Toon posts:

1 proc heter als ander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een dual P!!!1000mhz proc. 1'tje wordt er 40 graden, en de ander 60, allebei met superorb, hoort dit?

groet,

Arjo

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:00

Petuhr

FreeBSD

Check eens of die ene orb er goed opzit...

Heb zelf een dual cel 500, en de ene wordt wel iets warmer als de andere, maar da's maar 3/4 graden...

Het kan wel zijn dat er enig verschil in zit, maar 20 graden is wel heel veel...

Verwijderd

Topicstarter
okay, maar die superorbs zijn er niet gemakkelijk aftehalen, nog tips?

Verwijderd

Hmmmm ... lijkt me niet echt normaal hoor. Ik heb een Dual PIII-667 en de ene wordt 36°C en de andere rond de 33°C. Dus niet zo'n groot verschil!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Of de ene koeler zit niet goed, of de koelpasta zit niet goed ofzo. Maar zo'n temp. verschil zou niet mogen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe krijg ik zo'n orb draf, ik krijg hem er gewoon niet af......!!

Verwijderd

1 processor is bij mij 2 graden warmer maar ja das natuurlijk niet zo groot verschil als bij jou .. ff je golden orb kijken of hij er goed op zit .. of meschien koelpasta er tussen doen? opnieuw

Verwijderd

Topicstarter
okay kheb hem er afgekregen en hij zat dr andersom op als die ander, ff zelfde stand gedaan, nu isie 10 graden warmen, kheb koelpasta er opnieuw opgedaan, en goed over de core verspreid.... ene 50 graden, andere 40...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Verschil in temperatuur kan wel.. Zeker bij de dual P-III bordjes, waar de procs niet naast elkaar zijn geplaatst..

Bij m'n dual celly scheelt het zo'n 5 graden per proc..

Toch worden die procs van je wel warm.. Heb je de koelpasta wel dun genoeg uitgesmeerd? en is er genoeg airflow in je kast?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 09:51 schreef Twynn het volgende:
Verschil in temperatuur kan wel.. Zeker bij de dual P-III bordjes, waar de procs niet naast elkaar zijn geplaatst..

Bij m'n dual celly scheelt het zo'n 5 graden per proc..

Toch worden die procs van je wel warm.. Heb je de koelpasta wel dun genoeg uitgesmeerd? en is er genoeg airflow in je kast?
Kheb een fan voor/onder die zuigt (naar binnen)
en fan achter/boven die blaast (naar buiten)
80 mm fans.

Alleen met ide kabels hangen dr een beetje voor, maar dat zal de boosdoener wel niet zijn neem ik aan..

Verwijderd

Topicstarter
ps. tis wel allemaal stressed he.... met }:O

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je WinMe runt, dan is dat heel normaal. De tweede processor wordt dan simpelweg niet gebruikt.

Maar ik neem toch aan (uit eerdere draadjes) dat je Win2K runt, dan is een temperatuur verschil inderdaad wel normaal. Maar 20 graden verschil is toch wel erg veel. Mijn celeronnetjes schelen elkaar ong 2-5 graadjes in temperatuur.

Check of je orbs goed zitten, eventueel koelpasta goed dun uitsmeren, etc... zoals anderen al vermeldden.

edit:

Tussendeweg, waar heb je de temps vandaan? Uit de BIOS is het betrouwbaarst.

Verder heeft het ook invloed hoe de temperatuursensoren zitten. Zitten ze tegen de core aan, dan wordt het hoger weergeven. Maar zitten ze daarentegen net niet tegen de core aan (tegen mobo gedrukt dus), dan is het logischerwijs lager...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 12:52 schreef BalusC het volgende:
Als je WinMe runt, dan is dat heel normaal. De tweede processor wordt dan simpelweg niet gebruikt.

Maar ik neem toch aan (uit eerdere draadjes) dat je Win2K runt, dan is een temperatuur verschil inderdaad wel normaal. Maar 20 graden verschil is toch wel erg veel. Mijn celeronnetjes schelen elkaar ong 2-5 graadjes in temperatuur.

Check of je orbs goed zitten, eventueel koelpasta goed dun uitsmeren, etc... zoals anderen al vermeldden.

edit:

Tussendeweg, waar heb je de temps vandaan? Uit de BIOS is het betrouwbaarst.

Verder heeft het ook invloed hoe de temperatuursensoren zitten. Zitten ze tegen de core aan, dan wordt het hoger weergeven. Maar zitten ze daarentegen net niet tegen de core aan (tegen mobo gedrukt dus), dan is het logischerwijs lager...
Ik run idd win2k.

Orb er al afgehaalt en opnieuw gestreken met de coolpasta en scheelt nou nog 10 graden.
Hoe kan ik zien waar de temp sensors zitten?w

toch bedankt,

Arjo

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 21 juni 2001 13:09 schreef arjo_kamp het volgende:
Hoe kan ik zien waar de temp sensors zitten?w
Het zijn die blauwe (meestal) dingetjes die middenin het socket zitten... Beetje langgerekt driehoekige vorm met een gelige (meestal) puntje. Gewoon CPU eruithalen en goed kijken, dan vallen ze wel op :)

• Twynn
Bij Intel CPU's zitten de sensoren in de chips.. Die zitten dus altijd goed :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 21 juni 2001 13:14 schreef Twynn het volgende:
Bij Intel CPU's zitten de sensoren in de chips.. Die zitten dus altijd goed :)
Ook bij de P3? D8 dat het alleen voor Duron/Thunderbirds golden... :?
Mijn celeron(1) heeft het iig niet...

edit:

Hmm we hebben het over de sensoren die op mobo zijn gemonteerd... Ze worden inderdaad gemonitoreerd door die chips (winbond chippies)... Die sensoren in de CPU's zijn toch iets anders.
De VP6 (de mobo van arjo_kamp) heeft bij mijn weten iig wel temperatuursensoren in de sockets.

offtopic:
Elke VP6 bezitter heeft veel aan deze sites:
http://www.vp-6.com
http://www.vp6-board.com
:)

• Twynn
Op donderdag 21 juni 2001 13:20 schreef BalusC het volgende:

[..]

Ook bij de P3? D8 dat het alleen voor Duron/Thunderbirds golden... :?
Mijn celeron(1) heeft het iig niet...
Jouw cellie moet het juist wel hebben.. Het is eigenlijk andersom.. Durons/thunderbirds hebben geen interne sensoren, intel cpu's juist wel!
Hmm we hebben het over de sensoren die op mobo zijn gemonteerd... Ze worden inderdaad gemonitoreerd door die chips (winbond chippies)... Die sensoren in de CPU's zijn toch iets anders.
Die winbond chippies meten de temperatuur op het moederbord, je case-temperatuur dus. Of de VP6 ook sensoren in de sockets heeft weet ik niet.. Ik zou het wel vreemd vinden eigenlijk!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

totaal oftopic
maar je c64 icoontje roelt !!

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Twynn
Op donderdag 21 juni 2001 14:50 schreef heuveltje het volgende:
totaal oftopic
maar je c64 icoontje roelt !!
*D Herinneringen aan die goeie ouwe tijd :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 21 juni 2001 15:07 schreef Twynn het volgende:

[..]

*D Herinneringen aan die goeie ouwe tijd :)
offtopic:
idd...

mijn vader heeft 3 C64'en in de zolder, waarvan 1tje totaal verneukt (die simons basic cartridge eruitgehaald terwijl ie nog aanstond... |:( )... Leuke games als Mission Impossible, Delta, ehhmm dit waren mijn favo's, maar we hadden toch wel veel meer spelletjes! :)
Pagina: 1