Twee wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Ik maak gebruik van KeePass welke lokaal op mijn NAS staat. Nu komt het wel eens voor dat ik ergens ben en toegang wil tot mijn account. Je begrijpt wel dat ik niet het KeePass wachtwoord in mijn hoofd heb zitten ;)

Mijn vraag/idee een tweede wachtwoord die je wat basis functionaliteit geeft op Tweakers. Dit tweede wachtwoord hoeft dan niet sterk te zijn omdat je maar beperkt toegang hebt tot je account met dit wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Definieer 'basis functionaliteit'
Zaken als 'wacht woord veranderen/? :+

Zonder gekheid, zelfs basiszaken als posten van topics of replies zou ik al te ver vinden gaan omdat het risico er is dat dit niet door jou is gedaan maar door iemand anders die jouw zwakke wachtwoord heeft geraden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb het keepass wachtwoord juist wel in mijn hoofd zitten, het is ook eigenlijk het enige wachtwoord wat ik echt in mijn hoofd heb zitten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Janoz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:53:
Ik heb het keepass wachtwoord juist wel in mijn hoofd zitten, het is ook eigenlijk het enige wachtwoord wat ik echt in mijn hoofd heb zitten.
Volgens mij bedoelt hij het wachtwoord dat KeePass voor Tweakers heeft gegenereerd, en heeft hij geen toegang tot KeePass zelf op de plaatsen waar hij het 'makkelijke' wachtwoord wil gebruiken.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dan moet je zorgen dat je toegang tot keepass hebt vanaf je telefoon ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Precies. Waarom moet er door Tweakers iets gemaakt worden omdat je geen wachtwoorden uit je hoofd kan leren of toegang hebt tot je kluis? Wil je ook een eenvoudiger wachtwoord om je banksaldo te checken? Lijkt mij niet handig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05
Die functionaliteit is er al. Als je niet inlogt heb je beperkte functionaliteit binnen tweakers.net. Het is een soort van read-only website dan. Je kan alleen artikelen lezen en in de publiek beschikbare onderdelen van GoT komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Hero of Time schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:43:
Precies. Waarom moet er door Tweakers iets gemaakt worden omdat je geen wachtwoorden uit je hoofd kan leren of toegang hebt tot je kluis? Wil je ook een eenvoudiger wachtwoord om je banksaldo te checken? Lijkt mij niet handig.
Ik heb helemaal geen wachtwoord nodig om m'n banksaldo te checken, ik hoef alleen de ING app maar te openen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

maniak schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:48:
Je begrijpt wel dat ik niet het KeePass wachtwoord in mijn hoofd heb zitten ;)
Het hele concept is juist dat je dit wachtwoord onthoudt zodat je de rest niet hoeft te onthouden, een soort one to rule them all concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Brilsmurfffje schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:52:
[...]

Het hele concept is juist dat je dit wachtwoord onthoudt zodat je de rest niet hoeft te onthouden, een soort one to rule them all concept.
Bedoel het Tweakers wachtwoord zoals die in KeePass staat ;)

Maar goed.. mijn vraag blijft staan, ik zou graag twee wachtwoorden willen in Tweakers. Is zeker niet ongebruikelijk, ik heb ook gewoon twee wachtwoorden bij de BinckBank bijvoorbeeld. 1 voor raadplegen en de andere voor mutaties. En zoiets zou ik ook wel prettig vinden bij Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Craven schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:47:
Die functionaliteit is er al. Als je niet inlogt heb je beperkte functionaliteit binnen tweakers.net. Het is een soort van read-only website dan. Je kan alleen artikelen lezen en in de publiek beschikbare onderdelen van GoT komen.
Als abbo gebruiker is niet inloggen -> advertenties op je scherm. Dat is geen "read-only" versie voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

maniak schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Als abbo gebruiker is niet inloggen -> advertenties op je scherm. Dat is geen "read-only" versie voor me.
Dan sla je het wachtwoord gewoon op in de browser, sowieso moet je voor profiel wijzigingen een wachtwoord invoeren. De dief moet ook maar net weten dat je een Tweakers account hebt. Plus je kan zelf heel snel het wachtwoord wijzigen.
Pagina: 1