Gisteren had ik een advertentie op Tweakers gezet voor de verkoop van me h100i gtx want ik vond dat het wat overkill was. Bob gelijk gereageerd en geregeld. Alleen vrienden van me hebben me toch overgehaald om de koeling te houden. Dus heb netjes Bob bericht dat ik de koeler toch liever hou en heb gelijk het geld teruggestort. Heb ook netjes me excuses aangeboden aan Bob. Maar toen keek ik tussen me reviews en zag ik dat Bob een slechte review heeft neergezet ik zelf vind dit niet echt netjes. Heb namelijk netjes contact gehad met Bob en alles uitgelegd geld teruggestort en excuses aangeboden dus vind de slechte review niet op ze plek is. Daarom vind ik dat de beoordeling verwijdert moet worden.
We hadden een deal. De betaling was al voldaan en je had het bedrag al op je rekening staan. Vervolgens bedenk jij je. Dat was erg spijtig, want het is alles behalve netjes. Je hebt een kort bericht gestuurd met de melding dat je vrienden je over hadden gehaald wat als een smoes klinkt. Je hebt inderdaad je excuses aangeboden, en die worden zeer gewaardeerd. Gezien echter ook al een eerdere beoordeling van nedernakker lijkt het erop dat je er een handje van hebt om deals op het laatste moment niet door te laten gaan. Quote:
Je vind het niet netjes dat ik een negatieve beoordeling over je achtergelaten. Je legt niet precies uit waarom je het niet netjes vind maar ik zal je tegemoet komen. Ik zou akkoord gaan wanneer mijn beoordeling wordt aangepast naar het volgende:
----
Beschrijving: ****
De omschrijving van hetgeen hij wilde verkopen was prima. Ook per DM gaf hij netjes de gevraagde details over de koeler.
Communicatie: **
Op de reactiesnelheid van Robin is niets aan te merken. Helaas kreeg ik pas de dag na het voldoen van de betaling de melding dat hij zich bedacht en de koeler toch niet wilde verkopen. Absoluut niet netjes, want een deal is een deal. Blijkbaar heeft hij hier een handje van, zie ook de beoordeling van Nedernakker hieronder.
Aflevering: **
Ik heb het gekochte product niet gekregen maar heb inmiddels wel mijn geld terug.
----
Wat je redenen ook zijn geweest om de verkoop niet door te laten gaan maken verder niet uit, je hebt dit op het aller laatste moment gedaan. Dit heeft mij bewogen mijn beoordeling over je te schrijven:Had een overeenkomst met deze tweaker als koper. hij vroeg mij of ik het even kon vasthouden ivm bij elkaar krijgen geld. dit netjes gedaan en vervolgens niets meer horen. uiteindelijk een rotsmoes dat door 'omstandigheden' hij het systeem niet meer over kon nemen. Kortom mij dus 2 weken voor niets laten wachten, andere potentiële kopers afgezegd omdat hij de eerste bieder was en nu zit ik dus nog met mijn systeem.
Geen fijne manier van zaken doen dit!
Ik snap dat deze beoordeling niet leuk is om te ontvangen maar omdat V&A bedoelt is voor mensen die graag op een nette manier met elkaar willen handelen vind ik het ook belangrijk dat het inzichtelijk is welke mensen er niet netjes handelen.Na een overeenkomst gesloten te hebben over de koop en nadat ik de betaling al voldaan heb krabbelde Robin terug. Hij wilde het product alsnog niet verkopen met een smoes.
Een deal is een deal en wanneer je dat nu per bericht of e-mail of mondeling sluit, een deal is bindend. Bij Robin dus niet, zie ook even de beoordeling van nedernakker hieronder.
Nu maar hopen dat hij zich niet ook nog eens bedenkt over zijn belofte mijn geld terug te storten. Geen stijl.
Aanvulling
Inmiddels heb ik mijn geld dan ook daadwerkelijk terug op mijn rekening.
