Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Sirhc_95
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 19:27
Ik zoek een?
iPad Air of iPad Air 2

Wat is je budget?
maximaal +/- 450

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn Opa en Oma hebben sinds twee jaar een iPad 2, nu ligt mijn Opa in het ziekenhuis en wilde mijn Oma een tweede iPad kopen voor hem kopen en of ik dat wilde regelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat ze al een iPad hebben en achterin de tachtig zijn leek het mij het handigste om maar gewoon een iOS device te kopen, ondanks dat ik de Samsung Tab S 10.5 een geweldige tablet vind _/-\o_ De Mini's vallen af in verband met het kleinere scherm, op de iPad 2 staan de letters al op een groot formaat ingesteld. De Pro valt ook af en lijkt me niet echt een toegevoegde waarde te hebben voor mijn Opa en Oma en is daarbij buiten budget. Ik twijfel nu dus nog tussen de iPad Air en de Air 2. 16 GB aan opslagruimte is nu met de iPad 2 zat voor ze.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me af of het nu nog handig is om een iPad Air te kopen die al bijna 2,5 jaar geleden gereleased is, of dat die 82,- extra investeren in een Air 2 het waard is. Zelf heb ik in een grijs verleden een 2e generatie iPod Touch gekocht vlak voordat de 4e generatie gereleased werd, na een jaartje kreeg ik al geen updates meer en bleek het ding toch wel vrij langzaam in het gebruik. Aan de andere kant denk ik niet dat m'n Opa en Oma het verschil in snelheid tussen een Air en een Air 2 zullen merken. Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt!

Alle reacties

• Nano2009
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16-11 21:42
Vanwege de verdubbeling van het intern geheugen in de Air 2 is hij die meerprijs van 82 zeker waard. Hierdoor is deze meer "future proof" dan de Air 1.

Nano2009 wijzigde deze reactie 21-01-2016 15:11 (9%)

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02:07
Ik ben het met je eens, dat oudere mensen bij hun manier van gebruiken het snelheidsverschil vaak niet merken, maar bij 'slechts' 82 verschil, zou ik de Air 2 nemen, meer geheugen en langer updates.

• Sirhc_95
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 19:27
Bedankt! Toch heb ik jullie goede adviezen in de wind geslagen, het is de Air 1 geworden. Heb even de iCloud backup van de iPad 2 teruggezet en het valt me niet tegen voor een device met 'maar' 1 GB ram. (Maar dat mag ook wel voor dat geld voor een een bijna twee en een half jaar oud model ;) )
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*