[Win 10] BSOD 'kernel ... failure' bij opstarten photoshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdwerff
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 11:08
Goeienavond allemaal,

Ik zit met het probleem dat iedere keer wanneer ik photoshop CC2015 (of 2014 of welke versie dan ook) opstart, ik de welbekende "kernel security check failure" krijg! Erg lastig aangezien ik mijn laptop hoofdzakelijk daarvoor gebruik! Ik heb tevens een log, die ik in zip formaat in de link bijvoeg en een afdruk van het rapport van bluescreenview, tevens in de link.

https://drive.google.com/...JGUExlaE1NLWM&usp=sharing

Het betreft een:

Asus N750jk
i7-4710hq
8 GB ram
Samsung 850 EVO 250gb
Originele hgst-640 gb schijf

Dus, behalve een SSD geen upgrades.

Voorgeschiedenis:
Laptop gekocht met originele windows 8.1. Direct SSD erin gezet en met Samsung migration software alles gekopieerd. Vervolgens Photoshop erop gezet en het werkte perfect! Na een poos de windows 10 upgrade gedaan en geen problemen. De nieuwe build binnen gehaald en ging ook perfect. Maar zo'n week terug ineens die BSOD!

Aangezien ik de laatste tijd veel had gerotzooid met andere software erop en eraf had ik bedacht dat het wel slim zou zijn om gewoon even een clean install te doen omdat ik ook de "windows.old" niet verwijderd kreeg. Dus secure erase gedaan, windows via stick er weer op en Photoshop er terug op! En verrek... Wéér die BSOD! Ik begin bijna te vermoeden dat mijn geheugen overleden is ofzo! :'(

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen... Aangezien ik deze laptop toch hoofdzakelijk gebruik voor Photoshop!

Met vriendelijke groet,
Sjoerd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bartholomew
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 19:02
Proficiat, mijn zoon zelfde probleem en even googlen en er zijn dus talrijke andere slachtoffers.

Heb al ontdekt dat verschillende Asus systemen nogal wat problemen hebben met win 10 ..

Op verschillende forums wordt aangeraden alle Asus software te verwijderen (wegens nogal buggy op win 10) en op hun site eventueel de laatste drivers te downloaden voor win 10 als je het toch wilt gebruiken.
Dus ook gedaan (voor win 10 niet veel beschikbaar), heeft dus niet veel geholpen.

Ook wordt soms aangeraden om de grafische driver van asus te gebruiken en niet die van nvidia maar die laatste dateert van 2014 dus niet echt een oplossing denk ik voor mijn situatie.

Er worden verschillende fixes aangeraden na een uur lezen komt dit blijkbaar vooral voor bij systemen met onboard intel gpu en extra nvidia of Amd kaart.

Samenvatting van verschillende opties ...

- ga in settings en disable nvidia kaart zodat enkel intel gpu wordt gebruikt

- of klik op photoshop shortcut in folder en selecteer de optie ivm grafische processor zodat je daar selecteert dat hij enkel met de kaart van nvidia mag werken en niet met die van intel

- verwijder alle asus software

- herinstalleer en kies de optie repareer
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=30679

- een rollback naar oudere nvidia driver schijnt bij sommigen ook wonderen te hebben verricht.

etc

Ik wordt er persoonlijk knetter van.

Zowel bij Adobe en Nvidia verschillende posts gevonden omtrent dit probleem.

Uiteindelijk interessante site gevonden met verschillende posts met zelfde probleem:
http://www.tenforums.com/bsod-crashes-debugging/

Als het probleem blijft aanhouden post ik daar een berichtje met minidump.

Misschien ook iets voor jou?

[ Voor 4% gewijzigd door El_Bartholomew op 27-01-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bartholomew
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 19:02
Even een update.

Bios geupgrade naar laatste versie.
Alle Asus drivers geupgrade naar laatste win 10 versie zover die beschikbaar waren op hun site.
Laatste versie Nvidia geinstalleerd (die een dag na mijn vorige post beschikbaar kwam)
Nvidia staat nu ingesteld als main driver om te gebruiken bij Photoshop.

Hij heeft momenteel geen BSOD meer gehad.