TeamLead @ Oxilion - domeinen / SSL / hosting / Microsoft 365
Vraag
Alle reacties
Dag DanielBroen,
Op de site van asus staat het volgende in de specificatielijst van het Rampage 2 moederbord.
Max. 12 GB, DDR3 1800*/1600*/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Geheugen
* Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)
In de geheugen compatability list vind je het volgende:
DDR3 1600MHz or above DIMMs work only on the Blue slots for one DIMM per channel. Ensure to install the DDR3 1600MHz DIMMs ONLY on the Blue slots!
Mocht je dus gebruik gaan maken van 1600MHz of snellere modules moet je deze dus in de blauwe dimm slots plaatsen.
In de QVL vind ik verder alleen ondersteuning voor 4GB Modules.
Het bord lijkt dus beperkt te zijn tot 12GB RAM in tripple channel mode (3x4GB) Verder moet je zorgen dat als je banken gebruikt met 1600MHz of meer deze in de blauwe sloten geplaatst zijn.
Mijn ervaring met geheugen is dat meer geheugen beter is dan sneller geheugen. Als ik jou was zou ik gaan kijken of je tweedehands een 12GB setje (3x4) met tripple channel ondersteuning op de kop kan tikken voor een leuk prijsje.
Op de site van asus staat het volgende in de specificatielijst van het Rampage 2 moederbord.
Max. 12 GB, DDR3 1800*/1600*/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Geheugen
* Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)
In de geheugen compatability list vind je het volgende:
DDR3 1600MHz or above DIMMs work only on the Blue slots for one DIMM per channel. Ensure to install the DDR3 1600MHz DIMMs ONLY on the Blue slots!
Mocht je dus gebruik gaan maken van 1600MHz of snellere modules moet je deze dus in de blauwe dimm slots plaatsen.
In de QVL vind ik verder alleen ondersteuning voor 4GB Modules.
Het bord lijkt dus beperkt te zijn tot 12GB RAM in tripple channel mode (3x4GB) Verder moet je zorgen dat als je banken gebruikt met 1600MHz of meer deze in de blauwe sloten geplaatst zijn.
Mijn ervaring met geheugen is dat meer geheugen beter is dan sneller geheugen. Als ik jou was zou ik gaan kijken of je tweedehands een 12GB setje (3x4) met tripple channel ondersteuning op de kop kan tikken voor een leuk prijsje.
Sneller geheugen maakt niet uit, het moederbord klokte deze automatisch terug, behalve als er zoals hierboven beschreven sloten zijn die verschillende snelheden ondersteunen.
Bedankt! Stel nou dat ik toch ga voor 8GB. Werkt dat dan helemaal niet?
[ Voor 79% gewijzigd door DanielBroen op 20-01-2016 20:43 ]
TeamLead @ Oxilion - domeinen / SSL / hosting / Microsoft 365
Het werkt wel maar je levert in op performance omdat hij het geheugen dan in single channel ipv triple channel werkt. Dus als je wilt upgraden is dat totaal niet aan te raden.
Grotere modules dan 4GB per stuk werken allicht wel maar dan zou je moeten googlen naar mensen bij wie dit gelukt is.
Grotere modules dan 4GB per stuk werken allicht wel maar dan zou je moeten googlen naar mensen bij wie dit gelukt is.