Ik heb een CDB met een zooi PDB's erin en probeer op 1 PDB PITR toe te passen terwijl de anderen blijven draaien.
in het kort:
Gaat allemaal prima, maar kom tot de conclusie dat ik toch een ander scn wil gebruiken.
Doe dus nogmaals hetzelfde met een ander scn.
Het restore gedeelte gaat goed, maar recovery mislukt met
Ergens wel logisch want ik heb een resetlogs gedaan op de PDB.
Normaal gesproken zet ik de incarnation goed met 'reset database to incarnation n' maar dat wil ik niet want het gaat hier alleen om een incarnation voor de PDB en niet voor de CDB.
Er lijkt haast geen documentatie over te zijn en ik heb iets gevonden dat er een 'reset pluggable database to incarnation (cdb,pdb)' moet zijn, maar als ik dat probeer dan krijg ik een melding dat ie dat niet ondersteunt.
Vanaf hier lijk ik niets meer te kunnen behalve iets in de geest van: backup maken van nu, dan alle PDB's en de hele CDB restoren naar een andere tijd, de 'bla' PDB unpluggen, laatste backup terugzetten en 'bla' PDB pluggen.
Lijkt me dat er een beter optie is?
in het kort:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| alter pluggable database bla close immediate; --- run { set until SCN = 13618319230027; restore database bla; recover database bla; } alter pluggable database bla open resetlogs; |
Gaat allemaal prima, maar kom tot de conclusie dat ik toch een ander scn wil gebruiken.
Doe dus nogmaals hetzelfde met een ander scn.
Het restore gedeelte gaat goed, maar recovery mislukt met
code:
1
| RMAN-05109: UNTIL SCN (13639618710784) is orphan incarnation of Pluggable Database bla |
Ergens wel logisch want ik heb een resetlogs gedaan op de PDB.
Normaal gesproken zet ik de incarnation goed met 'reset database to incarnation n' maar dat wil ik niet want het gaat hier alleen om een incarnation voor de PDB en niet voor de CDB.
Er lijkt haast geen documentatie over te zijn en ik heb iets gevonden dat er een 'reset pluggable database to incarnation (cdb,pdb)' moet zijn, maar als ik dat probeer dan krijg ik een melding dat ie dat niet ondersteunt.
Vanaf hier lijk ik niets meer te kunnen behalve iets in de geest van: backup maken van nu, dan alle PDB's en de hele CDB restoren naar een andere tijd, de 'bla' PDB unpluggen, laatste backup terugzetten en 'bla' PDB pluggen.
Lijkt me dat er een beter optie is?