Zoekend naar update monitoring software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727725

Topicstarter
Beste allemaal!

Als ICT bedrijf ben ik op zoek naar een platform waarop wij van al onze (virtuele) servers (HP,VMWare, NeTapp enz.) eenvoudig kunnen checken op updates. We willen invoeren welke versie we van wat hebben draaien, om vervolgens een melding te krijgen als er een update beschikbaar is.

Heeft iemand suggesties? Hulp wordt erg gewaardeerd!!

BVD

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 727725 op 21-01-2016 13:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sorry, maar dit is niet de bedoeling... Kijk ook even naar het algemeen beleid voor wat betreft het opstellen van een topicstart.

Geef minstens aan:
  • waar jezelf al op hebt gezocht
  • Welke produkten je gevonden hebt
  • Wat je daarvan vond
  • Als je ze niet goed vond, waarom dan niet
  • Welke eisen en wensen stel je er verder aan? (beschikbaarheid).
  • Wat wil je monitoren, je hebt het over virtuele servers, maar noemt een paar voorbeelden van produkten.Welk OS wil je nu monitoren?
Aangezien dit je eerste topic is, laat ik het nog even bestaan. Kijk wel zelf even kritisch naar je topicstart en vul deze aan. Het sleutelwoorden hierbij zijn "eigen inzet".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

Felyrion

goodgoan!

Ik denk niet dat er één platform bestaat waarop alle mogelijke soft/firmware mogelijkheden inzitten.
Je bent te afhankelijk van alle verschillende partijen en hoe zij laten weten nieuwe software of firmware beschikbaar te hebben.
De ene partij zal een bestand op een FTP zetten terwijl een andere partij dit verstopt achter een login met evt. mail notificatie.

Wellicht kun je wat met een product als PRTG en custom sensors een eind komen (zeker voor de windows kant) maar voor de meeste zaken zul je toch afhankelijk blijven van de verschillende fabrikanten en de communicatiekanalen die zij kiezen.
De meeste partijen zoals VMware hebben wel een update notification subscription of iets in die geest.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-06 18:04
PRTG kan ik zeker aanraden.

Op ons werk een aantal hyper v, SQL servers, d. controllers, terminal servers, remoteapp servers draaien en allemaal gemonitoord door PRTG.

Met custom sensors zoals hierboven genoemd heb je veel flexibiliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 09:22
prtg is inderdaad een optie, zelf vind ik spiceworks ook heel er fijn werken, indien goed geconfigureerd uiteraard!

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvDrunen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-06 13:35
Wij maken gebruik van Zabbix, dit is opensource en dus geen licentie kosten.
heel flexibel en je kan zelf eventueel ook nog scripten als het er al niet in zit.
Pagina: 1