Hallo allemaal,
Ik zit in een 2 strijd.
Ik ben al een geruime tijd (5jaar) in het bezit van Asrock ION 330HT.
Deze heeft altijd gefungeerd als download computer met Windows OS.
Vorig jaar ben ik gaan knutselen met de Synology software (DSM 5.2) en Xpenology.
De software draait stabiel zonder enig probleem, er wordt op gedownload met sabnzbd en kijk via 2 Xtreamer Sidwinders 2 de films/series.
Nu wil ik toch ook back ups gaan draaien van +/- 400gb aan foto's e.d.
In de Asrock zitten 2 x 2,5"hdd met 1x 640 gb en 1x 1000gb, de alles staat in raid 0.
Raid 0 is naar mijn idee goed om niet belangrijke info op te zetten maar een back up lijkt me wel belangrijk om een mirror te draaien.
Nu is de vraag wat is wijsheid?
Een nieuwe Synology kopen met 2x 1,5 tb?
Of
Bestaande Asrock houden en deze uitbreiden met grotere 2,5" schijven?
De downloads hoeven niet gebackuped te worden...
Hoe zit het eigenlijk met de snelheid van de Synology NAS systemen? is dit vergelijk baar met een Asrock ION?
pricewatch: ASRock ION 330HT Zwart
Ik zit in een 2 strijd.
Ik ben al een geruime tijd (5jaar) in het bezit van Asrock ION 330HT.
Deze heeft altijd gefungeerd als download computer met Windows OS.
Vorig jaar ben ik gaan knutselen met de Synology software (DSM 5.2) en Xpenology.
De software draait stabiel zonder enig probleem, er wordt op gedownload met sabnzbd en kijk via 2 Xtreamer Sidwinders 2 de films/series.
Nu wil ik toch ook back ups gaan draaien van +/- 400gb aan foto's e.d.
In de Asrock zitten 2 x 2,5"hdd met 1x 640 gb en 1x 1000gb, de alles staat in raid 0.
Raid 0 is naar mijn idee goed om niet belangrijke info op te zetten maar een back up lijkt me wel belangrijk om een mirror te draaien.
Nu is de vraag wat is wijsheid?
Een nieuwe Synology kopen met 2x 1,5 tb?
Of
Bestaande Asrock houden en deze uitbreiden met grotere 2,5" schijven?
De downloads hoeven niet gebackuped te worden...
Hoe zit het eigenlijk met de snelheid van de Synology NAS systemen? is dit vergelijk baar met een Asrock ION?
pricewatch: ASRock ION 330HT Zwart
[ Voor 5% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 21-01-2016 13:00 ]
Dell XPS 15 9550 FHD