Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• rb1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04-2022
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met stage, maar vanaf maandag ga ik weer naar school toe, (Ik doe een ict-opleiding). Momenteel ben ik nog bezig met niveau 2. Heb eerst als kok gewerkt. Waar moet ik aan denken als ik een laptop koop voor school? Hij moet in ieder geval virtualisatie aankunnen! en een minimale geheugen van 8 GB hebben dat uitbreidbaar kan zijn naar 16 GB. nu zit ik zelf hieraan te denken

Hebben jullie nog suggesties ?

MVG,

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:40
- welke opleiding?
- welke minimale eisen aan de software?
- welke maat scherm wil je hebben?
- wat wil je verder op de laptop gaan doen?
- wat stelt je school aan eisen voor een laptop?

Mijn glazen bol is een beetje stoffig vandaag :-)

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
En ook niet onbelangrijk: Wat is je budget?

• rb1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04-2022
Ik ben nu bezig met niveau 2 ICT dus ongeveer de basis (denk aan computers assembleren), basis hardware,software (denk aan besturingssystemen "uitkleden" met VMware) dan krijg ik er nog de gebruikelijke Engels Rekenen en Nederlands bij.

Op niveau 3 wordt echt diep ingegaan in het besturingssysteem en krijg je ook een klein stukje programmeren erbij.

Niveau 2 Standaard uitvoering (Als men van plan is door te stromen naar niveau 3 kies
minimaal Intel-I5 of de krachtige uitvoering niveau 3/4)
Minimaal Processor Intel i3 of i5 met hardware virtualisatie ondersteuning!!
Minimaal 4 GB intern geheugen, uitbreidbaar tot 8GB.
Minimale Scherm resolutie 1280 x 800 dpi
Minimaal Wifi 802.11 g 802.11n compatible
Minimaal 2 USB aansluitingen
Minimaal 500 GB HD
DVD-RW speler niet vereist, ivm werking met ISO's
Besturingssysteem Windows 7/8 (64 bit) (is verkrijgbaar via school)
Up-to-date virusscanner
Recente Microsoft Office is gratis verkrijgbaar via school.

Aangezien ik toch wel tot niveau 4 wil gaan twijfel ik of ik alleen rekening moet houden met deze eisen?

Ik zat aan deze te denken voor in ieder geval bij niveau 2 & 3,http://www.mediamarkt.nl/...-80e502uhnx--1403555.html maar hoe is Lenovo ten opzichte van Asus die ik nu heb? Ik heb nu een Asus x53u uit 2011.

Mijn budget is rond 600 euro, evt als er echt geen opties zijn ga ik uiterlijk tot 800

• Jelmer505
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-12-2022
Ha rb1993,

Zelf doe ik nu de opleiding ict beheerder niveau 4. Merk dat een aantal dingen heel erg handig zijn aan de laptop die ik nu heb(Lenovo Y510p):
  1. 1920 x 1080
  2. Je kan gewoon meer kwijt op je beeldscherm, zeker als je dingen naast elkaar wil gaan zetten is dit handig
  3. 16GB RAM
  4. Als je straks met server en clients te gelijk gaat werken is het heel lekker om je server 6gb en je client 4gb of 2gb te geven en dan nog genoeg over te hebben voor je laptop zelf
  5. quad core met hyperthreading
  6. Zeker als je weer met 2 vms tegelijk gaat spelen
  7. SSD
  8. Alles draaid gewoon zoveel beter installs sneller ga maar door
Als je nog vragen heb dan hoor ik het wel!

Groeten,
Jelmer