven?). Ik snap nu ook waar dat gele belletje links bovenin mijn scherm voor was :)

V$PDB_INCARNATION geeft je inzicht in de incarnations van een PDB.

Zoals ik de documenatie lees is het juiste commando:
reset pluggable database bla to incarnation (14,0);

moet wel eerlijk toegeven dat ik dit commando niet heb getest, dit is enkel wat ik zo uit de documentatie haal.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JaQ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:26:
[...]

Zooo... erg late reply (heb je het al opgegeven?). Ik snap nu ook waar dat gele belletje links bovenin mijn scherm voor was :)

V$PDB_INCARNATION geeft je inzicht in de incarnations van een PDB.

Zoals ik de documenatie lees is het juiste commando:

moet wel eerlijk toegeven dat ik dit commando niet heb getest, dit is enkel wat ik zo uit de documentatie haal.
Was een van de eerste dingen die ik al geprobeerd had, maar dan krijg je een foutmelding dat ie na incarnation een int verwacht. Als ik alleen 14 probeer krijg ik een RMAN-03002 en een RMAN-05108

Het lijkt sowieso wel of de multitenant architecture nog niet volledig is geimplementeerd hier en daar. Ik draai overigens wel de laatste patch set.
Pagina: 1