Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 17:05
Ik heb eergisteren een nieuwe pc in elkaar gezet en bij het bouwen ervan viel mij op dat 2 pinnetjes van de 1150 socket afwijkend waren.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2a51LGR.jpg

Ik dacht dat het misschien zo hoorde en ben maar verder gegaan met bouwen. Pc werkt nu gewoon 100% goed. (prime 12 uur gedraaid memtest geen problemen etc). Ik ga later nog prime 24 uur draaien.
Alleen nu kom ik er achter dat het dus niet zo hoorde.

Denken jullie dat dit nog voor problemen kan zorgen of is de pin misschien weer terug gebogen want anders zou ie het niet doen?

Ik heb de webshop gemailed maar nog geen reactie gekregen. Ben ook nog bang dat ze mij de schuld gaan geven maar ik weet 100% zeker dat het niet mijn fout is.

Ben er achter gekomen dat het één grounding pin is en één voor het ram.
ap-23 - SB_MA4SB_MA[15:0] Memory Address: These signals are used to provide the multiplexed row and column address to the SDRAM
ar 22 - VSS Processor ground node
http://www.intel.com/cont...sktop-vol-1-datasheet.pdf

Gigabyte GA-Z97P-D3
i7 4790

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 10:55
Als de CPU geen nul/grond had zou deze niet booten zover ik weet.
Aangezien je PC wel boot en stabiel lijkt te zijn.
Zou ik me vrij weinig zorgen maken.
Je zou aannemen dat het alsnog connectie maakt ook al zijn deze pinnen van de socket een beetje ingedeukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Als het werkt is het goed toch? Bij de webshop ga je denk ik weinig succes hebben als je een ander bord wilt omdat je de processor al hebt ingebouwd en daardoor kun je niet meer met 100% zekerheid zeggen dat het niet je eigen fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Van die 1150 pinnetjes zijn er pinnetjes die ervoor kunnen zorgen dat alles niet werkt, of het zijn pinnetjes die verder geen invloed op prestatie oid hebben. Als er wat met die 2 pinnen zou zijn, had je het allang gemerkt. Verder kan dit dus ook echt geen kwaad, want je pc werkt naar behoren.

Lekker laten dus en maak je geen zorgen!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het goed werkt, lekker laten zitten. Van wat ik zo zie zitten ze ook niet heel scheef. Mogelijk maken ze gewoon goed contact ook al zijn ze niet helemaal recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Oke dan hou ik het maar. Hij doet het inderdaad gewoon 100%.
De webshop heeft inmiddels gereageerd dat dit niet onder de garantie valt. Maar mocht ik later nog problemen krijgen kunnen ze misschien nog wel iets betekenen.
Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt een heleboel groundpinnetjes, als er 1 niet goed zit, dan zal dat betekenen dat er een minimaal hogere stroom gaat over de andere groundpins. Dus dat is er eentje waar je je niet echt zorgen over hoeft te gaan maken.

De pin die het geheugen addresseert is een belangrijkere, als die niet werkt dan heb je een probleem. Maar zo spannend is dat niet als nu alles werkt. Je zou evt nog een benchmark kunnen draaien als prime95, OCCT of een memory benchmark in Passmark of SiSoft Sandra, wil je echt alle functies van je geheugen testen (zelfs memtest zou waarschijnlijk volstaan), maar ik denk eigenlijk niet dat dat nodig gaat zijn als het nu gewoon werkt.

De CPU wordt goed tegen de pins aangedrukt, dus als er eentje iets dieper of hoger ligt, dan drukt die er over het algemeen toch wel goed tegenaan. De pinnetjes zijn gevoelig, maar gelukkig niet zo extreem is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou gewoon memtest draaien. Over die ground pin hoef je je geen zorgen te maken. Maar die ram pin klinkt belangrijk.
Een uitgebreide memtest run spreekt álle geheugenadressen aan. Als je die doorstaat is er dus verkeer mogelijk tussen de cpu en alle ram adressen.
Lijkt mij de beste optie om alles goed te testen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Vanochtend viel de pc opeens uit tijdens een potje MGSV....
Fans enzo deden het wel maar geen teken van leven op het scherm.
Na een hoog getest ben ik er achter dat waarschijnlijk de voeding stuk is. Ben alles gaan testen(ander ram andere videokaart etc) en niets werkte dus oude moederbord terug erin en die startte ook niet(alleen fans gaan aan). Daarna voeding van andere pc geïnstalleerd en nu startte hij wel gewoon(op het oude moederbord).
Kapotte voeding op andere pc geprobeerd en dit werkte ook niet.
Gaat om een OCZ ModXStream Pro 500W van een aantal jaar oud.

Zag overigens dat de pinnetjes op hun plek terug waren geduwd. Nu zie je er niets meer van.

Maar zou het kunnen doordat ze niet goed zaten ze de voeding hebben gemold ofzo?
Vraag dit maar even voordat ik het nieuwe moederbord terug plaats en test met een andere voeding.

Vreemd wel dat de voeding nu juist stuk gaat terwijl de i7 veel minder verbruikt dan mijn oude phenom ii.

[ Voor 6% gewijzigd door kadooosh op 29-01-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OCZ ModXStream Pro 500W
Deze voedingen waren van matige kwaliteit. Ik denk niet dat dit door de socket gekomen is. Helemaal omdat de pinnen nu weer goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
PilatuS schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:51:
[...]

Deze voedingen waren van matige kwaliteit. Ik denk niet dat dit door de socket gekomen is. Helemaal omdat de pinnen nu weer goed zitten.
Heb zelf geen slechte dingen over ze gelezen.

Is dit een goeie vervanging?
pricewatch: Cooler Master GM G550M
Dan ga ik die halen.

Edit: Schijnt niet al te best te zijn.
Thermaltake London 550W misschien maar.

[ Voor 8% gewijzigd door kadooosh op 29-01-2016 20:22 ]

Pagina: 1