Beeldscherm resolutie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede-tweakers,
Ik heb een probleem en weet niet hoe ik dit op moet lossen.
Het zit namelijk zo: ik heb pas een nieuwe pc gekocht en daar mijn Philips 22PFL3108H/12 monitor op aangesloten. Nu is er een probleem: ik kan geen goede resolutie bij vinden waar of er een centimeter dikke rand boven en onderzit of ik de bovenkant van mijn scherm niet kan zien. Ik kan net de onderkanten van mijn tabbladen zien en moet bijna op gevoel de knoppen in drukken.
Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 08:51

aercaen

Proud framerate whore

Qua resolutie zou je 1920x1080 moeten nemen. Vermits je probeert te connecteren met een TV (waarschijnlijk via HDMI) zal je via je videokaart drivers moeten underscannen of overscannen om zo een ideaal beeld te krijgen. Meestal noemt de optie iets in de trend van scaling resolution ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door aercaen op 21-01-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:09
aercaen schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:19:
Qua resolutie zou je 1920x1080 moeten nemen. Vermits je probeert te connecteren met een TV (waarschijnlijk via HDMI) zal je via je videokaart drivers moeten underscannen of overscannen om zo een ideaal beeld te krijgen. Meestal noemt de optie iets in de trend van scaling resolution ofzo.
Bovenstaande moet je eigenlijk op de tv instellen. meestal is dat gaming modus oid. Dan schakel je het under of overscannen door de televisie uit.

Resolutie zou gewoon 1920x1080 @ 50 Hz moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 21-01-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
nachtnet schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:38:
[...]

Bovenstaande moet je eigenlijk op de tv instellen. meestal is dat gaming modus oid. Dan schakel je het under of overscannen door de televisie uit.

Resolutie zou gewoon 1920x1080 @ 50 Hz moeten zijn.
Optie in de drivers gewoon. Gaming mode veranderd in ieder geval bij mij enkel de input lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tv gezegd dat hij over moest gaan op niet geschaald bij beeldformaat. Dit heeft het inderdaad gefixed. Erg bedankt!