HP Envy 6 SSD upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb een HP Envy 6 ultrabook 1020SD. Daar zit volgens de specs een 128gb SSD schijf in en 4GB ram.
Het werd tijd voor een upgrade en ik heb 4GB ram gekocht en een grotere SSD.

Nu schroef ik de laptop open, maar ik zie de SSD niet zitten. Ik had naar dit filmpje gekeken als voorbeeld en het leek me een makkelijk klusje, maar nu ben ik de weg kwijt!

Hier een foto van de laptop aan de binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XZvb2SA.jpg

Kan ik hier wel een SSD in vervangen? Zit de SSD verstopt bij de batterij? Ik zie een mooie lege plek (rechtsonder op de afbeelding) waar hij kan liggen.. maar daar zit niets in. |:(

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Volgens mij zit hij op t moederbord.
Dat groene kaartje rechts onder op de printplaat. Ziet er uit als een mSATA SSD.

Voor upgrade opties: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=msata+ssd

Edit:
Filmpje ook even bekeken.
Er zijn twee modellen van deze laptop. Eentje met een 2,5nch drive, welke aangesloten zit via een kabeltje wat tussen het witte flatcable-tje en de biosbatterij, ter hoogte van het groene kaartje in jouw laptop, is aangesloten.
Er zijn ook modellen die met een mSATA SSD zijn geleverd, zoals jouw laptop.

[ Voor 71% gewijzigd door McKaamos op 20-01-2016 22:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Reynouts
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:59:
Volgens mij zit hij op t moederbord.
Dat groene kaartje rechts onder op de printplaat. Ziet er uit als een mSATA SSD.

Voor upgrade opties: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=msata+ssd
Bedankt voor de verheldering en de link, van die schijfjes had ik nog niet gehoord..

Ik heb hier een bx200 480GB schijf die ik er eigenlijk graag voor zou willen gebruiken. Is een microSATA to SATA converter een optie in een laptop als deze? Of kan ik daar beter niet aan beginnen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Reynouts schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:13:
[...]

Bedankt voor de verheldering en de link, van die schijfjes had ik nog niet gehoord..

Ik heb hier een bx200 480GB schijf die ik er eigenlijk graag voor zou willen gebruiken. Is een microSATA to SATA converter een optie in een laptop als deze? Of kan ik daar beter niet aan beginnen?
Moet gewoon kunnen, alleen zal je het passende kabeltje ergens moeten scoren.
mSATA of normale SATA maakt verder niet uit,het is beide SATA alleen de stekker is anders.
Als ik het goed heb, is het ook een of/of situatie. Of je gebruikt mSATA, of je gebruikt normale SATA. Beide aangesloten op dezelfde poort van de controller. SATA is point-to-point, dus er kan maar één van beide aangesloten zijn.
Ik kan het mis hebben tho, dus dan zou je beide in je laptop kunnen hebben. Hoeft de oude er dus niet uit.

Je hebt dus geen convertors nodig, maar gewoon het kabeltje wat HP standaard levert in bepaalde versies van deze laptop. De connector op het moederbord is al aanwezig, zoals te zien op je foto.

Denk dat je met Ebay het beste uit bent.
Lijkt er op dat dit hem moet zijn: http://www.ebay.nl/itm/HP...f0f84f:g:gZIAAOSw7FRWXYh~

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 20-01-2016 23:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Reynouts
  • Niet online
Thanks voor de uitgebreide informatie! Dit heeft me erg geholpen.

Even bekijken hoe ik de SSD dan goed vast krijg ik de laptop en hoe ik het beste aan een dergelijk kabeltje kan komen.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:22
dun dubbelzijdig tape,zal wel moeten werken lijkt me

• Reynouts
  • Niet online
freaky35 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:57:
dun dubbelzijdig tape,zal wel moeten werken lijkt me
Dat moet inderdaad voldoen. Ik ga ermee knutselen.

Heb inmiddels een kabeltje gevonden! Dus erg bedankt voor de hulp allebei, ik kan weer vooruit _/-\o_

Edit: kabeltje uit China binnen. SSD aangesloten, boot direct hier van op en de micro SSD werkt ook tegelijkertijd. Helemaal goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Reynouts op 12-03-2016 23:33 ]

Pagina: 1