Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo allemaal,

Ik zit in een 2 strijd.

Ik ben al een geruime tijd (5jaar) in het bezit van Asrock ION 330HT.
Deze heeft altijd gefungeerd als download computer met Windows OS.

Vorig jaar ben ik gaan knutselen met de Synology software (DSM 5.2) en Xpenology.
De software draait stabiel zonder enig probleem, er wordt op gedownload met sabnzbd en kijk via 2 Xtreamer Sidwinders 2 de films/series.

Nu wil ik toch ook back ups gaan draaien van +/- 400gb aan foto's e.d.

In de Asrock zitten 2 x 2,5"hdd met 1x 640 gb en 1x 1000gb, de alles staat in raid 0.

Raid 0 is naar mijn idee goed om niet belangrijke info op te zetten maar een back up lijkt me wel belangrijk om een mirror te draaien.

Nu is de vraag wat is wijsheid?

Een nieuwe Synology kopen met 2x 1,5 tb?
Of
Bestaande Asrock houden en deze uitbreiden met grotere 2,5" schijven?

De downloads hoeven niet gebackuped te worden...

Hoe zit het eigenlijk met de snelheid van de Synology NAS systemen? is dit vergelijk baar met een Asrock ION?

pricewatch: ASRock ION 330HT Zwart

[ Voor 5% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 21-01-2016 13:00 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:49
Derde mogelijkheid: een backupregime op een externe 3 TB harddisk (of groter/kleiner, het kost tegenwoordig niet veel) die je op een safe locatie bewaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Renault schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:30:
Derde mogelijkheid: een backupregime op een externe 3 TB harddisk (of groter/kleiner, het kost tegenwoordig niet veel) die je op een safe locatie bewaart?
Dat doe ik nu al maar wil van al dat gedoe af....
We hebben in huis een vaste pc een windows laptop en een macbook pro.

Alles bestanden worden op alle plaatsen opgeslagen, elke maand ben ik bezig om alles te verzamelen en te backuppen, dat is dus helaas geen oplossing.

ik wil graag dat alles op 1 centrale plaats komt te staan waarbij de uitval van 1 hdd geen kwaad kan.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

koop een kant-en-klare NAS met bijbehorende schijven (raid 1) en zorg er voor dat je ook cloud backup ergens regelt. Dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ok dus je streamt, je maakt backups van foto's op je NAS en backups van computers? Dan voldoet dit volgens mij prima; alleen met een programma'tje een backup maken naar een externe clouddienst of andere NAS/server. Want je kunt wel mirror draaien (nog los van de vraag hoe je dat zou gaan doen met nu 2 ongelijke schijven en dan nog aan te vullen) maar als je huis affikt heb je nog niks.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 11:05
Een goeie 2 bay nas kopen en een goedkope 2e handse (of je asrock) instellen voor remote backup.

Ik heb zelf 2 synologys. Een 2 bay thuis en 1 bay remote. De 1 bay is puur voor offsite backup. Werkt als een zonnetje.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Iedereen bedankt voor de input, ik gebruik voorlopig de asrock Ion 330HT als NAS.
Een nieuwe synology kost totaal met 4tb 350/400 euro.
Ik heb nog een externe hardeschijf van 1,5 tb liggen die ik als back-up gaat laten draaien.
Daarnaast van de meest waarde volle bestanden een backup maken op een 640gb 2,5 schijf die ik bij mijn ouders neerleg.

Bedankt!

Dell XPS 15 9550 FHD

Pagina: 1