DNS storingen Vodafone Thuis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-05 11:41

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Zit met het volgende:

Wij zijn overgestapt van KPN naar Vodafone Thuis, dus internet tv en bellen. Sinds wij overgestapt zijn naar Vodafone, hebben wij last van DNS bad config storingen. Vodafone levert als modem mee een Huawei HG659.

Naast de modem hebben wij ook nog een accespoint (KPN wifi versterker) in het netwerk hangen om overal wifi bereik in huis te hebben. Het vreemde is, als ik de wifi versterker uitschakel, hebben we geen last meer van DNS storingen, zodra ik het weer aanzet krijgen we erweer last van.

Het is ook op elk apparaat, dus mobiel, tablet, laptop en een computer waar de DNS storing dan voorkomt. Hiervoor hadden wij een TP-link accespoint, daar kregen we ook elke keer weer een DNS storing, zodra ik de accespoint uitschakelde was de DNS storing weer weg. Dus het gebeurd bij elke accespoint die ik aansluit.

Nu is mijn vraag: Hoe kan dit? Ondertussen snap ik er niets meer van.. hopelijk kan iemand mij hierin wat duidelijkheid geven. Wil graag weer een normaal werkend netwerk zonder DNS storingen op elk apparaat..

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 09:40
De beste oplossing is om te zorgen dat je dhcp server leases geeft met een ingestelde dns van 8.8.8.8 of 8.8.4.4, dit is in te stellen in je router
Dan omzeil je de Vodafone dns servers.

Wat ook kan, is dat je repeater een eigen dhcp server heeft, waardoor je met 2 dhcp servers op je netwerk zit. De KPN router handelt dit mss anders af dan de vodafone router, check voor de zekerheid je dhcp server op je repeater, en zet deze uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Stemis op 20-01-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je alles (IP adressen) ingesteld?
Kan je een ipconfig /all posten van een client verbonden met de Huawei en een client verbonden met de KPN WiFi versterker?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 782583

Is hier al wat meer duidelijkheid over? Heb namelijk het zelfde probleem. Alleen heb ik een fritzbox ingesteld als AP die zijn IP adressen krijgt van de Vodafone modem. Ook hier krijg ik soms (niet altijd het geval) bad dns op. Ook gebeurd dit soms op mijn pc die een vaste IP adres heeft.

Emil

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10
Ik heb exact dezelfde problemen. Zelfs modem laten wisselen door vodafone die konden het probleem reproduceren bij mij thuis. Ging paar maanden goed maar nu kan ik weet niet met switches of accespoints werken zonder soms (vaak) dns problematiek die oplost door kabels er uit te trekken en er opnieuw in te steken