Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste 3D kijkers,

Ik heb een Full HD 3D beamer, 3D brillen (active shutter) , 3D RF emitter, een Xbox one en een Mac Pro.
Alles is perfect op elkaar aangesloten en werkt als een zonnetje.

Een 3D Blu-Ray disc kijken via de Xbox one is echt een feest. Alles vliegt door de kamer en 3D'er krijg je het echt niet ;-) So far so good zou je denken, maar........

Nu zit ik alleen met het volgende probleem:

Ik heb natuurlijk ook verschillende 3D films op mijn Mac staan in .mkv formaat, maar als ik deze afspeel via bijvoorbeeld VLC krijg ik de beelden op de beamer naast elkaar te zien (Side By Side of SBS)

-Hoe kan ik mijn media player instellen dat er van de 2 beelden 1 beeld wordt geprojecteerd of dat ie de beelden over elkaar zet zodat ik ze in 3D kan kijken? Ik heb wel iets gevonden op internet:

http://www.wondershare.co...y-3d-movies-with-vlc.html

Dit geeft wel een soort van 3D effect, maar nog lang niet gewenste effect zoals bij een disc. Er zit dan alleen een soort van halve diepte in en verder gebeurd er echt vrij weinig aan 3D. De kleuren zijn dan ook nog eens echt ruk

-Wat is de beste mediaplayer voor 3D content?

- Hoe spelen jullie 3D files af

Alvast bedankt voor jullie tips, trucs en reacties

Greetz,

Alle reacties

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:57
Edit: sorry. Dit is voor rood en blauwe brillen.

[ Voor 88% gewijzigd door Deef_K op 21-01-2016 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yo Neefdave,

Thanks voor je reactie.

Deze optie heb ik gisteren idd ook ff bekeken, maar dit werkt alleen met de old school rood met groene brillen. Ik heb brillen met active 3D en die doen helaas weinig met deze optie in VLC ;-(

Thanks

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gewoon geen VLC gebruiken. Er zijn players die specifiek bedoeld zijn voor 3D-films waarbij je precies kan aangeven hoe je 3D-input precies aangeleverd wordt en in welke vorm je de output wil hebben. Ik heb geen Mac dus ik heb geen idee of het goeie software is, maar een snelle Google-opdracht levert me de software "Bino" op.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Yo NMe,

Thanks voor je reactie. Bino staat nu in de download ;-) Heb je ook tips voor PC programma's? Ik heb ook bootcamp draaien dus ik kan alles installeren ;-)