Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:41
Beste Tweakers,

Ik heb een Asus transformer pad TF300T met android 4.2.1. Met het KLPD /politievirus.

ik weet hoe ik hem in veilige modus kan starten en kan dan ook bijvoorbeeld avast en malwarebytes installeren alleen niet starten omdat hij in de veilige modus zit.

Maar op het moment dat ik hem in de normale modus start dan komt het virus eroverheen en kan ik niks doen.

ik kan in veilige modus apps uitschakelen maar zou het virus ertussen staan? (naam aan van wel) maar welke moet er dan uit.

En ik kan de schijf van te tablet zijn bij deze computer en door de mappen bladeren echter heft het apparaat geen schijfletter en kan je niet op virussen scannen etc.

Wat zou ik kunnen doen zonder fabrieksherstel, in dit geval en met een androud tablet in het algemeen. kan je bijvoorbeeld een virusscan doen in veilige modus?
Of kan je alle apps stoppen behalve de standaard apps dan in normale modus starten en een virusscan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door piethoogland op 21-01-2016 17:17 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://gathering.tweakers...ind?keyword=virus+politie ?

Het simpelste zou zijn: als je inderdaad geen kritieke informatie op je tablet hebt staan (documenten, foto's etc), zou een factory-reset de snelste manier zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maak een backup en wis je tablet.

• piethoogland
@ max ik heb op pc's en laptop heel veel ervaring met het politievirus dit gaat echter specifiek om een android tablet dus de search helpt niet echt.

@john is een idee maar als je alles backupped pak je dan niet het virus mee?

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03:18
piethoogland schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:22:
@ max ik heb op pc's en laptop heel veel ervaring met het politievirus dit gaat echter specifiek om een android tablet dus de search helpt niet echt.

@john is een idee maar als je alles backupped pak je dan niet het virus mee?
Er zal hoogstwaarschijnlijk een "verdachte" app op je tablet geïnstalleerd staan, dus eerst een alle apps die je niet gebruikt uitschakelen.

Sultana?

• piethoogland
Gelukt ik heb in veilige modus apps stopgezet opnieuw gestart met avast en MBAM. Avast vond een virus. in de app system update met een andoid logo erbij. heel klein bestand met dat kleiner dan 2 MB

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1