Ik moet elke dag de kas tellen en indien nodig afstorten naar de grote kluis. Ik ben redelijk lui dus ik zou graag zo veel mogelijk geautomatiseerd willen hebben. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bij het afstorten zijn er een aantal regels:
1. In de grote kluis mogen alleen bundels van 10 biljetten geplaatst worden
2. Van de biljetten €5, €10 en €20 moeten er ten alle tijden minimaal 6 biljetten in de kas zitten. (gezien regel 1 mag er dus tussen de 6 en 15 biljetten in de kas zitten.)
Ik heb nu dit:
En ik zou graag "Afroam Aantal Biljetten" automatisch laten generen conform de twee regels.
Als formule heb ik nu:
Echter werkt deze uiteraard alleen wanneer het aantal biljetten onder de 20 zit.
Probleem: Bij 20 biljetten geeft hij 20 terug, wat dus eigenlijk 10 zou moeten zijn.
En dat is een probleem die ik niet in de formule weet te verwerken.
(in het ergste geval moet ik maar settlen met een dirty oplossin (VLOOKUP), maar de IT-er in mij zegt dat het ook met een formule opgelost kan worden)
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Bij het afstorten zijn er een aantal regels:
1. In de grote kluis mogen alleen bundels van 10 biljetten geplaatst worden
2. Van de biljetten €5, €10 en €20 moeten er ten alle tijden minimaal 6 biljetten in de kas zitten. (gezien regel 1 mag er dus tussen de 6 en 15 biljetten in de kas zitten.)
Ik heb nu dit:
Biljet | Aantal Biljetten | Totaal € | Afroam Aantal Biljetten | Afroam € | |
€5 | 15 | 80,00 | 0 | 0 | |
€10 | 16 | 170,00 | 10 | 70,00 | |
€20 | 25 | 500,00 | 10 | 0 |
En ik zou graag "Afroam Aantal Biljetten" automatisch laten generen conform de twee regels.
Als formule heb ik nu:
code:
1
| =(X-(REST(X;10))) |
Echter werkt deze uiteraard alleen wanneer het aantal biljetten onder de 20 zit.
Probleem: Bij 20 biljetten geeft hij 20 terug, wat dus eigenlijk 10 zou moeten zijn.
En dat is een probleem die ik niet in de formule weet te verwerken.
(in het ergste geval moet ik maar settlen met een dirty oplossin (VLOOKUP), maar de IT-er in mij zegt dat het ook met een formule opgelost kan worden)
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.