Je vind het niet netjes dat ik een negatieve beoordeling over je achtergelaten. Je legt niet precies uit waarom je het niet netjes vind maar ik zal je tegemoet komen. Ik zou akkoord gaan wanneer mijn beoordeling wordt aangepast naar het volgende:
----
Beschrijving: ****
De omschrijving van hetgeen hij wilde verkopen was prima. Ook per DM gaf hij netjes de gevraagde details over de koeler.
Communicatie: **
Op de reactiesnelheid van Robin is niets aan te merken. Helaas kreeg ik pas de dag na het voldoen van de betaling de melding dat hij zich bedacht en de koeler toch niet wilde verkopen. Absoluut niet netjes, want een deal is een deal. Blijkbaar heeft hij hier een handje van, zie ook de beoordeling van Nedernakker hieronder.
Aflevering: **
Ik heb het gekochte product niet gekregen maar heb inmiddels wel mijn geld terug.
----
Ik begrijp dat het van mij kant niet netjes is heb daarom ook me excuses aangeboden en het netjes opgelost met u. Dat ik er een handje van heb? volgens mij heb ik genoeg goeie reviews met mensen waarbij ik prima zaken heb kunnen doen. Ja het is 1 keer voorgekomen en dit is de 2e keer meer niet. Ik vind dat ik het netjes heb opgelost en blijf vinden dat u slechte review niet nodig is en blijf erbij dat die verwijdert word. Zoals ook in het andere topic zoals Han en birdie25 zeiden het lijkt mij het beste als u en mijn review gewoon worden verwijdert. We lopen elkaar nu alleen maar te treiteren. Hopelijk kunt u akkoord gaan met het verzoek van het verwijderen van de review.
Han en birdie25 mogen zich volgens de regels van dit subforum niet mengen in de discussie. Dat is trouwens ook nog eens een totaal ander topic.
Als je netjes handelt krijg je ook positieve beoordelingen. Als je niet netjes handelt, dan krijg je een negatieve beoordeling. Omdat het zo te zien niet je eerste keer is dat zo iets gebeurt is het niet meer een enkel voorval. Je hebt het absoluut netjes opgelost, maar dit neemt niet weg dat je manier van handelen gewaardeerd wordt. Dit weerspiegel ik in mijn bovengenoemde, aangepaste beoordeling.
Spreek voor jezelf als je het hebt over treiteren, want ik ben serieus. Ik vind dat je je beoordeling dubbel en dwars verdient hebt maar ben bereid mijn beoordeling aan te laten passen zoals ik in mijn vorig bericht heb voorgesteld. Je doet ook geen zinnig tegenvoorstel dus dan blijf ik bij mijn standpunt. Ga je hier niet mee akkoord dan blijft mijn beoordeling over jou staan zoals hij er nu voor staat.
Als je netjes handelt krijg je ook positieve beoordelingen. Als je niet netjes handelt, dan krijg je een negatieve beoordeling. Omdat het zo te zien niet je eerste keer is dat zo iets gebeurt is het niet meer een enkel voorval. Je hebt het absoluut netjes opgelost, maar dit neemt niet weg dat je manier van handelen gewaardeerd wordt. Dit weerspiegel ik in mijn bovengenoemde, aangepaste beoordeling.
Spreek voor jezelf als je het hebt over treiteren, want ik ben serieus. Ik vind dat je je beoordeling dubbel en dwars verdient hebt maar ben bereid mijn beoordeling aan te laten passen zoals ik in mijn vorig bericht heb voorgesteld. Je doet ook geen zinnig tegenvoorstel dus dan blijf ik bij mijn standpunt. Ga je hier niet mee akkoord dan blijft mijn beoordeling over jou staan zoals hij er nu voor staat.
[ Voor 15% gewijzigd door bobdetweaker op 21-01-2016 17:28 ]
Ik vind dat beide beoordelingen verwijdert moeten worden als u daarmee niet akkoord kunt/ wilt gaan dan houd het op.
