intel chipset reageert sneller?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik ben niet fan van amd of intel ofzo ik koop altijd wat mij het beste uitkomt. (ik weet dat het onderwerp hier gevoelig ligt)
maar goed to the point: ik had gister wat gekloot met een i 815 bordje, en ik vind dus dat die dingen de hd een stuk beter , sneller aanspreken dan welk via bordje dan ook met welke proc dan ook. ik vind ook dat het bordje sneller reageerde, het gevoel was gewoon beter. en er zat maar een celeron 766 op. hebben meer mensen hier het gemerkt dat die intel chipset bordje net ff anders voelen? de bootup tijd is ook beter.

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
ik denk dat dat meer een gevoelsmatige kwestie is... ik denk niet dat je die paar milliseconden echt merkt, maar mooi voor je! Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? :?
beetje onzinnig topic, trouwens je bootup tijd is vooral afhankelijk (correct me if i'm wrong) van het os en hoe het os is geinstalleerd...

Verwijderd

Dat gevoel ken ik. Ik heb hier verschillende systemen in een netwerk hangen, waaronder een AMD op ASUS A7V en dat beest heeft hele brute rekenkracht. Maar de 'rest' is net ff langzamer. En dat merk je echt wel. 10-15% langzamer bij bijvoorbeeld veel files verslepen, etc.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik zal het voor je gaan testen ok ?
Ik ben wel benieuwd eigenlijk, die dingen worden niet gauw vermeld in een review namelijk.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Tja.. Intel chipsets blijken gewoon goed te zijn.. Alhoewel ik ook niks te klagen heb over de promise controller op m'n a7v.. Maarja.. het is gewoon een kwestie wat je wilt, en kunt betalen. En helaas zit je bij AMD nog meestal vast aan de via of sis chipsets..

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 10:00 schreef Twynn het volgende:
En helaas zit je bij AMD nog meestal vast aan de via of sis chipsets..
Ja, da's idd klote, anders had ik al lang een AMD systeem.........

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ennuh wat dacht je van een losse Promise ?
Probleem opgelost toch ? :P
Pagina: 1