Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 04:37
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe smartphone na 2,5 jaar LG L7 II.

Daarbij is mijn oog gevallen op de Motorola Moto G 2GB. Deze Motorola wordt aangeprezen als een zèèr goede smartphone, voor weinig geld. Ik had de Motorola dan ook al bijna gekocht totdat ik een folder binnenkreeg van de Belcompany. Hierin stond een HTC One M8, voor 20 euro meer dan de Motorola, dus ik kijken op Pricewatch, bleek dat die anderhalf jaar geleden gewoon 700 euro kostte :+ .

Nou weet ik niet of dat vergelijkbaar is, een high-end smartphone van anderhalf jaar oud met een half jaar oude Motorola. Ik heb al zelf een beetje research gedaan en daaruit blijkt dat de HTC een niet al te beste camera heeft zeker vergeleken met de Motorola.

Wat mij eigenlijk wel een beetje uitmaakt, aangezien ik veel buiten ben, is dat de Motorola waterdicht is, en de HTC niet.

Dingen die ik vooral doe op mijn smartphone nu zijn:
Bellen, Whatsappen, Youtube en browsen op websites waar geen zware dingen geladen hoeven te worden, en eigenlijk geen spelletjes. (heb ik een pc voor)

Mijn vraag, heeft de M8 nou veel betere prestaties vergeleken met de Motorola, en heeft die nou zoveel performance dat ik de slechte camera maar voor lief neem, en zo'n waterdicht hoesje koop, of kan ik beter gewoon de Motorola kopen met misschien wel slechtere prestaties?

[ Voor 8% gewijzigd door Harry Nak op 21-01-2016 15:54 ]

Alle reacties

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Er is een cashback van € 30 euro te verkrijgen bij die Motorola heh, die had je al meegerekend?
Daarbij komt nog de vraag of de One M8 nog ergens bij een Belcompany te verkrijgen is natuurlijk...

Daarnaast zijn het gewoon hele andere devices, die nu alleen wat qua prijs bij elkaar komen te liggen.
De camera van de One M8 is zeker niet slecht (althans dat vind ik, zoveel mensen, zoveel meningen), maar de resolutie is gewoonweg een stuk lager dan van bijvoorbeeld de Motorola Moto G 2015. Wil je gaan voor klasse, metaal, goede frontspeakers, een full HD-scherm of voor een toestel met iets mindere specs, nagenoeg geen Android-schil, met kekke kleurtjes die ook goed zal presteren. Het is echt jouw keuze!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
En waaruit blijkt dat de camera slechter is dan die van de Motorola, qua aantal Megapixels zeker ? :P Dan moet je echt wat verder lezen / kijken dan je neus lang is..

De Motorola is NIET waterdicht, maar bevat wel een laagje bescherming over de componenten binnen de cover en kan dus iets beter tegen vocht. DE HTC is echt een stuk sneller (CPU, RAM, Opslag), luxer en mensen ontvangen op het moment van schrijven Android 6 MarschMallow updates er voor. Het scherm is behoorlijk goed, veel beter dan die van de Moto (en nee dan hebben we het niet over de hogere resolutie, dat merk je rond de 5" toch niet zo).

Dit zeggende, de Motorola is een fijne telefoon, ook qua budget - kwaliteit, maar als je voor €20~50 extra een M8 kan krijgen is dat een NO-brainer, kopen dus!

[ Voor 13% gewijzigd door ToFast op 21-01-2016 16:01 ]

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 04:37
CLB schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:54:
Daarbij komt nog de vraag of de One M8 nog ergens bij een Belcompany te verkrijgen is natuurlijk...
Yup, vanmiddag nog naar binnen gewandeld bij de Belcompany in de buurt en die had er nog 6 liggen voor 250 euro.
ToFast schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:56:
En waaruit blijkt dat de camera slechter is dan die van de Motorola, qua aantal Megapixels zeker ? :P Dan moet je echt wat verder lezen / kijken dan je neus lang is..

De Motorola is NIET waterdicht, maar bevat wel een laagje bescherming over de componenten binnen de cover en kan dus iets beter tegen vocht. DE HTC is echt een stuk sneller (CPU, RAM, Opslag), luxer en mensen ontvangen op het moment van schrijven Android 6 MarschMallow updates er voor. Het scherm is behoorlijk goed, veel beter dan die van de Moto (en nee dan hebben we het niet over de hogere resolutie, dat merk je rond de 5" toch niet zo).

Dit zeggende, de Motorola is een fijne telefoon, ook qua budget - kwaliteit, maar als je voor €20~50 extra een M8 kan krijgen is dat een NO-brainer, kopen dus!
Hahaha, was inderdaad gebaseerd op de Megapixels.

Maar als de Motorola maar iets beter tegen vocht kan zal dat ook niet uitmaken en als de HTC een stuk sneller is, en nog up-to-date is dan word het inderdaad een no-brainer, nog even een paar andere reacties afwachten en dan ga ik beslissen, thanks!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:08
Ik gebruik nu al meer dan 2 jaar een HTC onr M7. Oké inmiddels met een custom ROM maar hij is nog steeds razendsnel. Bouw kwaliteit is top heb hem al zo vaak laten vallen (Bergen,fietsen,marmer) en heb deuken en gaten maar het scherm is nooit gebroken.

HTC ons M8 easy choice hij is misschien wat ouder maar het blijft een luxe toestel en zo ziet die er ook uit.