DVI naar HDMI HD3870 stotterd/geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-01 15:40
Goedenavond,

Ik mocht een gratis oud beestje meenemen van werk.

Athlon X2 4800.
3gig DDR2
HD3870 512mb (oude kaart van mijzelf)

Deze wilde ik naarst mn tv plaatsen voor films en series enz.

Windows 8.1 erop geknald. En wat nodige basis programma's.

Ik heb een kabel die verloopt van DVI naar HDMI, deze aangesloten van het moederbord naar de Tv doet het geluid het wel, maar vanaf mijn videokaart niet.

Maar de dvi aansluiting van het moederbord trekt geen YouTube en Stremio 1080 maar wel VLC 1080 vanaf mijn NAS.
Het zelfde geldt voor de videokaart, maar hier ontbreekt ook nog eens het geluid. Dus twee problemen eigenlijk.

Laatste drivers zijn geïnstalleerd, wat ik nog niet heb geprobeerd is een mobo update. Maar zou het daar aan kunnen liggen?
Of is de pc echt te oud om full HD via internet streams te kijken?

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Alle reacties

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Dvi komt alleen beeld door, geen geluid. Kan je je specificaties even beter vermelden?
EDIT: hcQd heef me verbeterd

[ Voor 41% gewijzigd door Genius-General op 21-01-2016 08:21 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:52
Geluid kan prima over DVI, het zit namelijk gecodeerd in de horizontale blanking van het videosignaal. AMD ondersteunt dit al jaren.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-01 21:36
dn072 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:54:
Goedenavond,

Ik mocht een gratis oud beestje meenemen van werk.

Athlon X2 4800.
3gig DDR2
HD3870 512mb (oude kaart van mijzelf)

Deze wilde ik naarst mn tv plaatsen voor films en series enz.

Windows 8.1 erop geknald. En wat nodige basis programma's.

Ik heb een kabel die verloopt van DVI naar HDMI, deze aangesloten van het moederbord naar de Tv doet het geluid het wel, maar vanaf mijn videokaart niet.

Maar de dvi aansluiting van het moederbord trekt geen YouTube en Stremio 1080 maar wel VLC 1080 vanaf mijn NAS.
Het zelfde geldt voor de videokaart, maar hier ontbreekt ook nog eens het geluid. Dus twee problemen eigenlijk.

Laatste drivers zijn geïnstalleerd, wat ik nog niet heb geprobeerd is een mobo update. Maar zou het daar aan kunnen liggen?
Of is de pc echt te oud om full HD via internet streams te kijken?

Heeft iemand een oplossing voor mij?
Heb je YouTube op HTML5 of Flash staan? Het is me al eens opgevallen dat videokaarten uit die tijd niet (meer) gebruikt worden voor GPU acceleration voor video op 't net, maar VLC kan het nog wel. Misschien ligt het daar aan?

DVI naar HDMI heb ik maar éénmaal goed zien werken, dat was een DVI-D met HDCP aansluiting. In alle andere gevallen kreeg ik geluid niet aan de praat ermee. Weet je zeker dat het bij deze videokaart zou moeten kunnen werken?

• Zanac-ex
  • Laatst online: 27-01 10:25
AMD Intentionally Crippled Their HDMI Adapters
Written by Michael Larabel in AMD on 8 October 2013 at 09:16 AM EDT. 52 Comments

So long story short, AMD clearly went out of their way to try to prevent their customers from using Radeon HD graphics cards with DVI to HDMI adapters that weren't provided by ATI/AMD.

• dn072
  • Laatst online: 20-01 15:40
Als ik de kabel aansluit op mijn moederbord heb ik wel geluid.
Maar via de videokaart doet hij het niet, ik heb ook geen optie gevonden in Catalyst centre voor het geluid.
Wat ik lees in het artikel is dat je een speciaal verloop moet hebben.

Welke van de volgende moet ik hebben dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/images/stories/koopgids/dvi_connector_types.gif

HTML5 of Flash heb ik nog niet uitgezocht, dat zal ik vanavond even doen.
Maar ik zie op Youtube filmpjes voorbij komen die BF3 op full HD met een HD3870 draaien.
Dan moet een simpele internet stream het toch makkelijk doen?
Pagina: 1