Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Toen ik laatst mijn PC open had bleek dat mijn CPU fan niet meer draait en dat mijn trouwe 2500k @ 4.2 GHz dus al voor een onbekende tijd passief gekoeld wordt door het Scythe Mugen 3 blok. Kennelijk gaat dit dus goed, waarschijnlijk omdat er twee andere fans in de buurt zitten om warme lucht weg te zuigen, maar ik wil er toch wel weer een fan op hebben om safe te zitten.

Daarnaast zit er (denk ik) ook een rammelend lager in een van de casefans die met mijn behuizing geleverd werden en daar wil ik ook van af door hem te vervangen door een nieuwe.

Relevante onderdelen van het systeem:
#Product
1Intel Core i5 2500K Boxed
1Asrock Z68 Extreme4
1Gainward GeForce GTX 670 Phantom
1Cooler Master CM 690 II Advanced
1Scythe Mugen 3
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
Bekijk collectie
Importeer producten

Oftewel, ik ben op zoek naar:
1 CPU fan, voor op een Mugen 3, in push configuratie, met PWM. Hoeft allemaal niet zo vreselijk high-end (passief ging ten slotte ook), als het maar stil is
1 Case fan, voor aan de andere kant van het CPU blok
Beide 120mm

Plaatje voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/in5bBeT.jpg

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

De precieze fan die op de Mugen 3 zit kan ik niet in de Pricewatch vinden, maar de pricewatch: Scythe Slip Stream PWM, 120mm komt aardig overeen en zou stiller moeten zijn dan degene die er standaard op zit.

En misschien dat je die ook gelijk als casefan kan nemen? Of iets al de pricewatch: Cooler Master Turbine Master Mach 0.8, 120mm

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 21-01-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Zijn genoeg goeie fans die je kan vervangen. Raar dat je huidige stuk is... Zit er niet iets van een PWM op, ik heb ook één fan in mijn PC die niet start op 5V (met een maximum van 12V) als ik hem even op 12V zet heeft die genoeg power om te starten zodat die op 5V blijft draaien...

Ik heb hier overigens nog wel een paar fans over: V&A aangeboden: 2x Cooler Master Silencio 120mm
Advertentie was helaas vervallen omdat er geen animo is, misschien dat dit iets is? Anders gewoon nieuw, laat ik deze hier verstoffen.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 23:13
Niet toevallig een optie in de bios aan staan wat er voor zorgt dat de fan uit blijft onder een bepaalde temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
@mirno en Firedragon
Het is inderdaad een fan met PWM en ik had ook het idee dat het daar wat mee van doen zou kunnen hebben. Mijn BIOS heeft echter geen optie om hem uit te laten gaan onder een bepaalde temperatuur en de fancontroller die er wel in zit geeft 'N/A' als toerental voor de CPU-fan, alsof ie niet aangesloten is dus. Ook handmatig het toerental opschroeven met Speedfan werkt niet, daarom denk ik dat ie stuk is, of iig het PWM gedeelte.

Ik neem jullie suggesties voor de fans zelf in overweging, thanks voor de reacties!