Hoe Rajintek Triton Waterkoeling aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 17:38
Van de week een Rajintek Triton Core Waterkoeling gekocht.
Deze wordt geleverd zonder fans.

Ik heb een Asus Z87 Pro MB met daarop 1 CPU fan-aansluiting, 1 CPU Opt- aansluitingen en nog 4 Chas-Fan-aansluitingen, alles 4 pins.
Het is ingebouwd in een Phanteks Enthoo Luxe kast die de beschikking heeft over een PWM-hub met 6 aansluitingen.

1. Op de radiator heb ik 2 3 pins fans bevestigd, die dus 2 aansluitingen hebben.
2. Verder heb ik nog een chassis-fan voor en een chassisfan achter.
3. De Raijintek heeft ook een 3 pins aansluiting voor de pomp.

Via de Asus AI suite kan ik de diverse fans eventueel instellen.

Beide radiatorfans heb ik aangesloten op de CPU-fan en de CPU-opt fan aansluiting.
Ik heb de pomp gewoon aangesloten op een chassisfan-aansluiting. Die zou ik volgens mij in de bios of via de AI-suite ook moeten kunnen instellen.
De beide chassisfans heb ik op de overblijvende aansluitingen op het moederbord geprikt.

Kan ik met deze opstelling uit de voeten of zou ik anders te werk moeten gaan? Zou ik bijvoorbeeld de chassisfans op de Enthoo PWM hub moeten aansluiten?

PS: Ik ben een redelijke leek, dus niet te veel vaktaal alsjeblieft. :/

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zou de pomp op cpu aansluiting aansluiten, en de fans op je pwm hub. Dan regelt je mobo de pomp, dus als je cpu warmer wordt, gaat je pomp sneller draaien. De fans kan je dan zelf harder of zachter zetten, net hoe je het zelf prettig vind.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 08:50
cpu opt is een 12v only aansluiting, probeer eerst je pomp op de cpu fan header aan te sluiten. Als de temperaturen en geluidsniveaus naar wens zijn kun je de ventilatoren op steken waar je wilt dus op de hub of op chassis fan headers en dan via ai suite regelen. Als de pomp bromt of je temperaturen zijn hoger dan verwacht moet je de pomp op de cpu_opt header aansluiten zodat hij altijd vol vermogen beschikbaar heeft.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Dank voor de snelle reacties tot dusver. Ik heb even een snelle stresstest AIDA64-test ( 12 minuten ) gedaan met de aansluitingen zoals in mijn beginpost;
De CPU-temperatuur schommelde tussen de 67 als max ( core 1 ) en als minimum 59 ( core 2). Het moederbord zat tussen de 21 en 22.
Dat lijkt me op het eerste gezicht heel redelijk, maar ja ik ben een leek. Wat me verder opviel was dat de fans stukken minder lawaai maakten dan eerst, dus al met al ben ik voorlopig heel tevreden en geniet ik van de led-feestverlichting in de kast.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6turboextreme
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 12:29
De temperaturen zien er goed uit! Wat is je temperatuur als de PC idle staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
r6turboextreme schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 01:28:
De temperaturen zien er goed uit! Wat is je temperatuur als de PC idle staat?
Rond de 23, meen ik. Zit nu niet achter mijn pc. Weet alleen niet of je aan een kwartier stresstest voldoende hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6turboextreme
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 12:29
Als de temperatuur dan begint te stagneren, is het voldoende! Je koeling is erg goed! Alleen nog iets meer moeite steken in je build en je zult er heel blij mee zijn, dat kan ik je verzekeren! :-)
Pagina: 1