Vraag - Windows 10 - 'reageert niet meer' na paar uur idle

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:43

JayPe

Ondertitel

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb hier een aantal PC's geupgrade naar Windows 10. Sommige zijn 'zelfbouw' machines met een ASUS moederbord + i3 CPU van Intel, sommigen zijn gewoon off-the-shelff Lenovo i3 machines ( ThinkCentre's ).

De installaties zijn allemaal of upgrades, waarna een clean install is gedaan ( Lenovo's ) ofwel licentie gekocht voor Windows 10 Pro en schone installatie gedaan ( inclusief niet SSD's ). De pc's hangen allemaal in een domein, waarbij de server een Windows server 2012 versie is.

Zou allemaal soepel en snel moeten werken toch?

Nee dus.

Om vanaf thuis te kunnen werken staan veel van deze machines regelmatig over nacht aan. Om te zorgen dat ze niet in slaap vallen, staat in het energie beheer de optie 'computer uitschakelen na' op 'Nooit'.

Ze blijven dan ook netjes aan staan, de monitor gaat uit, en de PC wordt gelocked enzo (lockscreen).

MAAR: na een paar uur zijn de PC's toch zomaar niet meer bereikbaar: niet meer via mstsc te bereiken, teamviewer geeft soms aan dat de machine wel online is, soms ook niet. En als ie online is, is de desktop via teamviewer alsnog niet te bereiken. En achter de fysieke machine gaan zitten 's ochtends levert ook geen sjoege: staat gewoon vast. Geen beeld, of zwart scherm met muis aanwijzer.. Non responsive. Eventviewer laat dan zien dat ie bijvoorbeeld om 7 uur s ochtends ineens geen events meer heeft, en that's it.

Compleet zonder te achterhalen reden dus: hardware verschilt, enige overeenkomst is dat ze in het zelfde domein hangen,..

Waar begin ik met zoeken?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het feit dat het meerdere PC's zijn met verschillende hardware lijkt het mij onlogisch dat het een echt hardware probleem is. Zou eerder beginnen te denken dat het aan een domein instelling ligt, ook erg onwaarschijnlijk. Misschien een probleem met Windows 10 (een bug in de power settings)?

Edit: Wat mij nog bijstaat is dat een kennis eens soortgelijke problemen had. Deze stappen gevolgd destijds: Control Panel -> System and Security -> System -> Advanced Settings -> Advanced Tab klikken - vervolgens bij Startup and Recovery klikken op Settings. Onder System Failure het Automatic Restart vinkje weghalen -> Ok -> Save.

Succes.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 12:50 . Reden: Extra informatie ]