Aankoopadvies AP voor gebruik achter ziggo/cisco modemrouter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mack82
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-02 20:40
Ik zoek een draadloze router of Ap
Sinds een paar weken heb ik een ziggo cisco modem met router en de wifi prestaties zijn bedroevend. Daarom wil ik graag de wifi van ziggo uit zetten, en met een eigen router of access point gaan werken.

Budget is plm 100 euro

Gebruik
belangrijk is dat de verbindingen stabiel zijn, er zitten veel netwerken in de lucht in onze straat.Het breik van ziggo is te klein. Het AP moet voor ca 10 wifi apparaten geschikt zijn, moet full hd video kunnen streamen en het bereik moet het liefst tot in de achtertuin en op zolder dekkend zijn (ik woon in een normale 2 blok) in het netwerk zit een mediaspeler, chromecast 3 tablets, 3 smartphones, wifi printer, ps3 en pc (bedraad) ik wil het ap het liefst in het zicht plaatsen dus het liefst een subtiel design (wit rookmelder achtig)

Graag advies/tips _/-\o_

Alle reacties

• Mack82
Ziet er goed uit, maar de positie van mijn ziggo aansluiting en het feit dat deze in het stopcontact moet is niet optimaal. Ik moet dan tussen modem en fritz een kabel leggen. Ik wil de AP wel buiten de meterkast plaatsen tegen wand of plafond. Maar daar zit weer geen stopcontact.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-02 23:11
ik zou geen AP maar een router nemen,de router/wifi functie is gewoon slecht in die Ziggo modems.

Wij hebben er hier ook een ziggo modem met een andere router er achter en de modem in bridge modus.
Nu is het internet top.

Meterkast is trouwens een slechte plek op een router neer te zetten,veel te veel storingen die het apparaat en dus wifi kan beinvloeden.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-02 20:57
Kijk in dat geval eens naar de Ubiquiti UniFi AP AC LR of Ubiquiti UniFi AP AC PRO. Iets duurder, maar uitstekende Acces Points waarbij de stroomvoorziening ook over de ethernet kabel kan, waardoor je dus nog maar een kabel naar je AP hebt lopen :).

• Mack82
Balance schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:33:
[...]

Kijk in dat geval eens naar de Ubiquiti UniFi AP AC LR of Ubiquiti UniFi AP AC PRO. Iets duurder, maar uitstekende Acces Points waarbij de stroomvoorziening ook over de ethernet kabel kan, waardoor je dus nog maar een kabel naar je AP hebt lopen :).
Hoe zit het met de controller software voor deze ap's? Gebruik je die alleen om te configureren? Of moet er een pc met controller aanstaan om het AP te kunnen gebruiken?

Er is ook nog een lite variant, is dat wat?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-02 20:57
Op zich wel, alleen de LR heeft voor maar een klein beetje meer geld meer snelheid op de 2,4GHz band en meer bereik.

Voor de controller is het inderdaad een kwestie van een keer instellen en that's it.

Zie hier een vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZIStzVAzIAii5mS5quUGPM7U/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door Balance op 22-01-2016 09:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zijn die dingen daadwerkelijk al leverbaar dan? Heb al maanden op het werk een drietal UniFi AC Pro's in bestelling staan, maar ondanks bericht dat ze vanaf november beschikbaar zouden moeten zijn heb ik nog niets gezien :/

Oslik blyat! Oslik!

• Mack82
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

Heeft iemand enig idee wat hier de bedoeling mee is, het is volgens mij een router maar wordt aangeboden als access point. Wordt je modem/router dan in bridge gezet?

Iemand ervaring met de pricewatch: TP-Link Archer C5 (volgens mij is ziggo model gelijk aan deze?) Heeft ziggo beperkingen erin gebouwd?

Verwijderd

Mack82 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:08:
Ik zoek een draadloze router of Ap
Sinds een paar weken heb ik een ziggo cisco modem met router en de wifi prestaties zijn bedroevend. Daarom wil ik graag de wifi van ziggo uit zetten, en met een eigen router of access point gaan werken.

Budget is plm 100 euro

Gebruik
belangrijk is dat de verbindingen stabiel zijn, er zitten veel netwerken in de lucht in onze straat.Het breik van ziggo is te klein. Het AP moet voor ca 10 wifi apparaten geschikt zijn, moet full hd video kunnen streamen en het bereik moet het liefst tot in de achtertuin en op zolder dekkend zijn (ik woon in een normale 2 blok) in het netwerk zit een mediaspeler, chromecast 3 tablets, 3 smartphones, wifi printer, ps3 en pc (bedraad) ik wil het ap het liefst in het zicht plaatsen dus het liefst een subtiel design (wit rookmelder achtig)

Graag advies/tips _/-\o_
Ik heb al jaren centraal in de woning een Netgear WNDR 3700 op de eerste verdieping. UTP Kabel vanuit meterkast (staat Ziggo modem = Ziggo router in bridgemode) hiernaar toe. Resultaat, in de hele woning (ook op zolder door betonnen vloer) en in de tuin tot een meter of 25 een stabiele WIFI verbinding. Tevens omdat hij daar centraal staat naar alle kamers kabels getrokken want dat blijft toch altijd de snelste en stabielste verbinding. Lijkt me voor jou ook de beste oplossing. Koop wel een goede router, bijvoorbeeld de Netgear Nighthawk (koop ik binnenkort denk ik ook) of de nieuwe Synology Router. Kost wat, heb je wel iets goeds.

Grappig kan, dit antwoord continu kopy/pasten.
Pagina: 1