Clevo barebone 3K 15inch of 1K 17 inch?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Dames en heren,

Ik ben een dezer dagen van plan een Clevo Barebone aan te schaffen, echter twijfel ik nog tussen 2 uitvoeringen.

Te weten:

pricewatch: Clevo P650RE6 GTX 970M

&

pricewatch: Clevo P670RE6 GTX 970M

2 zaken zijn voor mij zeer belangrijk, daar ik er nog geen ervaring mee.
Allereest, kan ik op een M.2 SSD die ik nog heb liggen, een Adata 128GB mijn OS (Win 10 Pro) laten draaien?

Deze dus:

pricewatch: Adata Premier SP600 M.2 2242 128GB

En dan nu de primaire vraag, ik twijfel tussen de 15inch versie, en de 17inch. Afgezien van het beeldscherm zijn ze volledig identiek. Echter de standaard 15 inch is te vervangen voor een 3K 15 inch scherm, de 17 inch heeft deze optie niet. Is het het waard om deze standaard 15 inch te vervangen voor een 3K scherm? Als dit niet veel uitmaakt ga ik direct voor het 17 inch model. Laptop zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor gamen. Een desktop is voor mij helaas geen optie omdat ik veel op en neer pendel tussen Belgie en Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:00
Hoi,

je kan op een 128GB prima OS draaien, heb je genoeg ruimte over. er zit in de laptop een m.2 slot dus ik neem aan dat dit sowieso prima gaat werken.

Persoonlijk zou ik altijd voor een 15 inch gaan. 17inch heeft weinig meerwaarde en de laptop wordt een stuk lastiger mee te krijgen. Een 3k scherm bied naar mijn mening dan weer wel meerwaarde, al zou ik gaan gamen op 1080p omdat de GPU op 3k geen zware games zal trekken.

[ Voor 10% gewijzigd door eniux op 22-01-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Bezit zelf de voorganger en de 15,6" variant is al groot voor een 15,6" laptop, ik zou dus met de gedachte dat je hem mee moet nemen voor de 15,6" variant gaan.

Wat betreft 3k, het klinkt allemaal leuk, echter kan je met een 970m niet op deze resolutie gamen als je ook nog mooie graphics wilt, als vergelijking de 980m is minder krachtig dan een reguliere 970.

Wat betreft de M.2 in de voorgaande versie was het M.2 slot naast je touchpad een PCIe slot, die ook SATA600 ondersteunde, de andere ondersteunde alleen SATA600, weet niet of ze hiervoor ook hebben gekozen bij deze versie, lees dus even het meegeleverde boekje welke je moet gebruiken.

Laat overigens ook de koelpasta vervangen door laptopplus zelf, in China plakken ze er namelijk een soort klei op, het scheelt 10 graden als het fatsoenlijk wordt gedaan, hierdoor wordt de laptop een stuk stiller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Thanks, dat is informatie waar ik zeker wat mee kan. Op gebied van mobiliteit is de 15 inch inderdaad een logische keuze. Echter ben ik gewoon in het bezit van een auto, en een laptop tas die 17 inch aan kan, en zodra deze staat, staat ie een aantal dagen ook op 1 plek. Dus een heel groot nadeel is dat ook niet.

De koelpasta vervang ik direct zelf, ik heb nog een spuitje liggen hier.

Ben je verder te spreken over de bouwkwaliteit van deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
WvanGeest schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:57:
Thanks, dat is informatie waar ik zeker wat mee kan. Op gebied van mobiliteit is de 15 inch inderdaad een logische keuze. Echter ben ik gewoon in het bezit van een auto, en een laptop tas die 17 inch aan kan, en zodra deze staat, staat ie een aantal dagen ook op 1 plek. Dus een heel groot nadeel is dat ook niet.

De koelpasta vervang ik direct zelf, ik heb nog een spuitje liggen hier.

Ben je verder te spreken over de bouwkwaliteit van deze laptop?
Bouwkwaliteit absoluut niets over te klagen, het scherm buigt door als je hem in de hoeken opent, hier moet je dus even rekening mee houden(In het midden openen) maar in principe kan het scherm er gewoon tegen, daarnaast vind ik het touchpad totaal ruk, maar goed daar heb je een muis voor.

Verder is de behuizing gewoon sterk en buigt deze nergens door een wat complete review van een ouder model van Tijgert: productreview: BTO X-Book 17CL62 review door Tijgert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Azerion schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:11:
[...]

Bouwkwaliteit absoluut niets over te klagen, het scherm buigt door als je hem in de hoeken opent, hier moet je dus even rekening mee houden(In het midden openen) maar in principe kan het scherm er gewoon tegen, daarnaast vind ik het touchpad totaal ruk, maar goed daar heb je een muis voor.

Verder is de behuizing gewoon sterk en buigt deze nergens door een wat complete review van een ouder model van Tijgert: productreview: BTO X-Book 17CL62 review door Tijgert
Aanvullend, behuizing is identiek. :).
Een scherm aan 1 kant openen is nooit goed, altijd met 2 handen of in het midden, deze laptops zijn juist gebouwd op een manier dat je hem met 1 hand kan openen, maar dan wel VANUIT het midden. Doe je dit niet, gaat op den duur echt je scharnier kapot en dat is voor ons leuk, maar voor de gebruiker kostbaar, beide scharnieren moeten dan vervangen worden en vaak ook de LCD Back Cover als je het goed doen wilt. :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Pagina: 1