Kwaliteit Cordial kabels?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Een paar jaar terug had ik al mijn kabels vervangen door Cordial. Dit omdat ik het gekraak en slechte kwaliteit zat was (ik had een selectie van die el cheapo Cinch-kabels).

Dit is een voorbeeld van zo'n kabel: http://www.thomann.de/gb/cordial_cfy_3_wpp.htm
Afbeeldingslocatie: https://www.thomann.de/pics/bdb/177278/6103961_800.jpg

Het is echter zo dat ik merk dat vooral de grote jacks de mooi gouden kleur een beetje vervaagt. We gebruiken deze kabels zowel op een sloep als op feesten. De kabel zelf is nog helemaal goed maar ik zet wat vraagtekens bij de connectors.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 07:41
Hoezo ??? bij de connectors: zijn ze voor de rest mechanisch beschadigt zo niet dan kan je ze gewoon blijven gebruiken. Die vergulden laag is voor 95% een marketings-onzin .
Ik heb hier oa een headset van AKG +/- 30 jaar met gewone een jack en die werkt ook nog prima.
Mochten de connectors wel kapot zijn dan kan je ze zelf ook nog vervangen ,wat nog een stuk goedkoper is dan een nieuwe kabel!

[ Voor 21% gewijzigd door tita_tovenaar op 21-01-2016 14:45 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zeg maar voor 100%

het goud voorkomt oxidatie, (voorkomt geen vuil) maar als het onderliggende metaal al moeilijk oxideert is het natuurlijk bullshit. daarnaas treed oxidatie eerder op bij stekkers die niet bewegen of vast zitten, bij gebuik slijt deze er weer af. (in jouw geval, slijt zelfs het goud er af).

Helemaal niets mis mee, lekker blijven gebruiken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-06 01:21
Prima kabels, worden ook professioneel vaak gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op zich ook prima kabels, geen gedoe meer mee gehad! Maar na een paar jaar slijt het toch wel dus...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Dat goud is er op verdampt en is een paar micrometer dik dus met een beetje mechanische belasting slijt het er al af. Weinig mensen realiseren zich niet dat de pluggen waar de stekkers in gaan doorgaans niet zijn verguld en dat nog steeds goed klinkt. Dus het goud wat er blinkt is meer voor de esthetiek dan voor de vermeende werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 15:33
Kabels zijn gewoon goed, iets stugger dan vergelijkbare Tasker.
Maar zijn de pluggen geen Rean ('budget' Neutrik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

D4NG3R

kiwi

:)

tita_tovenaar schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:39:
Hoezo ??? bij de connectors: zijn ze voor de rest mechanisch beschadigt zo niet dan kan je ze gewoon blijven gebruiken. Die vergulden laag is voor 95% een marketings-onzin .
Mwhah ligt er aan hoe ze er mee marketen, in principe is dat goudlaagje alleen maar om oxidatie van de onderliggende kabel tegen te gaan. Een aantal elfjes beweert echter dat dit ook grote verbeteringen zou moeten opleveren in de audiokwaliteit. En dan is het inderdaad marketing BS. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1