Ik begrijp dat je dat wilt. Ik wil je toch nog eens vragen mijn aanbod in overweging te nemen. Neem gerust de tijd, dit topic blijft tot twee weken na vandaag voor ons beschikbaar voor het komen tot een oplossing.
Ik blijf vinden dat u review niet nodig is. Ik heb gelijk het geld terug overgemaakt netjes contact gehouden. We zijn allemaal mensen en kunnen ons bedenken. Ik heb het netjes en snel opgelost. Dus ik vind dat dan beide reviews verwijdert moeten worden als u daar niet mee akkoord kunt gaan houdt het op. Ik zelf zie namelijk geen tussenweg.
@robbino98, ik zie je hier wat aannames maken die geheel niet stroken met wat de wet zegt op dit punt.
http://www.amsadvocaten.n...nissenrecht/overeenkomst/
Dan nog een ding, aan wraak reviews doen wij hier niet en deze heb ik zojuist verwijderd inclusief uitleg per email.
http://www.amsadvocaten.n...nissenrecht/overeenkomst/
Een overeenkomst is bindend, deze is ook niet éénzijdig op te zeggen en is zelfs afdwingbaar. Het terug trekken na het sluiten van een overeenkomst is dus alles behalve netjes en daarbij ook nog eens tegen de regels van de wet in. De review op jouw account is meer dan terecht.Een overeenkomst is (behoudens sommige uitzonderingen, zoals de koop van een woning door een particulier) vormvrij: deze kan ook mondeling worden gesloten. Ook mondelinge afspraken zijn dus rechtsgeldig en afdwingbaar, waarbij moet worden opgemerkt dat het leveren van bewijs van een mondelinge overeenkomst niet altijd eenvoudig is.
Dan nog een ding, aan wraak reviews doen wij hier niet en deze heb ik zojuist verwijderd inclusief uitleg per email.
[ Voor 6% gewijzigd door InFamous op 21-01-2016 22:14 ]
Formerly known as Ragdoll
Oke ik snap dat zo afspraak bindent is maar we zijn mensen en tweakers onder elkaar beetje begrip is toch niet teveel gevraagd enkele andere Tweakers vonden ook dat je dit gewoon zonder slechte reviews kunt oplossen. Jammer dat dit zo moet.
Wat valt er op te lossen zonder reviews? Jij hebt je teruggetrokken. De oplossing is alsnog de overeenkomst na te komen en te leveren wat afgesproken is.
Vind het prima maakt die het geld weer over stuur ik morgen die pomp op de post gaat de stock cooler er weer op.
@Robin:
Ik vind dit een degelijk voorstel. Vanavond maak ik het geld weer naar je over en dan kun jij na ontvangst hiervan het pakket aan mij opsturen. Ik neem aan dat we dat verder prima via DM kunnen afhandelen. Akkoord?
@Ragdoll:
Bedankt voor het verwijderen van de beoordeling. Ik wil voorstellen mijn beoordeling over Robin aan te laten passen na het succesvol verlopen van de deal. Is het verstandig te zijner tijd een nieuw thread aan the maken in dit forum, of kunnen we dat via dit thread regelen?
Ik vind dit een degelijk voorstel. Vanavond maak ik het geld weer naar je over en dan kun jij na ontvangst hiervan het pakket aan mij opsturen. Ik neem aan dat we dat verder prima via DM kunnen afhandelen. Akkoord?
@Ragdoll:
Bedankt voor het verwijderen van de beoordeling. Ik wil voorstellen mijn beoordeling over Robin aan te laten passen na het succesvol verlopen van de deal. Is het verstandig te zijner tijd een nieuw thread aan the maken in dit forum, of kunnen we dat via dit thread regelen?
Ik verwijder nu de review, mocht alles afgerond zijn staat het je vrij een nieuwe te plaatsen.bobdetweaker schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:38:
@Robin:
@Ragdoll:
Dat is prima. Beiden bedankt voor jullie input. Volgens mij kan het topic gesloten worden.
Prima!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.