"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Ik heb het nog nooit gedaan maar ik denk dat dat gewoon zou moeten kunnen.
Sign of my Time
Werkt prima... 'k weet niet of je perse zo'n setje nodig hebt, ik heb het vroeger ooit gedaan, gewoon met de hand (spanningsbron, staafje koper, kopersulfiet(?)-oplossing)
Let erop dat de spanning/stroomsterkte niet te hoog wordt, dan gaat 't namelijk wel sneller, maar blijft de koperlaag veel brosser.
Let erop dat de spanning/stroomsterkte niet te hoog wordt, dan gaat 't namelijk wel sneller, maar blijft de koperlaag veel brosser.
Heej Pooh...
Ik bedoelde niet of je iets kan "verkoperen", maar of je op koper een goudlaagje kan aanbrengen...
Als dat kan, is dat wel errug mooi nl.
Ik bedoelde niet of je iets kan "verkoperen", maar of je op koper een goudlaagje kan aanbrengen...
Als dat kan, is dat wel errug mooi nl.
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Ga je bruggen van een Athlon galvaniseren?? wel genoeg stroom opzetten he...
Op koper een goudlaagje aanbrengen? Dat kan best... moet je wel een stripje puur goud als electrode gebruiken, en een een of andere oplossing met goud-ionen gebruiken. (vuistregel bij galvaniseren: metaallaagje met hogere 'edelheid' aanbrengen kan altijd)
Wat dat gaat kosten weet ik niet, ik denk vrij veel (die setjes zijn vast bedoeld voor kleine sieraden enzo). Tip: Informeer eens bij een juwelier, dat scheelt jezelf misschien werk (geen mooie tweaker-oplossing, ok)
Wat dat gaat kosten weet ik niet, ik denk vrij veel (die setjes zijn vast bedoeld voor kleine sieraden enzo). Tip: Informeer eens bij een juwelier, dat scheelt jezelf misschien werk (geen mooie tweaker-oplossing, ok)
Ik wil het wel zelf proberen, alleen ik denk: "laat ik eerst eens informeren of iemand anders dit al gedaan heeft". Dit omdat het setje ook niet al te goedkoop is (in totaal ben je iets van 130 piek kwijt ofzo).
Maar het is idd wel een leuk idee om het eens bij de juwelier te vragen.
Nu vraag ik me nog iets af he:
Moet ik m'n blok eerst dichtsolderen, en daarna vergulden, of kan ik hetgene wat verguld is ook solderen? Of moet ik anders bepaalde gedeelten "afplakken"?
En als ik m'n blok al dichtgesoldeerd heb, wordt het binnenin dan wel goed verguld? Want het moet:
1. Goed corrosiebestendig zijn binnenin.
2. Er aan de buitenkant ook errug mooi uitzien.
Maar het is idd wel een leuk idee om het eens bij de juwelier te vragen.
Nu vraag ik me nog iets af he:
Moet ik m'n blok eerst dichtsolderen, en daarna vergulden, of kan ik hetgene wat verguld is ook solderen? Of moet ik anders bepaalde gedeelten "afplakken"?
En als ik m'n blok al dichtgesoldeerd heb, wordt het binnenin dan wel goed verguld? Want het moet:
1. Goed corrosiebestendig zijn binnenin.
2. Er aan de buitenkant ook errug mooi uitzien.
'Afplakken' kan prima met vaseline, maar ik denk dat (als je 't goed doet), je dat goudlaagje ook wel kunt solderen.
Als je eerst soldeert wordt 't misschien wel mooier, omdat je je tin ook verguld dan. (En overtollig tin wegschuren zonder je goudlaag te beschadigen is lastig)
Draai anders eerst wat koper proefrondjes op wat afval-metaal.
Als je eerst soldeert wordt 't misschien wel mooier, omdat je je tin ook verguld dan. (En overtollig tin wegschuren zonder je goudlaag te beschadigen is lastig)
Draai anders eerst wat koper proefrondjes op wat afval-metaal.
Verwijderd
Veguldsetjes die werken met goudchloride laten een niet degelijke goudlaag achter.
De betere setjes gebruiken een kaliumcyanide oplossing voor het vergulden, en die werken wel goed. Ik heb daar aardig wat randconnectoren mee behandeld. Alleen dat kaliumcyanide is niet zo'n heel fijn spul....
Je zou 't zelf kunnen proberen met een goudchloride oplossing (goudchloride bij de apotheek halen) en een gouden elektrode. Die kun je wel bij de juwelier krijgen; je hebt maar een heel klein stukje afvalmetaal nodig. Het nikkel dat er in 18-karaats goud zit valt gewoon op de bodem van je verguldbad.
Ler er in ieder geval op dat het oppervlak dat je wilt vergulden absoluut schoon en glad is.
De betere setjes gebruiken een kaliumcyanide oplossing voor het vergulden, en die werken wel goed. Ik heb daar aardig wat randconnectoren mee behandeld. Alleen dat kaliumcyanide is niet zo'n heel fijn spul....
Je zou 't zelf kunnen proberen met een goudchloride oplossing (goudchloride bij de apotheek halen) en een gouden elektrode. Die kun je wel bij de juwelier krijgen; je hebt maar een heel klein stukje afvalmetaal nodig. Het nikkel dat er in 18-karaats goud zit valt gewoon op de bodem van je verguldbad.
Ler er in ieder geval op dat het oppervlak dat je wilt vergulden absoluut schoon en glad is.
Ik denk dat het me al weer te lastig wordt...
Weet er iemand een goedkope juwelier die spul kan vergulden in het oosten des lands?
Weet er iemand een goedkope juwelier die spul kan vergulden in het oosten des lands?
offtopic:
DaBit: Heb je al weer koper? Want dan mag mijn bestelling wel eerdaags de deur uit!
DaBit: Heb je al weer koper? Want dan mag mijn bestelling wel eerdaags de deur uit!
Verwijderd
is een verzilverd blok niks??
dat lijkt me uitermate vet!
zal wel goedkoper zijn dan verguld ,beter geleiden en niet corroderen...
dat lijkt me uitermate vet!
zal wel goedkoper zijn dan verguld ,beter geleiden en niet corroderen...
Verwijderd
Skef: heel, heel misschien heb ik nog verguldzooi staan. Dan zou je alleen het goud moeten betalen en een setje beschermingsmiddelen.
Koper: zo gauw ik weer richting 's-Hertogenbosch tuf met de brommer open ik wel een topicje. Eerder haalt niks uit.
Koper: zo gauw ik weer richting 's-Hertogenbosch tuf met de brommer open ik wel een topicje. Eerder haalt niks uit.
Pagina: 1