Aankoopadvies stille 1440p game pc

Pagina: 1
Acties:

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Aangezien ik het systeem uit het topic PC crash EHBO ga verkopen, ben ik me aan het oriënteren voor een nieuw systeem. Sinds januari vorig jaar ben ik begonnen met rondneuzen en ik zou graag jullie kijk op mijn samenstelling hebben

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen in 1440p

Wat mag het systeem gaan kosten?
Incl. assemblage en excl. monitor €1300

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus MX27AQ Zwart€ 484,-€ 484,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 484,-
Is het nieuwe beeldscherm. Het uiterlijk van dit beeldscherm spreekt mij onwijs aan, plus de goede specs.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart, SSD (must), degelijke processor, RAM. Niet besparen op voeding of moederbord

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een beetje huiverig voor Gigabyte. De rest maakt me niet bijzonder veel uit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Erg belangrijk: Stil Vandaar ook de Asus Strix, deze CPU koeler, kast en voeding.

Ga je overklokken?
Nee, heb ik geen verstand van en ga ik niet doen. Vandaar ook geen overklokbare Intel CPU.

Wat verwacht je van ons?[i]
Een frisse blik op de keuzes die ik nu heb gemaakt. Zie ik wat over het hoofd? Zijn er betere componenten voor minder geld?

PS: Op het moederbord zit een op dit moment een cashback actie van €25.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,90€ 213,90
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 132,95€ 132,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 361,95€ 361,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,35€ 42,35
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 90,95€ 90,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.202,95

Mijn dank is groot!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De Scythe Mugen 4 PCGH staat op het lijstje van koelers die by-default teveel druk uitoefenen op je CPU.
Skylakes zijn zwakker dan de vorige generatie, en kunnen letterlijk verbuigen.
Scythe bied wel een setje nieuwe schroeven e.d. gratis aan, en ik neem aan dat ze hun koelers inmiddels verschepen met de correcte schroeven, maar er is nog genoeg old-stock waar ze niet bij zullen zitten.

Ik raad je aan om een andere koeler te pakken, b.v. een Ninja4, welke niet op het lijstje staat.

En mocht je de centen hebben, een M.2 NVMe SSD (zoals de Samsung 950Pro) vind ik een behoorlijke aanrader. Voelbaar sneller als een SATA SSD, maar wel tegen een vrij fors prijskaartje...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Voor 1440p zou ik voor de R9 390 gaan. In verband met het hogere GDDR5 geheugen zou dit in theorie een beter resultaat moeten geven op hogere resoluties.

Zou dan bij voorkeur voor de msi versie gaan : pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming Heeft volgens de reviews koeliong en is op idle geluidloos.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
pricewatch: MSI H170M-A PRO

Daar zit ook cashback op van 25 euro en is 30 euro goedkoper.

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-12 17:40
Misschien nog een HDD van 1- of 2TB erbij plakken? 500GB is vrij weinig als je er een paar games op zet.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Aangezien je niet gaat overklokken, kun je beter voor een Tranquillo 2 koeler gaan, net zo stil. Je moederbord kan terug naar een B150 chipset.

• Awoodentree
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:53:
De Scythe Mugen 4 PCGH staat op het lijstje van koelers die by-default teveel druk uitoefenen op je CPU.
Skylakes zijn zwakker dan de vorige generatie, en kunnen letterlijk verbuigen.
Scythe bied wel een setje nieuwe schroeven e.d. gratis aan, en ik neem aan dat ze hun koelers inmiddels verschepen met de correcte schroeven, maar er is nog genoeg old-stock waar ze niet bij zullen zitten.

Ik raad je aan om een andere koeler te pakken, b.v. een Ninja4, welke niet op het lijstje staat.

En mocht je de centen hebben, een M.2 NVMe SSD (zoals de Samsung 950Pro) vind ik een behoorlijke aanrader. Voelbaar sneller als een SATA SSD, maar wel tegen een vrij fors prijskaartje...
Thanks voor de heads-up. Dit was ik inderdaad vergeten. Heb inderdaad al gekeken naar die M2 SSD's, maar is voor mij nog net te weinig meerwaarde.
MichaelvD2203 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:56:
Voor 1440p zou ik voor de R9 390 gaan. In verband met het hogere GDDR5 geheugen zou dit in theorie een beter resultaat moeten geven op hogere resoluties.

Zou dan bij voorkeur voor de msi versie gaan : pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming Heeft volgens de reviews koeliong en is op idle geluidloos.
Top, bedankt. Ga hier inderdaad even induiken. Ben nu alweer een uur bezig met vergelijken; morgen weer verder.
rickbovenkamp schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:59:
pricewatch: MSI H170M-A PRO

Daar zit ook cashback op van 25 euro en is 30 euro goedkoper.
Staat genoteerd! Had deze al gezien. Weet even niet meer waarom ik de ander heb gekozen.
BasV. schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:03:
Misschien nog een HDD van 1- of 2TB erbij plakken? 500GB is vrij weinig als je er een paar games op zet.
Ik heb nu al vijf jaar een 1 TB HDD in mn computer zitten en ben nog maar zelden verder gekomen dan hem te vullen tot 450 GB. Mocht het nodig zijn kan ik het later nog bijkopen ;)
KappaRoss schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:23:
Aangezien je niet gaat overklokken, kun je beter voor een Tranquillo 2 koeler gaan, net zo stil. Je moederbord kan terug naar een B150 chipset.
Dank! Heb me inderdaad even verdiept in het verschil tussen z170 en b150 chipsets.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Er zijn geen verschillen, behalve SLI/CFx mogelijkheden (maar dat ga je niet doen, aangezien je een 550 watt voeding neemt) en overklokken.

• Awoodentree
  • Niet online
Ik ga uiteindelijk toch voor de 390. Daarbij is de keuze op de pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate gevallen, omdat ik na research de meeste signalen zie dat deze het stilst is. Daarnaast geeft Azerty mij in een mail aan als ik deze selecteer https://azerty.nl/8-6637-...he-official-1151-fix.html het probleem van de processorkoeler opgelost is. (zij assembleren hem ook) Moederbord ben ik nog aan het uitzoeken :) Dank zover!
Pagina: 1